• 24-09-2021, 10:18:28
    #1
    Merhaba, sabah uyandığımda bir şey düşündüm, diyelim birisi size gelip "İzmire gitmek ister misin?" diye soru soruyor. Siz ne cevap verirdiniz? Evet ya da Hayır. Fakat şöyle bir şey var her ne kadar hepimiz bu evet ya da hayır demeyi irade sansakta neden evet dediğimiz veya neden hayır dediğimiz daha önemli. Neden hayır dediniz? "birisi" dediğim kişiye güvenmiyor olabilirsiniz bu sizin geçmişte yaşadığınız sorunlardan ötürü güven sorunu çekmenize sebep olur. Eğer herkes güvenilir olsaydı bu sorunu yaşamazdınız, veya Zaten İzmirde olabilirsiniz? bu durumda yine sizin aslında bir düşünceniz yok. Bütün aklınızdan geçenler geçmişteki yaptığınız yorumlamaya dayalı, verdiğiniz kararlar yine ve yine geçmişteki yaşantınıza bağlı. Bu durumda iradeyi nasıl kazanabiliriz? Geçmişteki her düşüncem aslında şuanı etkiliyor ise (örneğin birisine güvenip dolandırıldınız diyelim, başkasına aynı güveni verir miydiniz? güvenmenizin sebebi insanları toz pembe görmeniz ve aynı şekilde güvenmemenizde insanları toz pembe şekilde görmemenizden kaynaklanıyor, bu durumda aslında sizin bir düşünceniz olmuyor tam aksine geçmişteki yaşadığınız şeyler yüzünden bunlar yaşanıyor. Diyelim ki bu yazdığım yazıyı okuyup bir dolandırıcıya güvenip beni haksız çıkarmak istedin. Bu durumda da benim yazdığım yazı yüzünden sen karar veriyorsun.) ben karar verirken nasıl bu kadar emin oluyorum?
  • 24-09-2021, 10:21:50
    #2
    Geçmişte yaptıklarının geçmişte yaptıklarını kim yapıyor?

  • 24-09-2021, 10:23:55
    #3
    mal güzel çıkmış
    • Androsoft
    Androsoft bunu beÄŸendi.
    1 kiÅŸi bunu beÄŸendi.
  • 24-09-2021, 10:24:32
    #4
    kadirilgin1453 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçmişte yaptıklarının geçmişte yaptıklarını kim yapıyor?

    Yine, geçmişteki kişi. Doğana kadar. Doğmadan önce? Ailen yapıyor, ülkeni seçemiyorsun veyahutta aileni bu yüzden teker teker bunların üzerinden olaylar gelişiyor.
  • 24-09-2021, 10:26:03
    #5
    Geçmiş de bu konuyu , çocuk iken öğrendiğimiz tüm deneyim olarak nitelendiriyorlar.
    Mesela en sevdiğin renk , bebekliğinde ki ilk oyuncağın rengi , sevdiğin insandaki seçimin , seni büyütürken anne de gördüğün ya da yakaladığın tüm değişkenler gibi.
    Her seçim geçmişteki bir detaydır.
  • 24-09-2021, 10:27:00
    #6
    clairedelune adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçmiş de bu konuyu , çocuk iken öğrendiğimiz tüm deneyim olarak nitelendiriyorlar.
    Mesela en sevdiğin renk , bebekliğinde ki ilk oyuncağın rengi , sevdiğin insandaki seçimin , seni büyütürken anne de gördüğün ya da yakaladığın tüm değişkenler gibi.
    Her seçim geçmişteki bir detaydır.
    Aslında irade yok ve deneyim var diyebilir miyiz?
  • 24-09-2021, 10:30:38
    #7
    Androsoft adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aslında irade yok ve deneyim var diyebilir miyiz?
    Ben de olayları böyle değerlendiriyorum. İradenin mümkün olabilmesi için tüm olasılıkların seçilebilir olması gerekiyor.
    Hayatta yaptığımız seçimlerde kısıtlı opsiyonlar arasında seçim yapabiliyoruz ve tüm değerlendirmelerimiz tecrübeye dayalı gerçekleşiyor.
  • 24-09-2021, 10:33:31
    #8
    clairedelune adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben de olayları böyle değerlendiriyorum. İradenin mümkün olabilmesi için tüm olasılıkların seçilebilir olması gerekiyor.
    Hayatta yaptığımız seçimlerde kısıtlı opsiyonlar arasında seçim yapabiliyoruz ve tüm değerlendirmelerimiz tecrübeye dayalı gerçekleşiyor.
    Peki ya ibrahimi dinlerde bulunan Şeytan için ne derdik? Şeytan kendi iradesi ile mi yoksa Tanrı'nın isteği ile mi Tanrı'ya karşı çıkmıştır? Tanrı bizim topraktan yaratıldığımızda oluşacak olan tepkiyi bildiği halde neden böyle bir argümanda bulundu? Aynı şekilde Şeytanın şu ana kadar motive olup inatla kendi yaratanına baş kaldırıp kendi iradesi deneyimi ile bunları yapıyor ise Şeytan ne kadar kötü birisi?
  • 24-09-2021, 10:51:09
    #9
    Mantıklı...