• 29-05-2021, 19:49:30
    #1
    Mesela gidiyoruz yolda dedik biraz hız yapalım(boş yolda tabiki) çektik 5 ten 4 e dip gaz basıyoruz 5 e attık gene dipgaz 6 ya attık gene dipgaz bunun yakıt harici ekstra bir zararı olur mu araca? yeni nesil araçlardan bahsediyorum 2015+ modeller
  • 29-05-2021, 19:51:59
    #2
    2016 model arabaya motor yaptım bu yüzden pejo 2008 di sanırım araç
  • 29-05-2021, 20:14:19
    #3
    Sürekli sıkıştırarak sürmek motor ömrünü azaltır. Fakat bazi zamanlarda dipgaz yapıldığında da hemen ariza verecek değil burda önemli olan araç bakımıdır. Kimi araçta basarsın bir yeri patlar, hararet yapar. Bakımlıysa kolay kolay bir sorun çıkartmaz.
  • 29-05-2021, 20:17:08
    #4
    Hiç bir sorun yaşamazsınız.
    Rodaj sonrası redline yapmak aracı kendine getirir uzun vadede normal sürüşte yakıt düşer yani araç daha az yakar

    Gaz ver frene bas yine gaz ver bu zararlı.
  • 29-05-2021, 20:17:48
    #5
    yağını suyunu diğer parçaların bakımını zamanında yap sorun yaratmaz , dizel araçlarda ise yapmak gerekiyor dpf temizliği için ara sırada yüksek devirde kullanmayı ama benzinlinin tadı farklı