• 21-11-2021, 22:04:39
    #1
    Selamlar arkadaslar,

    Sifir iphone aldik, 1 yil sonra etkinlestirdik diyelim. Haliye fatura tarihi bir yil evvele ait olacak. Bu durumumda cihaz garantisi ne zaman baslamis olur? Bir ahbabim ile celiskiye dustuk sizlerin bilgisine danismak istedim.

    Cok tesekkurler.
  • 21-11-2021, 22:07:07
    #2
    ürünü aldığınız fatura tarihi baz alınır.
  • 21-11-2021, 22:08:31
    #3
    mersinli07 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    fatura tarihi baz alınır diye biliyorum orda
    hocam cihazi ne zaman etkinlestirirseniz cihaz icinde ayarlar kismindaki garanti suresi o zaman basliyor. Yani fatura tarihi onemini kaybediyor. Ama arkadasin da sizin gibi fatura tarihi gecerlidir diyor.
  • 21-11-2021, 22:09:32
    #4
    MrtbtL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam cihazi ne zaman etkinlestirirseniz cihaz icinde ayarlar kismindaki garanti suresi o zaman basliyor. Yani fatura tarihi onemini kaybediyor. Ama arkadasin da sizin gibi fatura tarihi gecerlidir diyor.
    zaten cihazı sisteme okutup satıyorlar size o yüzden fatura geçerli olur
  • 21-11-2021, 22:31:06
    #5
    iphone etkinleştirildikten sonra diyor. İlgili kanun - yönetmelik ne ise satın alındığı tarihte başlar diyor. Bu halde fatura tarihi diğerini hükümsüz bırakıyor. Cevap fatura tarihi.
  • 21-11-2021, 22:33:15
    #6
    aeronliva adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    iphone etkinleştirildikten sonra diyor. İlgili kanun - yönetmelik ne ise satın alındığı tarihte başlar diyor. Bu halde fatura tarihi diğerini hükümsüz bırakıyor. Cevap fatura tarihi.
    peki hocam iphone garantiye gonderirken servis fatura talebinde bulunmuyor. sistemden bakiyorlar garantiye veya imei no yeterli oluyor. hanimin telefonunu 2 kere servise verdim hic fatura istemediler.
  • 21-11-2021, 22:44:06
    #7
    MrtbtL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    peki hocam iphone garantiye gonderirken servis fatura talebinde bulunmuyor. sistemden bakiyorlar garantiye veya imei no yeterli oluyor. hanimin telefonunu 2 kere servise verdim hic fatura istemediler.
    O halde apple etkinleştirme tarihini baz alıyordur. Bir kez denk geldim. Fatura tarihim misal ayın 1 i idi, şu an anımsayamıyorum. Ben telefon geldi kargo vs diyerek 8 inde aktif edip kullandım. Apple garanti sorgulamada tarihi ayın 8 i olarak gösteriyordu.

    Ama garanti için direkt apple yerine aldığınız firmaya verirseniz, fatura tarihine bakıp süresi geçmiş te diyebilirler. Herhangi bir anlaşmazlık durumu söz konusu olursa,
    Garanti süresi
    MADDE 6 – (1) Garanti süresi; malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren başlar ve asgari iki yıl veya bu Yönetmeliğe ekli listedeki ölçü birimi ile tespit edilen değer kadardır.

    Yönetmelikte böyle geçtiği için hak talep edemeyebilirsiniz.
  • 21-11-2021, 22:48:27
    #8
    aeronliva adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O halde apple etkinleştirme tarihini baz alıyordur. Bir kez denk geldim. Fatura tarihim misal ayın 1 i idi, şu an anımsayamıyorum. Ben telefon geldi kargo vs diyerek 8 inde aktif edip kullandım. Apple garanti sorgulamada tarihi ayın 8 i olarak gösteriyordu.

    Ama garanti için direkt apple yerine aldığınız firmaya verirseniz, fatura tarihine bakıp süresi geçmiş te diyebilirler. Herhangi bir anlaşmazlık durumu söz konusu olursa,
    Garanti süresi
    MADDE 6 – (1) Garanti süresi; malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren başlar ve asgari iki yıl veya bu Yönetmeliğe ekli listedeki ölçü birimi ile tespit edilen değer kadardır.

    Yönetmelikte böyle geçtiği için hak talep edemeyebilirsiniz.
    çok teşekkürler hocam en azından bilgi sahibi olduk.