zAHo adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
NFT Nedir? Nasıl Para Kazanılır?
49
●1.527
- 24-09-2021, 12:41:26Hocam bu mesajınızdan hiç bişey anlamadım. Ne "gaz ücreti", "nft yakmak??"
- 24-09-2021, 12:42:32Hocam 1 adet ve 100 adet oluşturmayı dusunuyorum ayrı ayrizAHo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 24-09-2021, 13:43:40Peki bu çizimleri bir defalık satınca bitiyor mu yoksa istediğin adar satabiliyor musun?RODERICH adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 24-09-2021, 14:15:41Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.oluşturduğun,ürettiğin nft yi bir kez satabilirsin. Nft yi satın alan da satabilir. Araba gibi dusun. Bir araban var satiyorsun el degistiriyor. Ama burada detay her satista Nftyi uretene belli bir oranda para gitmesi.kadiralpargu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Uretici oldugun için her turlu kazanıyorsun - 24-09-2021, 17:03:46Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Hocam sizlere olabildiğince doğru bilgiyi vermek istiyorum ancak bende en son 3-4 ay önce ilgilendim sektör ile ve unuttum bir kısmını ancak şu şekilde açıklayabilirim ;kadiralpargu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
NFT yaratmak isteyen kişi sizseniz,
NFT'nin 1 adet mi yoksa farklı bir sayıda mı üretileceğini seçiyorsunuz,
NFT Üretirken ethereum ağı içerisinde döndüğü için olaylar o ürettiğiniz saat, gün, yıl, dakika değişebilen bir gas fee var ve bunun tam olarak neye bağlı olduğunu bende bilmiyorum ama ağ ne kadar hızlı akıyor ise ona bağlıydı sanırım. Bu miktar ben bakarken 10 dolar çıkıyordu ancak şuan 50 ile 100 dolar arası bile ödüyorlar o yüzden çok değişken.
NFT üretildi ve üreten sizseniz sattığınızda sattığınız kişi yine bir başka kişiye satarsa sizin belirlediğiniz oranda kar alıyorsunuz.
Siz kendi NFT'nizi eğer adet olarak çok ürettiyseniz bir başkasına hediye edebiliyorsunuz hediyeyi atarken de belli para ödüyorsunuz bu kişiye atma sebebi hayrına değil reklam için. Ayrıca attığınız kişi satarsa yine para kazanırsınız pay alıyorsunuz belirlediğiniz oranda. Ayrıca sizde başkası NFT atabilir ancak bu NFT'yi istememe şansınız yok yani kesin size gelecek ve geldiğinizde istemiyorsanız NFT yakılacak, yakmanın da bir bedeli var ve bunuda siz ödüyorsunuz eğer yakmak istemezseniz profilinizde kalır veya satmak için satışa sunarsınız.
Benim gözlemledim göre sektör tam anlamı ile reklam ile dönen bir olaya sahip. Para parayı çekiyor.
Proje üreteceksiniz dümdüz değil bir Web sitesi bir amacı bir vizyonu olmalı insanlar yatırım amaçlı sizin projenizden NFT almalı. Ama bana kalırsa üretmekten çok ünlü projelerden NFT'yi almak daha mantıklı.
Mesela bu proje : Normalde patlayan bu projeye hiçbir alakası olmayan bir başka firma bebek hallerini yaptı ve projeleştirdi onlarda sağlam para kazandılar.

Bu NFT'lerin değerleri diğerlerinde daha az bulunan özelliklere göre değişiyor yani spesifik özellikli olan daha değerli gibi gibi...
Gerçekten dipsiz bir kuyu olan NFT dünyası bana göre tam anlamı ile patlayamadı ve çok amatör kaldı kripto paralara göre. Ayrıca çok tek düze indi olay ve reklam basarak kazananlar gerçek proje üretmek isteyenlerin çok önünde o yüzden sizde yatırım amaçlı projeleri takip edip alabilirsiniz. YTD - 24-09-2021, 17:21:48Ben bunlardan daha iyi tasarımlar yaparım.zAHo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ünlü kişilerin resimlerini piksel art olarak yaparım.
100 adet tasarım yapacağım bir kaç güne bu işe ciddi olarak girmeyi düşünüyorum.
Sanırım ayıt ücreti 70 dolar. Sizce kayıt olduktan sonra 70 doları verdiğimize değer mi? - 24-09-2021, 18:06:57100 adet tasarım için ayrı ayrı para ödemeniz lazım. Tek bir tasarımı 100 adet yapmak ile ayrı ayrı 100 adet 1'er tane üretmek arasında dağlar kadar fiyat var ve bence asla değmez.kadiralpargu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ayrıca eğer ana projeniz bu ise bilmiyorum ama çok mantıklı değil. Mesela geçenlerde bir kaplumbağa projesi görmüştüm ve projeden elde edilenlerin bir kısmı kaplumbağalara gidecekti bir amacı ve vizyonu vardı yani rastgele içerik üretilecek bir mecra değil NFT sektörü hocam. YouTube üzerinden daha fazla araştırma yapmanızı öneririm.
- 24-09-2021, 18:18:16Ödeme tek seferlik olmayacak mı? Bir konu üzerinden 100 resimli koleksiyon düşünüyorumzAHo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 24-09-2021, 20:35:34Hayır hocam. Mesela elimizde a harfinin olduğu bir resim var bunun için 1 TL ödediniz şimdi b harfi için yine 1 TL ödemek zorundasınız.kadiralpargu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
