• 23-11-2021, 16:58:02
    #1
    Dolar su oldu bu olduya girmeden yapilan aciklamalar konusunda aydinlanmak istiyorum zira ben anlam veremiyorum.

    Ekonomimize oynanan bir oyun oldugu ve bu yuzden dolar kurunun yukseldigi soyleniyor yetkililer tarafindan. Suni olarak dusen faizi dis guclermi indiriyor? Bizzat bagimsiz oldugu soylenen merkez bankasi indiriyor. Ekonomi bu durumdayken tamamen yapilmamasi gereken hamleler ile kendimiz kuru yukari cekiyoruz. Bunun dis gucler neresinde?

    Lutfen aydinlananlar benide aydinlatabilirmi?
  • 23-11-2021, 17:06:18
    #2
    Yazılım Hizmetleri
    Kuru etkileyen tek şey faiz değil. Faiz puanı ile kurun bu kadar oynamasının imkanı olduğu düşünmüyorum
  • 23-11-2021, 17:07:30
    #4
    Aztekiando adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kuru etkileyen tek şey faiz değil. Faiz puanı ile kurun bu kadar oynamasının imkanı olduğu düşünmüyorum
    Tabiki alakasi yok faiz inince dolar 11 TL oldu. Sn: Cumhurbaskani konusunca 13'e cikti. Yani bu yolda devam edecegi algisi olusturdu piyasada.
  • 23-11-2021, 17:18:22
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Faizi %10a düşürse dolar 10 liradan 15e çıkmazdı. Ancak her konuşmasında faizi düşürücez faizi düşürücez diye diye 30 kuruş 50 kuruş arta arta faizi hiç düşürmeden doları 13 liraya çıkardı. Amaçlar çok farklı.




  • 23-11-2021, 17:30:06
    #6
    story80 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Faizi %10a düşürse dolar 10 liradan 15e çıkmazdı. Ancak her konuşmasında faizi düşürücez faizi düşürücez diye diye 30 kuruş 50 kuruş arta arta faizi hiç düşürmeden doları 13 liraya çıkardı. Amaçlar çok farklı.
    Evet, %100 haklısınız. Günü gelince faizi düşürmekle, hergün faiz düşürmeye sinyal vermek arasında gerçekten çok fark var. Amaçları çok belli, algılayan toplum yok.
  • 23-11-2021, 17:47:47
    #7
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Aga bee.