• 04-01-2022, 11:33:54
    #1


    Merhabalar dolabı ikinci el aldık hiç bir sıkıntı yoktu soğutmasında vs. Daha sonra son bi kaç gün içinde COO4 gibi bir uyarı verdi panelde ve alt taraf hiç soğutmamaya üst taraf ise normal soğutmaya devam etti. İnternetren araştırdım dolap nofrosttur. Nofrost dolaplarda yukarı kısım böyle buz tuttuysa temizlemek gerekşyor dendi. Görsele nazaren oralar hep buz kaplıydı ancak bu kadar temizleyebildim. Şuanda dolaba elektrik gitmiyor bu deliklerdede buz görünüyor şimdi bu buz eridiğinde sıvı haline geleceği için doğal olarak dolaba bir sıkıntı vermesin açıkçası patlamasından korkuyorum. 2 gün falan bekleteceğim bu şekilde düzelecek mi bakalım
  • 04-01-2022, 11:37:13
    #2
    Elektrik gitmiyor ? Dolap iç lamba yada panel göstergeler yanıyor mu? Yanıyorsa odağında termostat olsun
  • 04-01-2022, 11:44:15
    #3
    Net bakamadım ama bu tür durumda birkaç gün buz tamamen çözülene dek dolabı boşaltmak hatta kurutmak gerektiğini biliyorum.
    Tamamen kuruduktan sonra çalıştırın, bir süre düzelecektir. Çünkü sistemin içi komple değişecekse sıfır alın daha iyi derler.
    Tabi net bilenler öneri yapabilir, ama bu buz tamamen eriyip tam kuruduğundan emin olunca çalıştırmak yapılacak ilk şeydir sanıyorum.
  • 04-01-2022, 11:48:42
    #4
    Oranın arkasında rezistans var o bozulmuştur muhtemelen.
    tamiri:

    kapağı açılır 1 gün beklenir
    buz kalmayına kapak sökülüp yenisi takılır.
    sanırım kaynak yapıyorduk baya zaman geçti hatırlamıyorum.
  • 04-01-2022, 12:11:23
    #5
    Enesovic adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Elektrik gitmiyor ? Dolap iç lamba yada panel göstergeler yanıyor mu? Yanıyorsa odağında termostat olsun

    elektrik var hocam yukaeısı soğutuyor hatta soğutmasa buz olmazü
  • 04-01-2022, 12:39:44
    #6
    Nokvi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    elektrik var hocam yukaeısı soğutuyor hatta soğutmasa buz olmazü
    Buzdolabı çalışıyor yani? Sesini duyabiliyorsunuz kompresörün doğru mu.

    Yukarıda metal buzlugun altında ısıtıcılar var muhtemelen o arızalanmış ve buzlanma yaptığı için soğukluğu aşağıya götüren kanallar tıkanmış olabilir.



    Çözüm1 fişi çekin 1-2 gün çalışmasın buzlar erisin tamamen dolabın arkasında kompresörün üstünde su kabı var onu zaman zaman boşaltın evin içine akmasın sudan korkmayın zarar gelmez. Kapıları açık bırakın ki koku yapmasın.



    1-2 gün içi eridikten sonra takın çalışsın soğutmasını gözlemleyin dereceyi bu arada biraz kapatın malumunuz soğuk hava kış şartlarında ısıtıcı buzlanmayı eritemedigi için de yapabilir arıza dahi olmayabilir yine düzelmez ise ona göre bir daha görüşelim yada servise haber ediniz.

    Çözüm2 ise gaz kaçağı olabilir nofrost dolaplarda buzluk kısmına genelde hanımlar bıçak ile gıdaları yada buzu temizliyor kazıyor oda metal kısmın darbe almasından dolayı delik açıyor ordan gaz sızdığı için yada arka kompresörden çıkan metal bakır borularda ki kaynaklardan sızma yaparsa kompresörün içinde de yeterince gaz olmadığı için aşağıya soğukluğu iletemiyor da olabilir.

    Çözüm 1 i deneyin sonuç alamazsanız o zaman servis çağırmaktan başka çare kalmıyor.
  • 04-01-2022, 12:41:40
    #7
    Enesovic adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Buzdolabı çalışıyor yani? Sesini duyabiliyorsunuz kompresörün doğru mu.

    Yukarıda metal buzlugun altında ısıtıcılar var muhtemelen o arızalanmış ve buzlanma yaptığı için soğukluğu aşağıya götüren kanallar tıkanmış olabilir.



    Çözüm1 fişi çekin 1-2 gün çalışmasın buzlar erisin tamamen dolabın arkasında kompresörün üstünde su kabı var onu zaman zaman boşaltın evin içine akmasın sudan korkmayın zarar gelmez. Kapıları açık bırakın ki koku yapmasın.



    1-2 gün içi eridikten sonra takın çalışsın soğutmasını gözlemleyin dereceyi bu arada biraz kapatın malumunuz soğuk hava kış şartlarında ısıtıcı buzlanmayı eritemedigi için de yapabilir arıza dahi olmayabilir yine düzelmez ise ona göre bir daha görüşelim yada servise haber ediniz.
    Aynen şimdilik kapakları açtım fişi çektim bekletiyorum kafama takılan eriyen buzların suları nereye gidecek hocam 😂
  • 04-01-2022, 12:46:54
    #8
    Nokvi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynen şimdilik kapakları açtım fişi çektim bekletiyorum kafama takılan eriyen buzların suları nereye gidecek hocam 😂
    Dolabın arkasında motorun üstünde şapka gibi beyaz kap olur yok ise olmayabilir de motorun üstüne bakın su tahliye deliği hortumu dolabın kasasında göreceksin ordan boşalır oraya bez falan koyarsın çeşme akarcasina boşalma olmaz zaten