İlk şunu ayırt et,
2 yıllık ve 4 yıllık
2 yıllık sadece tyt ye girer yani TEMEL YETERLİLİK TESTİ demek,
4 yıllık önemli bölümler işte doktor mühendis vb
Onlarda ayt deniyor 4 yıllık oluyor ALAN YETERLİLİK TESTİ oluyor, alanına göre çalışıp giriyorsun

ayt girersen tyt den net çekmen lazım ki ayt sorular baya zor
Tyt de her zeka küpü yapar ama ayt zorlanırlar ya onun gibi düşün ayt zor, iyi bölüm istiyorsan ilk tyt yapabilmen lazım kapasiten iyi ise zaten ayt testleri al onları çöz