• 25-08-2021, 16:51:24
    #1
    merhaba hocalarım örnek verelim instagram üzerine bir hizmet veriyorum ve biri konu açmış diyelim şunun çözümünü bilen ve ya açabilen fiyat pm atabilir mi diye ben de pm den iletiyorum fiyatı ve dönüş olarakta şu cevabı alıyorum örnek fiyatlandırma olarak veriyorum ben 150 diyorum 30 ₺ yapıyolar sağol diye yanıt alıyorum bunun anlamı nedir ne demeye çalışıyor yani hoşgörü olarak fiyat sana fazla gelmiş olabilir insanllık olarak yok hocam pahalı geldi bana ilginiz için sağolun diyip bitirebilir bu yapılan davranış sizce etik mi ?
  • 25-08-2021, 16:53:50
    #2
    Değil ancak bir yandan da sektördeki rekabeti ve rakiplerinizi tanımanız açısından önemli.
    En azından içiniz rahat biçimde "hım, tercih edilmeme nedenim tamamen rakibimin ucuza yapması" diye düşünebilirsiniz.

    "Diğerleri daha kaliteli, senin x konuda eksiklerin olduğunu düşünüyorum" gibi dönüşler daha zedeleyici olabilir, gerçi bunu diyecek müşteri sayısı da az
  • 25-08-2021, 16:53:58
    #3
    o tür insanlar çok aldırmana gerek yok.
    x yerde 30 tl ise ve ona bu fiyat uyuyorsa oradan yaptırsın kafanı da yorma çok
    hayırlı işler.
  • 25-08-2021, 16:54:30
    #4
    SerhatCetin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Değil ancak bir yandan da sektördeki rekabeti ve rakiplerinizi tanımanız açısından önemli.
    En azından içiniz rahat biçimde "hım, tercih edilmeme nedenim tamamen rakibimin ucuza yapması" diye düşünebilirsiniz.

    "Diğerleri daha kaliteli, senin x konuda eksiklerin olduğunu düşünüyorum" gibi dönüşler daha zedeleyici olabilir, gerçi bunu diyecek müşteri sayısı da az
    Katılıyorum
  • 25-08-2021, 16:57:45
    #5
    Bu gibi bireysel diyaloglarda nezaket çok önemli. Size ''30 liraya hallediyorum ben'' diyen kişi belki iş ahlakına sahip olmayabilir ama nezaket sahibi olsaydı böyle cevap vermezdi.
  • 25-08-2021, 16:59:27
    #6
    Başka söze gerek yok bence
    Piyasaya göre oyununu oynaman için güzel fırsat diye düşün.
    Her hayırda bir şer her şerde bir hayır vardır misali...

    SerhatCetin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Değil ancak bir yandan da sektördeki rekabeti ve rakiplerinizi tanımanız açısından önemli.
    En azından içiniz rahat biçimde "hım, tercih edilmeme nedenim tamamen rakibimin ucuza yapması" diye düşünebilirsiniz.

    "Diğerleri daha kaliteli, senin x konuda eksiklerin olduğunu düşünüyorum" gibi dönüşler daha zedeleyici olabilir, gerçi bunu diyecek müşteri sayısı da az
  • 25-08-2021, 17:02:51
    #7
    Bunu yazan arkadaş aklı sıra senin yüzüne çarpmış "Senin 150 liraya yaptığın işi 30 liraya yapıyorlar" diye..

    Sen de diyeceksin ki o zaman git 30 TL 'ye yapana yaptır. Kendi kalitenden ödün verme boşver. Başkaları ucuza yapıyor diye kendi fiyatını düşürme.

    Bu her alanda böyledir. Bir işi kimisi 1000 TL'ye yapar kimisi 10.000 TL'ye yapar.Kimse birileri daha ucuz yapıyor diye fiyat düşürmek zorunda değil.Kalite meselesi.
  • 25-08-2021, 17:09:40
    #8
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Değil ancak bu tarz sanal ortamlarda etik kaygısı içine girmemelisin çünkü yüz yüze olmayan birçok ortamda kişiler gerçek yüzlerini ortaya dökerler. O yüzden böyle şeyleri kafana takma. Sen işini kaçtan yapıyorsan yap. Tabi ki pazarlık yaparsın ancak piyasayı düşürmemek biz üretenler açısından önemli. 150 lik işi 30 a yapan varsa da haksız rekabet içindedir. Bunun önüne de biz ortak ve makul ücret/fiyat aralıklarına uymakla geçebiliriz.
  • 25-08-2021, 17:39:02
    #9
    O fiyata yapan yok bi nevi pazarlik yapiyor aslinda