• 20-09-2021, 15:26:23
    #1
    Merhaba, Ben yeni mikrofon ve ses kartı aldım.Fakat ses kayıtı alırken sorun yaşıyorum.Sesim müzikten 1 saniye sonra geliyor.Müziği üst kanala atıyorum,kayıta başlıyorum,kayıtı dinleyince sesim müzikten 1 saniye sonra geliyor.Bir kaç araştırma yaptım fakat çözemedim.Gerekli tüm bilgileri aşağıya yazıyorum,Umarım yardımcı olan birisi çıkar.

    Ses Kartı: Focusrite Scarlett 8i6
    Mikrofon: Rode NT1-A
    Ses Kayıt Proğramları: Cubase 11, Adobe Audition 2021, Cool edit Pro 2.1 (Tüm proğramlarda aynı sorun oluyor)
    Mikrofon ve Hoparlör Ses kartına bağlı.Yani mikrofon ses kartından,hoparlörü onboard'tan almıyorum.ikiside ses kartına bağlı.

    Bilgisayar Özellikleri:
    İşlemci: İntel(R) Core(TM) İ5 cpu 650 3,20GHZ - 3,19GHZ
    Ram: 8 GB
    İşletim Sistemi: Windows 10 x64bit
  • 20-09-2021, 15:36:20
    #2
    Merhaba

    Kullandığınız DAW'ın(cubace 11 vs.) ses ayarlarından gecikmeyi(latency) düşürmeniz gerekiyor muhtemelen. Kayıt alırken sesi monitor etmenizde fayda var bu şekilde daha kayıt aşamasında gecikme varsa kulaklıktan size sesinizin geç geldiğini duyabilirsiniz.

    Aşağıda Cubase için gerekli ayarın nasıl yapıldığı mevcut;

    Simple Settings to Solve Latency Problems | Tips, Tricks and Workflow Enhancements - YouTube
  • 20-09-2021, 16:07:46
    #3
    Xugart adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba

    Kullandığınız DAW'ın(cubace 11 vs.) ses ayarlarından gecikmeyi(latency) düşürmeniz gerekiyor muhtemelen. Kayıt alırken sesi monitor etmenizde fayda var bu şekilde daha kayıt aşamasında gecikme varsa kulaklıktan size sesinizin geç geldiğini duyabilirsiniz.

    Aşağıda Cubase için gerekli ayarın nasıl yapıldığı mevcut;

    Simple Settings to Solve Latency Problems | Tips, Tricks and Workflow Enhancements - YouTube
    Teşekkür ederim hocam yorumunuz için.Uyguladım fakat değişen bişey olmadı.Bu durum çok canımı sıkıyor.
  • 20-09-2021, 17:15:36
    #4
    Urall adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşekkür ederim hocam yorumunuz için.Uyguladım fakat değişen bişey olmadı.Bu durum çok canımı sıkıyor.
    Focusrite sitesinden gerekli driverların kurulumunu yaptınız mı? Aşağıya link bıraktım fakat attığım link 1. nesil için eğer cihazınız 2. veya 3. nesilse yukarıdan uygun olan seçeneği seçip onu kurun.
    Downloads | Customer Portal (focusrite.com)

    Normal şartlar altında driver kurulumu sağladıktan sonra DAW içerisinde latency ayarları yapıldıktan sonra ses kartının en düşük gecikme ile kayıt alması gerekiyor. Zaten 1sn astronomik bir rakam gecikme ayarlarında görebileceğiniz üzere gecikme süreleri milisaniyeler ile ifade edilir.

    Ek olarak şimdi söyleyeceğim pek mantıklı ve sağlıklı bir yaklaşım değildir ama acil bir işlem varsa kayıt kanallarının hepsini seçerek biraz sola kaydırıp altyapının üzerine oturtmayı deneyebilirsiniz. Acil bir işlemse bu geçici bir çözüm olur ritim kaçırmadan kayıt alabildiyseniz.

    Tüm bunları denedikten sonra hala sorununuz devam ediyorsa tavsiyem imkanınızda varsa başka bir ses kartını kendi bilgisayarınızda, kendi ses kartınızı başka bir bilgisayarda deneyin. En azından sorun nerede onu tespit etmenize yardımcı olur bu denemeler.
  • 20-09-2021, 20:51:41
    #5
    Xugart adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Focusrite sitesinden gerekli driverların kurulumunu yaptınız mı? Aşağıya link bıraktım fakat attığım link 1. nesil için eğer cihazınız 2. veya 3. nesilse yukarıdan uygun olan seçeneği seçip onu kurun.
    Downloads | Customer Portal (focusrite.com)

    Normal şartlar altında driver kurulumu sağladıktan sonra DAW içerisinde latency ayarları yapıldıktan sonra ses kartının en düşük gecikme ile kayıt alması gerekiyor. Zaten 1sn astronomik bir rakam gecikme ayarlarında görebileceğiniz üzere gecikme süreleri milisaniyeler ile ifade edilir.

    Ek olarak şimdi söyleyeceğim pek mantıklı ve sağlıklı bir yaklaşım değildir ama acil bir işlem varsa kayıt kanallarının hepsini seçerek biraz sola kaydırıp altyapının üzerine oturtmayı deneyebilirsiniz. Acil bir işlemse bu geçici bir çözüm olur ritim kaçırmadan kayıt alabildiyseniz.

    Tüm bunları denedikten sonra hala sorununuz devam ediyorsa tavsiyem imkanınızda varsa başka bir ses kartını kendi bilgisayarınızda, kendi ses kartınızı başka bir bilgisayarda deneyin. En azından sorun nerede onu tespit etmenize yardımcı olur bu denemeler.
    Hocam ilginiz için çok teşekkür ederim.Ses kartının driveri en güncel hali şuan.ms ayarını 30a düşürdüğümde beat'i kesik kesik çalıyor. 40-50ms yapınca aynı şekilde bozuk çalıyor. 60ms ve sonrasında normal çalıyor.İşlemcimle alakalı olabilirmi? İşlemciyide kontrol ettim yorulmadığını gözlemledim.Çok uğraştım çok karıştırdım,şuan işimi görecek kadar 48,000Khz ile kayıt yapabiliyorum.(Ses kartı 192,000khz desteklerken 48'de zoruma gitmiyor değil).Evet bahsettiğiniz gibi kayıt yapıp hafif sola çekerek bi kaç kayıt yapmıştım.Ama normali kadar tad vermiyor Bunun kalıcı bir çözümünü illaki bulacam.İlginiz için tekrar çok teşekkür ederim.