• 24-06-2021, 13:33:19
    #1
    Merhabalar, linux VDS kiraladım. Masaüstüne bağlanmak istiyorum. Bunun için Windows uzak masaüstü bağlantısı aracını açıp, kullanıcı adı ve şifre girerek bağlantı mi yapmam lazım? Her sunucu uzak masaüstü bağlantısını destekliyor mu? Bir de linux kullanmayı öğrenmek için ara ara uzakmasautune bağlanıp oradan internete bağlanıp sağa dola baksam (sunucuya zarar vermeyecek işlemler) bir sorun oluşturur mu? Sunucuda 3-4 basit site olacak.
  • Kabul Edilen Cevap
    • Merhabalar,
      Kiraladığınız vds'teki işletim sisteminde GUI (grafik arayüz) yüklü olup olmadığını sorun.
      Linux server'larda gui ihtiyaç duyulmaz, gereksiz sistem kaynaklarını tüketir.

      Eğer gui varsa;


      ' sudo apt-get install xrdp ' komutunu girerek xrdp'yi linux a yüklemeye başlıyoruz.Bu komuttan sonra bize E/H soracaktır. E yazıp enter'a basıyoruz.
      xrdp kurulumu tamamlandıktan sonra aşağıdaki komutları teker teker işletiyoruz.Karşımıza gelen E/H sorularının hepsini E diye yanıtlıyoruz.
      sudo apt-add-repository ppa:ubuntu-mate-dev/ppa
      sudo apt-add-repository ppa:ubuntu-mate-dev/trusty-mate
      sudo apt-get update
      sudo apt-get upgrade
      sudo apt-get install ubuntu-mate-core ubuntu-mate-desktop
      echo mate-session >~/.xsession
      sudo service xrdp restart

      Kurulum bittikten linux'a uzaktan erişmek istediğimiz cihazdan uzak masaüstü programını açıp kullanıcı adımız ve şifremiz ile linux işletim sistemi yüklü server'ınıza erişebiliriz.
  • 24-06-2021, 13:37:04
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Linux sunucuya windows üzerinden direkt bağlanamazsınız putty veya alternatifi bir uygulama kullanmanız gerekmekte.
  • 24-06-2021, 13:37:37
    #3
    RX7
    Üyeliği durduruldu
    nmnkra adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar, linux VDS kiraladım. Masaüstüne bağlanmak istiyorum. Bunun için Windows uzak masaüstü bağlantısı aracını açıp, kullanıcı adı ve şifre girerek bağlantı mi yapmam lazım? Her sunucu uzak masaüstü bağlantısını destekliyor mu? Bir de linux kullanmayı öğrenmek için ara ara uzakmasautune bağlanıp oradan internete bağlanıp sağa dola baksam (sunucuya zarar vermeyecek işlemler) bir sorun oluşturur mu? Sunucuda 3-4 basit site olacak.
    Linux sunucu için putty uygulamasından giriş yapmanız gerekmekte uzak masaüstüne sadece windows sunucular giriş yapabilir.
  • 24-06-2021, 13:39:32
    #4
    iresah adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Linux sunucuya windows üzerinden direkt bağlanamazsınız putty veya alternatifi bir uygulama kullanmanız gerekmekte.
    RX7 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Linux sunucu için putty uygulamasından giriş yapmanız gerekmekte uzak masaüstüne sadece windows sunucular giriş yapabilir.
    Putiy dediğiniz uygulamanın tam olarak işlevi nedir? Bilgisayarımı. veya sunucuyu yavaşlayacak bir program mi? Yoksa sorunsuz bir program mi? Güvenli mi? Genel anlamda bilgi verir misiniz?
  • 24-06-2021, 13:40:27
    #5
    Üyeliği durduruldu
    nmnkra adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Putiy dediğiniz uygulamanın tam olarak işlevi nedir? Bilgisayarımı. veya sunucuyu yavaşlayacak bir program mi? Yoksa sorunsuz bir program mi? Güvenli mi? Genel anlamda bilgi verir misiniz?
    Güvenli kendimde gerektiği vakitlerde kullanıyorum. Windows linux bağlantısı yapmanıza izin vermiyor bu sadece aynı görevi linux için görüyor herhangi bir yavaşlama durumu söz konusu değil
  • 24-06-2021, 13:41:21
    #6
    iresah adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Güvenli kendimde gerektiği vakitlerde kullanıyorum. Windows linux bağlantısı yapmanıza izin vermiyor bu sadece aynı görevi linux için görüyor herhangi bir yavaşlama durumu söz konusu değil
    Windows uzak masaüstü aracının linux için olanı diyebilir miyiz?
  • 24-06-2021, 13:41:34
    #7
    RX7
    Üyeliği durduruldu
    nmnkra adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Putiy dediğiniz uygulamanın tam olarak işlevi nedir? Bilgisayarımı. veya sunucuyu yavaşlayacak bir program mi? Yoksa sorunsuz bir program mi? Güvenli mi? Genel anlamda bilgi verir misiniz?
    Sunucuya SSH aracılığı ile bağlanmanızı saglıyor - bir yanı yok.
  • 24-06-2021, 13:41:48
    #8
    Üyeliği durduruldu
    nmnkra adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Windows uzak masaüstü aracının linux için olanı diyebilir miyiz?
    Evet hocam XD
  • 24-06-2021, 13:42:51
    #9
    Peki ara sıra uzak masaustüne bağlanıp linux kullanmak bir sorun oluşturur mu sizce ?