• 15-08-2021, 03:07:03
    #10
    mgk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mezunu çok olan bölümleri tercih etmeyin hocam, özellikle aöfde de yer alan bölümleri hiç tercih etmeyin. Mezun fazlaysa rekabet fazla oluyor yani sivrilmeniz yıllarınızı alır. Onun yerine hemen iş sahibi olacağınız bölümleri yazın ben mesela sizin yerinizde olsam iki yıllık olup kpss de ataması en çok olan bölümlere yönelirdim, memur olmak istiyorsanız dediğimi yapın, üniversitede öğretim üyesi olmak istiyorsanız mezunu az olan bölümlere yönelin misal: 'denizcilik işletmeleri yönetimi (okuduğum bölüm)' , kendimi geliştirip para kazanmak istiyorum derseniz de kesinlikle bilgisayar ile alakalı bölümlere yönelin. Başarılar
    Hocam aslında hemşirlik sağlık alanında istiyorumda cidden 2-4 yıl okuyup yani toplam 14-16 sene okuyup 5000 TL gibi maaş cidden aşırı az hele bu dönemde ben maaşlarını öyle biliyorum sağlık alanında hemşirliğin vs maaşlarını biliyorsanız aydınlatabilirmisiniz
  • 15-08-2021, 03:19:41
    #11
    güzel sanatlar
  • 15-08-2021, 03:30:41
    #12
    Jeoloji Mühendisliği
  • 15-08-2021, 03:37:08
    #13
    Üyeliği durduruldu
    Kardesim bu soruyu kendine soracaksin sen ne yapabilirsin neyi basarabilirsin .... seneler sonrasindan ziyade her daim gecerli olacak mesleklere yonelin ... insanlarin en fazla ihtiyaci neye var ? Isini layikiyla gida uzerine hem icinde calisarak pisirerek veya yetistirerek bu ne olabilir gida ? Hafizan ne kadar kuvvetli veya becerilerin nedir bu seninle alakali arti zaman isteyen bir surec ben her zaman sunu oneririm insanlarin en fazla neye ihtiyacI var ? Gida ...Yeme icme, eglence, konaklama ... eger cok guclu hafizan varsa odaklanabilirsen somalier bolumunu tavsiye ederim ....bu gun ben iyi bir somailierim is ariyorum diye ilan vermene saga Sola sormana bile gerek yok cunku soyle soyleyim bugun iyi bir profosor bulmak bile cok kolay olur somalier bulmak zordur bugun kac tane somalierimiz var ? seni havada isin hiziyla kaparlar neyse ama hafizan cok kuvvetli diye sana tarih bolumunu onermem her ne kadar cok sevsem de buraya daha cok sey yazarim bu soruyu evvela kendine sor sen ne yapabilirsin neyi yapamazsin ? Hangi konuda iyisin ... dedigim gibi 10 sene sonra 20 sene sonrasi diye bir sey yok hayat suan icinde bulundugun sure zaman icinde neye ihtiyaci var insanlarin ? Bu 10 sene oncede ayniydi simdide ayni bundan 30 sene sonrada ayni olacak hayat simdi icinde bulundugun suredir .... ama yarinlar her zaman olacak tabiki insanlarin zamanla ihtiyaclari degisecek ama bu yine uc asagi bes yukari benzer seyler olacak .... ornegin ben 37 yasindayim abd deyim iyi bir asciyim hep is beni aradi ben aramadim veya birilerinin tavsiyesi sonucu hep davet edildim ama diger taraftan cok iyi egitimli ve cok iyi yazilimci olan ev arkadasima hic sagdan soldan is teklifI gelmedi hep kendisi musteri aradi yani bakin burada sunu anlatmaya calisiyorum yasadigimiz yerde size ihtiyac yoksa baska bolgelere gidebilirsiniz agac degiliz sonucta .... bir cok seyi ogrenmeliyiz ama biz hangisini iyi yapabiliyorsak onu yapmaliyiz yapamadiklarimiz bizim aptal oldugumuz anlamina gelmez o alanda becerimizin olmadigindandir daha fazla inatasmaya hic gerek yok zaman kaybedersiniz ornegin ben bazilarina cok basit olan pizza yapamam 21 senedir sektordeyim halbuki .... her insan zekidir turk milleti akillidir zekidir yeterki odaklanabilsin basaramayacagi hic bir sey yok ulkemizin genclerinin ... bakin ben yolcu gemisindede calistim 150 millet insaniyla birlikte calistim cok insan gordum bizim milletimiz kesinlikle cok akilli caliskam ve zeki bunun icin kellemi ortaya koyarim ... 8 senedir abd deyim ve burada 20 seneden fazla yasamis ama daha dogru duzgun ingilizce konusamayan milyonlarca ahmak oldugunu rahatlikla soyleyebilirim bakin 2013 new yorka ilk geldigimde new york jfk Hava alaninda temizlikci esmer bir ablamiza trene nasil gidebilirim diye sormustum verdigi cevap sorry no English olmustu bakin abartmiyorum brooklyne gidin halen ingilizceyle yakindan uzaktan alakalari olmayan bir suru insan gorebilirsiniz .... neyse bol sans guzel kardesim umarim butun idealleriniz gerceklesir yeterki olabilecek hayaller kurun ve pesindende gidin mutlaka basaracaksiniz bundan emin olun yeterki durustce calisan . Bol sans.
  • 15-08-2021, 03:39:11
    #14
    Kamu yönetimi okuyan herkesin kaymakam olacağını kim söyledi Hukuk bölümünden de kaymakam alınıyor. Gözlemlediğim kadarıyla okuduğunuz bölüm ne olursa olsun iş yine kişinin kendini ne kadar geliştirdiğinde bitiyor.

