YKS Yükseköğretim Kurumları Sınavı demek ve ikiye bölünüyor birisi TYT diğeri ise AYT. TYT Temel Yeterlilik Testi demek ve sadece bu sınava girerek BESYO, PMYO ve iki yıllık üniversite okuyabilirsin. AYT Alan Yeterlilik Testi demek ve bu sınava girdiğinde sözel, eşit ağırlık ve sayısal bölümleri var. Puanın hangi türden girdiysen ona göre hesaplanır ve puanına göre 4 yıllık üniversitelere gidebilirsin. BESYO ve PMYO için AYT girmek şart değil ancak girdim AYT'ye gireceğim ben BESYO veya PMYO tercih edemez miyim dersen TYT puanın yetiyorsa tercih edebilirsin AYT sınavına girmiş olman bir şey fark etmez.