Ben de olayları böyle değerlendiriyorum. İradenin mümkün olabilmesi için tüm olasılıkların seçilebilir olması gerekiyor.
Hayatta yaptığımız seçimlerde kısıtlı opsiyonlar arasında seçim yapabiliyoruz ve tüm değerlendirmelerimiz tecrübeye dayalı gerçekleşiyor.
Peki ya ibrahimi dinlerde bulunan Şeytan için ne derdik? Şeytan kendi iradesi ile mi yoksa Tanrı'nın isteği ile mi Tanrı'ya karşı çıkmıştır? Tanrı bizim topraktan yaratıldığımızda oluşacak olan tepkiyi bildiği halde neden böyle bir argümanda bulundu? Aynı şekilde Şeytanın şu ana kadar motive olup inatla kendi yaratanına baş kaldırıp kendi
iradesi deneyimi ile bunları yapıyor ise Şeytan ne kadar kötü birisi?