    Sizin tercih etmeniz gereken bölüm, kendinizi en çok geliştirebileceğiniz ve o alanda çalışmaktan sıkılmayacağınız bir bölüm olmalı. Şu an asgari ücretin altında çalışan binlerce mühendis var bunları da göz önünde bulundurun. (Kariyer sitelerini inceleyebilirsiniz.)
  • 15-08-2021, 03:56:57
    #15
    Memurlugu begenmemek de enteresan. Ben ogretmenim. Esim de bir bi devlet kurumunda mudur yard. Ikimizin aylik ort maaşı 16-17 civarı.
  • 15-08-2021, 04:29:35
    #16
    Makina okumadığıma bin pişman oldum açıkçası
    Suanda sarsılmaza,kral vs silah parçası üretiyoruz ve makinadan mevzun olanlar bir tık daha avantajlı
  • 15-08-2021, 04:35:13
    #17
    mgk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam devlette 5-6 bin arasında maaşlar, özel sektörde bilemiyorum,ücret az ama devlettesiniz sonuçta, olaya şöyle bakın her ayın belli gününde paranız cepte gelmeme ihtimali yok, çalışma şartları belli, senelik izin var, başında seni ezen bi patronun yok, ya bence memur olmak en rahatı
    Şunu belirtmek istiyorum öz abim Vakıfbank’ta makam şoförü ve aldığı maaş 3.5K + mesai ama mesaileri çoğu sıra vermiyorlarmış ve bende cnc silah parçası üreticminde yani sanayide çalışıyorum aldığım maaş 4.5-5K
    Yani demek istediğim her devlete bağlı olan 5-6K bir ücret vermiyor benim gördüğüm kadarıyla
  • 15-08-2021, 11:18:34
    #18
    brooklynin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kardesim bu soruyu kendine soracaksin sen ne yapabilirsin neyi basarabilirsin .... seneler sonrasindan ziyade her daim gecerli olacak mesleklere yonelin ... insanlarin en fazla ihtiyaci neye var ? Isini layikiyla gida uzerine hem icinde calisarak pisirerek veya yetistirerek bu ne olabilir gida ? Hafizan ne kadar kuvvetli veya becerilerin nedir bu seninle alakali arti zaman isteyen bir surec ben her zaman sunu oneririm insanlarin en fazla neye ihtiyacI var ? Gida ...Yeme icme, eglence, konaklama ... eger cok guclu hafizan varsa odaklanabilirsen somalier bolumunu tavsiye ederim ....bu gun ben iyi bir somailierim is ariyorum diye ilan vermene saga Sola sormana bile gerek yok cunku soyle soyleyim bugun iyi bir profosor bulmak bile cok kolay olur somalier bulmak zordur bugun kac tane somalierimiz var ? seni havada isin hiziyla kaparlar neyse ama hafizan cok kuvvetli diye sana tarih bolumunu onermem her ne kadar cok sevsem de buraya daha cok sey yazarim bu soruyu evvela kendine sor sen ne yapabilirsin neyi yapamazsin ? Hangi konuda iyisin ... dedigim gibi 10 sene sonra 20 sene sonrasi diye bir sey yok hayat suan icinde bulundugun sure zaman icinde neye ihtiyaci var insanlarin ? Bu 10 sene oncede ayniydi simdide ayni bundan 30 sene sonrada ayni olacak hayat simdi icinde bulundugun suredir .... ama yarinlar her zaman olacak tabiki insanlarin zamanla ihtiyaclari degisecek ama bu yine uc asagi bes yukari benzer seyler olacak .... ornegin ben 37 yasindayim abd deyim iyi bir asciyim hep is beni aradi ben aramadim veya birilerinin tavsiyesi sonucu hep davet edildim ama diger taraftan cok iyi egitimli ve cok iyi yazilimci olan ev arkadasima hic sagdan soldan is teklifI gelmedi hep kendisi musteri aradi yani bakin burada sunu anlatmaya calisiyorum yasadigimiz yerde size ihtiyac yoksa baska bolgelere gidebilirsiniz agac degiliz sonucta .... bir cok seyi ogrenmeliyiz ama biz hangisini iyi yapabiliyorsak onu yapmaliyiz yapamadiklarimiz bizim aptal oldugumuz anlamina gelmez o alanda becerimizin olmadigindandir daha fazla inatasmaya hic gerek yok zaman kaybedersiniz ornegin ben bazilarina cok basit olan pizza yapamam 21 senedir sektordeyim halbuki .... her insan zekidir turk milleti akillidir zekidir yeterki odaklanabilsin basaramayacagi hic bir sey yok ulkemizin genclerinin ... bakin ben yolcu gemisindede calistim 150 millet insaniyla birlikte calistim cok insan gordum bizim milletimiz kesinlikle cok akilli caliskam ve zeki bunun icin kellemi ortaya koyarim ... 8 senedir abd deyim ve burada 20 seneden fazla yasamis ama daha dogru duzgun ingilizce konusamayan milyonlarca ahmak oldugunu rahatlikla soyleyebilirim bakin 2013 new yorka ilk geldigimde new york jfk Hava alaninda temizlikci esmer bir ablamiza trene nasil gidebilirim diye sormustum verdigi cevap sorry no English olmustu bakin abartmiyorum brooklyne gidin halen ingilizceyle yakindan uzaktan alakalari olmayan bir suru insan gorebilirsiniz .... neyse bol sans guzel kardesim umarim butun idealleriniz gerceklesir yeterki olabilecek hayaller kurun ve pesindende gidin mutlaka basaracaksiniz bundan emin olun yeterki durustce calisan . Bol sans.
    Cok tesekkür ederim abi bana ulasabilir misin?
    • brooklynin
    brooklynin bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.