Kastamonu da hes mi patladı
7
●307
- 14-08-2021, 07:49:23DSİ açıklaması
"Kastamonu ili Bozkurt ilçesinde faaliyet gösteren Ebru Hidroelektrik Santrali (HES) ve Aybige HES, Bozkurt ilçesinin merkezinden geçen Ezine Çayı'nın menbasında yer almaktadır. Bu tesisler barajlı/depolamalı HES değildir, kanal tipi projelerdir. Söz konusu tesislerde 10 Ağustos gecesi saat 11.00'dan itibaren elektrik üretimi durdurulmuştur. Regülatörlerde taşkına sebep olabilecek bir depolama bulunmamaktadır. Dolayısıyla anılan tesislerin patlayarak ya da kapakların açılması suretiyle taşkına sebep olduğu iddiası gerçeği yansıtmamaktadır. Bu tür afetlerde taşkın olayının yaşandığı mahalde bir HES bulunması durumunda HES ile taşkın olayının ilişkilendirilmesi yönünde bir eğilim bulunmaktadır. Esasen barajlı HES'lerin taşkın akımlarını rezervuarında depolayarak, nehir tipi HES'lerin ise regülatör yapıları vasıtasıyla taşkın suyunun getirdiği iri rusubi malzemeyi (ağaç gövdesi, kaya gibi) tutarak taşkınları engelleme ya da etkilerini azaltma yönünde işlevleri bulunmaktadır" - 14-08-2021, 08:09:05Hocam dsi çok çalışıyor karadenizde, köprüleri yıkıp yenilerini yapıyorlar. Tüm sel ve sel için yapılanilecek en iyi imkanları kullanıyorlar.Biproje adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ama bu su, alınca gidiyor. Birde karadeniz çok hırçın. - 14-08-2021, 09:03:29Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Arkadaşlar hes patlamadı o hes yapılırken yapılan dereyi bozup kanal yapıyorlar bu kanal derenin kendisi gibi değil yani insanlar ilk yerleştiği zaman o bölgeye dere o kadar tehlike yaratmıyordu derenin yerine kanal yapıp bide dere gibi kıvrımlı değil tamamen proje için dümdüz bir kanal var o kanal dere yatağıyla birebir olmadığı için su aktıkça ivmeleniyor derede olsa o kıvrımları o estetik suyu yavaşlatır daha az zayiat sağlar ama bu şekilde dümdüz olunca maalesef önüne geçilmiyor videolarda gördüğünüz gibi ilk normal geliyor sonra bir anda artıyor daha birçok sebep var ama en büyüğü hes in doğayla uyumlu değilde proje amacıyla yapılması Karadeniz de onlarca hes var her selde bişeyler oluyor ama medyaya yansımıyor.
- 14-08-2021, 09:08:15Hocam siyasi ya da ihmal şu an benim ilgilendiğim tek şey orada can kaybının olması.Biproje adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Görseller vs de vardı suyun üstünde cansız bedenin olduğu.
Ama dediğim gibi halen net olarak burada diyemem çünkü internette gördüm belki de başka bir olayın resmi idi . - 14-08-2021, 09:16:52Doğruluğunu %100 olarak bilseydim bunu paylaşırdım fakat bilmediğim için paylaşmadım.Biproje adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Dün AOG'da birisi içme suyunun kamadığından marketlerden aldığından bahsetti mesela.
Şahsen bu durumları paylaşmayı daha mantıklı buluyorum.
Arkasında bir ihmal varsa ortaya çıkar ve diğer yerlerde bu gibi facialar önlenebilir.
Psikolojik olarak çok iyi durumda değilim ama etkileniyorum, haklısınız - 14-08-2021, 11:08:13Bende antalyada denize girdim çok sakin hiç heycanı yokBiproje adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle