• 10-10-2021, 19:06:29
    #1
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Merhaba,
    Arkadaşlar bir süredir forumu takip ediyorum. Ve ne zaman görsem ne kadar kazanıyorsunuz tarzı konularda insanlar 5-10k gibi ücretler yazıyorlar. Ve bunları yazan arkadaşların birçoğu öğrenci olduklarını iddiaa ediyorlar ve bazıları da kurumsal+, yani bir üyeliğe 3000₺ verdiklerine göre gerçekten kazanıyor olabileceklerini düşünüyorum.

    Şimdi sorum şu, ben mezun olmuş, onlardan yaşça büyük ve yazılım, sosyal medya veasair alanlarda bilgi sahibiyim. Ancak bu meblağları göremiyorum.
    Birçoğunun hesabında "medya" ibaresi bulunuyor.

    Yaptıkları şeyin smm panel tarzı yada basit grafik, hazır template ile site kurma, wordpress eklenti kurma vs. vs. tarzında temel herkesin bilmediği ama öğrenmesi yapması max. birkaç gün alacak işlemleri olduğunu düşünüyorum, yanlış anlaşılmasın emek küçümsemiyorum ama yine aynı forumda a-z'ye ful paket yazılım yapan yıllarını eğitimlerine vermiş donanımlı arkadaşlar bile yeri geliyor bu kadar kazanmıyorlarken, "medya" tagı altında nasıl bu gelirleri elde edebiliyorlar merak ediyorum.

    Sizlerin bu konudaki düşünceleriniz neler? İnsanların temel şeyler yaparak bu kadar kazanması nasıl oluyor? biz kazanmayanlar neyi yanlış yapıyoruz; acaba çoğumuzun kafasında "o sektörden kaç para kazanılır yav" diyerek uzak durma düşüncemiz mi buna engel oluyor. Acaba pasta büyük biz de yeriz diye biz de mi medyacı olmalıyız?

    Sizin düşünceleriniz neler? teşekkürler.

    not: dediğim gibi asla iş küçümseme olarak anlaşılmasın ama bir junior yazılımcı maaşı 3000 tl olabiliyor yerine göre ama bir hazır template kuran arkadaş 3 günde bu parayı kazanabiliyor merakım buna, kesinlikle sitem yok. öğreneyim bende yapacağım 🙂
  • 10-10-2021, 19:16:41
    #2
    Açtığı konulara bakın ne sattıklarına bakın merak ediyorsanız
  • 10-10-2021, 19:20:06
    #3
    Bu konuda kazandığı ücret belirten kişilerin samimi olmadıklarını biliyorum.. (Kurumsal kişiler hariç) Ama dürüst olmak gerekirse ki daha önce de oldum.. Aylık ortalama 10.000 kazanmaktayım.

    Neler yapıyorsunuz diye soracak olursanız: Her şeyi yapıyorum yeri geliyor makale satıyorum yeri geliyor instagram için gönderi hazırlıyorum yeri geldiğinde x kişi için y kişisini ayarlayıp z işini yaptırıyorum.

    Onun dışında hiç kimsenin 1-2 işle ya da günde 3-5 saat çalışarak para kazandığına inanmak bana imkansız geliyor çünkü ben günde 5-6 saat uyuyorum 7-24 çalışıyorum nerdeyse. Kısaca ben 1-2 iş yapıyorum şu kadara kazanıyorum diyenler arkadaşlara inanmayın.
  • 10-10-2021, 19:21:10
    #4
    hocam kendine 10bin takipçi satın aldın mı instagram biona "sosyal medya uzmanı" yazma hakkına sahip oluyorsun
  • 10-10-2021, 19:22:44
    #5
    Sen üzerine kafa patlattığında aklına gelmeyen yöntemleri düşünebildikleri için kazanıyorlar. Bu konu "inşaat işçisi vs oturduğu yerden para kazanan yazılımcı" boş muhabbetine kadar gider. Onlar niye bu kadar kazanıyor demeden önce ben neler yapabilirim demek gerek.
  • 10-10-2021, 19:34:12
    #6
    Neyi yanlış yapıyorsun usta? Bence şu: değişimi gerçekleştiremiyorsun. Ya da değişime ayak uyduramıyorsun. Yazından anladıpım kadarıyla aynı kuşak çağlarındanız. Evet bizim zamanımızda web sitesi tasarlamak bir emekti, günler, geceler, buglarla dolu saatlerdi. Sana yemin ediyorum çevremizde basit kurumsal siteye bir admin paneli kodlayacak adam bulmak çok zordu, olanlar da deli paralara freelance olarak randevu ile çalışıyorlardı. Halen unutamıyorum şahsen bir not defterine XHTML kodları veya basit javascriptler yazıp uzantısını değiştirdiğimiz de çalıştığında mutlu olduğumuz anları...

    Ama şimdi zaman değişti, işin gerçeği Amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek yok. Comunityler oluştu, fikirler birleşti, alt yapılar gelişti. Server olanakları ve hızları da gelişti, bununla birlikte bir çok şey gelişti. Örneğin zamanında Flash ile görsel şölen dolu bir web sitesi alın teriyle hazırlanırken şimdi hiçbir tarayıcı onu kabul dahi etmiyor.

    Sözün özü, hız artık önemli. Elle tek tek sepet modülü dahil bir e ticaret sitesi kodlayıp satmaya kalkarsan birisi opencart ile 2 -3 tane yapar ve senden daha hızlı +çok kazanır. Hatta bir de sosyal medya yönetimi yapar, üzerine account alım-satım yapar daha da kazanır. Değişime ayak uydurmalısın 😎

    Zira önemli olan artık gecelerini çok vermen, bizim gençlik yıllarındaki o gizemli yazılımcı modunda takılı kalman değil, yaptığın işin çıktısı, sürat ve kaliten + karşı tarafın ne istediğine cevap vermen...

    Dipnot: Sürükle-bırak olayına bende karşıyım evet. Ama yapılan yeni konsept işleri de Asla küçük görmüyorum. Zira birkeresinde opencart dedik, hazır modül beya ne var bunda dedik. Aylarca işin içinden çıkamadım ve ücretli destek aldım. Bilgin ola...
  • 10-10-2021, 19:34:37
    #7
    Bilgi güçtür
    İçerik kraldır
    Bilginin ve içeriğin sınırı yoktur
    Bugünden yarına birşey kazanamazsiniz
    Bilgi ile içerdiği doğru kullanan güzel kazanır
    Eskiden sadece bu ikisi yeterli oluyordu 2015'e kadar daha sonra işin içerisine sermaye girdi
    Şimdi bu üçlü yine güzel kazandırıyor
    Bu hem reel sektör hemde web alaninda geçerli
    Kendinizi birşeye sartlandirip kalırsanız bir yerde tikaniyor

    Herkes aynı kapasitede değil ben 1 güne öğrenirim diğeri 3 senede ...
  • 10-10-2021, 19:49:23
    #8
    Şöyle söyleyeyim.
    Bir tema kullanacaksın ama hiç bilgin yok, siteye atıyorsun ya düzgün olmuyor ya da hata veriyor.
    Bu hata aslında belki PHP sürümündendir ve 2 dakikada çözülebilecek bir şeydir ama bilmediğiniz için yapamazsınız.
    Para kazanmak da aynen böyledir.
    Bilgi = Her şey