Merhaba. Ingilterede kurumlar vergisinin %19 oldugu yaziyor. Forumdan bir arkadas ile gorusurken sirket sahibi olarak sirketten maas alirsaniz bunu gider olarak gosterirsiniz ve yerlesik olmadiginiz icin de vergi cikmaz demisti.
Simdi aylik 5K odeme alan bir duzende kendimize 4k maas odesek sirkete 1k kalsa, yil sonunda gider dusuldugu zaman icerde 12k kalmis olacak. Vergiyi bu 12K uzerinden mi odemis olacagiz? (Odemeler UK disindan gelecegi icin KDV'den muaf oldugumu var sayiyorum)
Ingilterede aktif olarak sirketi olan kisiler var ise vergi olaylarini nasil hallettigini ve aylik/yillik giderleri anlatabilir mi?
Ingiltere Vergi Oranlari Hakkinda
5
●165
- 21-12-2021, 02:05:29adsense içinmi şirket kurcaksın uk ta yoksa fiziki ticaret mi yapıcan?Noroc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-12-2021, 02:06:56Şirketim ingilterede bende ingilteredeyim. Muhasebe işlerini muhasebeci ile hallediyorum. İngiltereden bir muhasebeci ile çalışmanızı öneririm. Sistem tr den farklı muhasebeciye devrettim ben tamamen. Bussines hesabınıza girişlerinin vergisini ödemeniz gerekiyor. Burada oturan olmadan banka hesabı açmak oldukça zor. Wise daha kolay olacaktır tabi.
- 21-12-2021, 02:07:31Fiziki ticaret icin degil. Adsense, farkli reklam firmalarindan (USA) gelen odemeler, websitesi uzerinden satinlan paketle/abonelikler, yazilim gelistirme icin yapilan odemeler gibi bir cok farkli alanda odeme olacak.HidrojenTEKNOLOJİ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-12-2021, 02:08:58websitesi uzerinden satinlan paketle/aboneliklerNoroc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
fiziki firma acıcan o zaman anladığım muhasebeci tut o herşeyi halleder. - 21-12-2021, 02:12:41Fiziki ticaret diyince fiziki urun satisi olarak algilandim ben. Saglanan hizmeti kullanmak icin aylik odenmesi gereken ucret var mesala. Bunlarin odemesi vs alinacak.HidrojenTEKNOLOJİ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Evet bir muhasebeci ile gorusecegim yarin, fakat onceden on bilgi sahibi olmak istedim.