• 04-01-2022, 19:01:55
    #1
    bir tarafta yks olduğunu var sayalım diğer tarafta tyt ayt
    2 tarafın arasındaki fark nedir ayt kitaplarıyla çalışmam bir fark yaratır mı?
  • 04-01-2022, 19:05:25
    #2
    Bende bir yks öğrencisi olarak ne demek istediğinizi anlamadım
  • 04-01-2022, 19:06:42
    #3
    Hocam Yks nin icerikleri Tyt Ve Ayt dır TYT 9 ve 10 sınıf derslerınden oluşur Ayt 11 ve 12 sınıf konularından olusur Yks Sınavında sadece tyt gırersenız 2 yıllık bolumlere gıdersınız Tyt gırmeden ayt gıremeyecegınız ıcın tyt ve ayt gırersenız 4 yıllık bır bolume gıdersınız
  • 04-01-2022, 19:09:57
    #4
    Siriuss adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende bir yks öğrencisi olarak ne demek istediğinizi anlamadım
    hocam bildiğim kadarıyla yks tek sınav oda yks fakat zamanında tyt ve ayt vardı bende 2'sini karşılaştırmak istedim hocam

    MehmetSapmaz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam Yks nin icerikleri Tyt Ve Ayt dır TYT 9 ve 10 sınıf derslerınden oluşur Ayt 11 ve 12 sınıf konularından olusur Yks Sınavında sadece tyt gırersenız 2 yıllık bolumlere gıdersınız Tyt gırmeden ayt gıremeyecegınız ıcın tyt ve ayt gırersenız 4 yıllık bır bolume gıdersınız
    ha anladım hocam teşekkür ederim açık öğretim hedefliyorum
  • 04-01-2022, 19:10:36
    #5
    YKS Yükseköğretim Kurumları Sınavı demek ve ikiye bölünüyor birisi TYT diğeri ise AYT. TYT Temel Yeterlilik Testi demek ve sadece bu sınava girerek BESYO, PMYO ve iki yıllık üniversite okuyabilirsin. AYT Alan Yeterlilik Testi demek ve bu sınava girdiğinde sözel, eşit ağırlık ve sayısal bölümleri var. Puanın hangi türden girdiysen ona göre hesaplanır ve puanına göre 4 yıllık üniversitelere gidebilirsin. BESYO ve PMYO için AYT girmek şart değil ancak girdim AYT'ye gireceğim ben BESYO veya PMYO tercih edemez miyim dersen TYT puanın yetiyorsa tercih edebilirsin AYT sınavına girmiş olman bir şey fark etmez.
  • 04-01-2022, 19:14:25
    #6
    MehmetSapmaz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam Yks nin icerikleri Tyt Ve Ayt dır TYT 9 ve 10 sınıf derslerınden oluşur Ayt 11 ve 12 sınıf konularından olusur Yks Sınavında sadece tyt gırersenız 2 yıllık bolumlere gıdersınız Tyt gırmeden ayt gıremeyecegınız ıcın tyt ve ayt gırersenız 4 yıllık bır bolume gıdersınız
    Evet bu detaylara şunları da eklemek gerekir. TYT sınavında bir baraj puanı vardır bu puanı geçerseniz AYT puanınız hesaplanır. Geçemezseniz AYT puanınız hesaplanmaz.
  • 04-01-2022, 20:23:24
    #7
    İlk şunu ayırt et,
    2 yıllık ve 4 yıllık
    2 yıllık sadece tyt ye girer yani TEMEL YETERLİLİK TESTİ demek,
    4 yıllık önemli bölümler işte doktor mühendis vb
    Onlarda ayt deniyor 4 yıllık oluyor ALAN YETERLİLİK TESTİ oluyor, alanına göre çalışıp giriyorsun

    ayt girersen tyt den net çekmen lazım ki ayt sorular baya zor
    Tyt de her zeka küpü yapar ama ayt zorlanırlar ya onun gibi düşün ayt zor, iyi bölüm istiyorsan ilk tyt yapabilmen lazım kapasiten iyi ise zaten ayt testleri al onları çöz