https://streamable.com/3fg8xr
Araç 1.8 T 152 Hp Benzinli Vw Sharan
Şehir içi 14-15 litre yakıyor, bunu normal görüyoruz (bilmiyorum normal mi ama)
Az önce çalıştırdığımda çok sarsıntılı çalıştı (hava bayağı soğuk) motorun tam ısınmasını bekleyecek zamanım yoktu yola çıktım şu şekilde ilk defa duman attığını gördüm.
Normalde bu yağ yakma anlamına gelir ama soğuktan olabilir mi? bu kadar yakması bununla alakalı olabilir mi?
Arabadan anlayanlar bu normal mi?
8
●158
- 13-01-2022, 22:40:11sıkıntı yok hocam
soguk havalardan dolayı yapar normaldır
1.8 turbo passat yakar malesef benzinde - 13-01-2022, 22:41:56Motor soğukken kesinlikle devir yükseltmeyin. Yağ ısınana kadar normal kullanın. İlk çalıştırmada rolantinin normale dönmesini bekleyin. Duman turbo kaynaklida olabilir. Net birşey söylemek buradan mümkün değil. Beyaz yoğun olmayan duman varsa soğuk havalarda normaldir.
- 13-01-2022, 22:46:58Bir de önceden lpg de çalıştırınca aracın devri 2 dk rolantideyken yüksek devirlerde oluyordu sonra düzeliyordu, 3 aydır lpg kullanmıyoruz aynısını benzinde yapıyortaner_izmit adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

Denemek için lpg kullandım lpg de yapmıyor, garip olaylar.. - 13-01-2022, 22:52:16Benzinde 1,5 lira yakar son zamlarla birlikte, lpg 0,90 kuruş- 1 lira normal.
Aynı motordan Passat'ım var. Beyaz duman+gaza bastığınızda su geliyorsa conta yakmış olabilir, tekleme yaptırır sabah soğukken ilk çalıştırdığınızda.. mutlaka yağına suyuna bakın devri yüksek binmeyin tamirciye gösterin üst kapak yanmadan contası değişir. Bunlar harici sorun yoksa az çalışsın öyle hareket edin. Ben motor tamiri yaptırdım üs kapak çatlamış su eksiltme varmış ihmal ettim farketmeyince 14 bin liram gitti üç ay kadar oldu hemen hemen. - 13-01-2022, 22:53:54Hocam su eksiltme bizde de vardı şuan yok. O başka sebeptendi hallettik, devir daim pompassı çalışmadığından su buharlaşıyorduofisay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Birde araçta sürekli bir benzin kokusu var çözemediğim şekilde bu var mıydı sizde? - 13-01-2022, 22:59:03Sağ arka koltuk tarafından geliyorsa hortum da delik vardır. Aynısı oldu bende de.. Hocam ben arabanın direksiyon simidi desen normal direksiyonun orda simit var anlardım. Uzmanı ustası olduk 1.8T'ninType adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bu arada duman beyaz değil de buhar gibi duruyor buharlaşma soğuk hava da olur normal ama bir tamircine gidip gösterebilirsin. - 13-01-2022, 23:06:32Evet yoğun bir duman değil buharımsı gibi ama bilemedim ilk defa gördüğümden.ofisay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Valla 1.8T olan birini bulunca sorasım geldi bayağı özelden konuşalım hocam

