• 26-08-2021, 02:21:36
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Bir tanıdığım romanya için davet iletecek. Romanya nasıldır pek içime sinmedi ama biraz kalıp farklı ülkeye geçmeyi düşünüyorum.
  • Kabul Edilen Cevap
    • 2 Beğeni
      11 senedir Romanyada yaşıyorum yorumlardan yola çıkacak olursak şöyle özetleyebilirim
      Para birimi Lei yani Türk lirasının 2 katından biraz daha fazla
      İnsanlar saygılı (çingeneler hariç ama hepside değil tabi)
      Araçla yola çıktığımda 5 saatte edirne gümrükteyim. (Başkent bükreşte oturuyorum) kiralar 250 - 350 euro arası değişiyor yaşam standartı maaşınız 1500€ üstündeyse kralsınız diyeceklerim bu kadar sormak istediğin varsa pm atabilirsin kardeş
  • 26-08-2021, 02:25:22
    #3
    Fertig adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir tanıdığım romanya için davet iletecek. Romanya nasıldır pek içime sinmedi ama biraz kalıp farklı ülkeye geçmeyi düşünüyorum.
    Para birimi RON aynı zamanda EURO. Köstence'de 3 yıl bulundum tabi 2005'te. Şimdi ne kadar gelişti bilmiyorum ama benim zamanımda tam leşti. Çingene bol bol göreceksin.
  • 26-08-2021, 02:27:06
    #4
    Bir kaç şehri hariç köy. Türklere karşı ılımlılar. Çok fazla Roman nüfusu var. Avrupa bile sayılmaz
  • 27-08-2021, 21:21:36
    #5
    dev
    Kurumsal Üye
    Fertig adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir tanıdığım romanya için davet iletecek. Romanya nasıldır pek içime sinmedi ama biraz kalıp farklı ülkeye geçmeyi düşünüyorum.
    Facebook ya da sagda solda sallayanlara bakmayin hocam. Alacaginiz para guzel ise gidin degerlendirin.
    Ozellikle IT sektorunde calisacak iseniz hic dusunmeyin bile direkt gidin.
    Gecen gun Interrail Turkiye grubunda bir post vardi. Millet paso gomuyor yok asgari ucret dusuk soyle yok boyle. Zannedersin Turkiye'de asgari ucret 10.000 TL filan

    Ara ara ben de tasinmayi dusunuyorum Romanyaya tasinmaya. Tatil icin Brasov sehrine geldim. Insalar iyi ve sakin. Istanbul gibi stres yok
    Ha bir de yok Turkiyenin 80-90'lari vs gibi fix cumleler var. Takilmayin bunlara
  • 27-08-2021, 21:40:22
    #6
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    11 senedir Romanyada yaşıyorum yorumlardan yola çıkacak olursak şöyle özetleyebilirim
    Para birimi Lei yani Türk lirasının 2 katından biraz daha fazla
    İnsanlar saygılı (çingeneler hariç ama hepside değil tabi)
    Araçla yola çıktığımda 5 saatte edirne gümrükteyim. (Başkent bükreşte oturuyorum) kiralar 250 - 350 euro arası değişiyor yaşam standartı maaşınız 1500€ üstündeyse kralsınız diyeceklerim bu kadar sormak istediğin varsa pm atabilirsin kardeş