Selamlar arkadaslar,
Sifir iphone aldik, 1 yil sonra etkinlestirdik diyelim. Haliye fatura tarihi bir yil evvele ait olacak. Bu durumumda cihaz garantisi ne zaman baslamis olur? Bir ahbabim ile celiskiye dustuk sizlerin bilgisine danismak istedim.
Cok tesekkurler.
iPhone Garanti Baslangici Hk.
7
●75
- 21-11-2021, 22:08:31hocam cihazi ne zaman etkinlestirirseniz cihaz icinde ayarlar kismindaki garanti suresi o zaman basliyor. Yani fatura tarihi onemini kaybediyor. Ama arkadasin da sizin gibi fatura tarihi gecerlidir diyor.mersinli07 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-11-2021, 22:09:32zaten cihazı sisteme okutup satıyorlar size o yüzden fatura geçerli olurMrtbtL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-11-2021, 22:33:15peki hocam iphone garantiye gonderirken servis fatura talebinde bulunmuyor. sistemden bakiyorlar garantiye veya imei no yeterli oluyor. hanimin telefonunu 2 kere servise verdim hic fatura istemediler.aeronliva adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-11-2021, 22:44:06O halde apple etkinleştirme tarihini baz alıyordur. Bir kez denk geldim. Fatura tarihim misal ayın 1 i idi, şu an anımsayamıyorum. Ben telefon geldi kargo vs diyerek 8 inde aktif edip kullandım. Apple garanti sorgulamada tarihi ayın 8 i olarak gösteriyordu.MrtbtL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ama garanti için direkt apple yerine aldığınız firmaya verirseniz, fatura tarihine bakıp süresi geçmiş te diyebilirler. Herhangi bir anlaşmazlık durumu söz konusu olursa,
Garanti süresi
MADDE 6 (1) Garanti süresi; malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren başlar ve asgari iki yıl veya bu Yönetmeliğe ekli listedeki ölçü birimi ile tespit edilen değer kadardır.
Yönetmelikte böyle geçtiği için hak talep edemeyebilirsiniz. - 21-11-2021, 22:48:27çok teşekkürler hocam en azından bilgi sahibi olduk.aeronliva adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle