Gerçek anlamda arkadaşınız var mı?
66
●1.020
- 02-10-2021, 21:16:08Bende 2 saat öncesine kadar var sanıyordum. Kimseye bundan sonra iyilik dahi yapmamam gerektiğini anladımOmerTurkes adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 02-10-2021, 21:25:46Dost olmuyorsam düşman da olmuyorum . Ama arkadaşlık kuruyorum sohbet ediyorum. Hassasiyetlerini öğrenip kırmamaya çalışıyorum(tabi çok uç noktada degilse) yani Aramı düzgün tutmaya çalışıyorum . Kısacası Yolda kaldigimda (genel tabirle) yardımcı olabilecek insanlarla muhabbet ediyorum dost olması şart değil yani... Bu şu demek aynı zamanda birisinin bana bir işi düştüğünde gerçekten yardımcı oluyor muyum ? Yol gosteriyor muyum ? Çaba sarf ediyor muyum ?Mert29 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Dostluksa bambaşka bir şey . - 02-10-2021, 22:25:05yok..... arkadaşlıklarımın hepsi "ben birşey isteyene" veya "ben birşeye muhtaç olana" kadar. biryerde okuduğum bir araştırma vardı, üniversite öncesi yıllarda edinilen arkadaşlıklardaki samimiyet düzeyinin ve bağların daha sonra edinilen arkadaşlıklarda sağlanamayacağı ile ilgili. tabiii bu seçtiğiniz hayat arkadaşının da aslında arkadaşınız olmadığını işaret ediyor. Zaten arkadaş dediğiniz kişiler size ve sizin için iyilik yapmıyorlar. sizin için sizinle görüşmüyorlar. kendileri için yapıyorlar. mesela aldıkları hediyeler "ihtiyacınız var mı" diye düşünülerek seçilmiş şeyler değil. Görüşmeleriniz "sizin ihtiyacınız olduğu için değil", vakit geçirmeye en uygun kişi olduğunuz için gerçekleşiyor. Herkes arkadaşınız... taaa ki onların konfor alanlarını bozana kadar. sizin için herşeyi yaparlar aslında... ama mali olarak zarar vermeyeceksiniz, zamanlarını almayacaksınız, isteklerine hayır demeyeceksiniz.... bu liste böyle uzar gideer.
ben 69 kuşağıyım. benim eski arkadaşlıklarım daha köklü ve samimiydi. Zamanla kopuyor insan. daha sonra edindiğim arkadaşlar "arkadaş" olarak değerlendirilemez ama türk dil kurumu sözlüğünde daha uygun bir kelime yok. Daha genç olan insanlara kolaylıklar diliyorum. Onlar büyük ihtimalle gerçek dostluk ve dayanışmayı çok ama çok ender olarak deneyimleyebilecekler. - 02-10-2021, 22:33:30Çok haklısınız hocam, bugün kendimi acayip yalnız hissettim. Aileme karşi mahcup oldum. Hani birgün ayagim bi cukara girerde şunu cagirip cıkmama yardım etsin diyebilcegim kimse yok. Üzülüyorum sadeceFriendOfGhost adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 02-10-2021, 22:59:28düne kadar var sanıyordumMert29 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle