Merhaba.
Seneye gireceğim üniversite sınavından sonra gitmek istediğim meslek alanlarıyla ilgili sorularımı ilgili kişilere sormak istiyorum.
İç mimar veya mimar olan arkadaşlardan bu meslek ile ilgili merak ettiğim soruları sorarak bilgi almak istiyorum.
İlgi kişiler yazarsa mutlu olurum.
Teşekkürler.
Iç mimar veya mimar olanlar bakabilir mi?
7
●70
- 05-05-2021, 21:03:21Özür dilerim ama muhtemelen işsiz kalacaksınSEOmuhendisi bunu beğendi.1 kişi bunu beğendi.
- 05-05-2021, 21:04:37Özelden yazacağım.mehmetkpln18 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 05-05-2021, 21:09:34Kardeşim iç mimarlık okuyor. Yaptıkları projeler uğraştıran projeler ve maliyetli ne yazık ki. İlerleyen süreçlerde belki işsiz kalırsınız belki kalmazsınız ama benim şahsi düşüncem 20-30 yıl sonra bu meslek yapılamaz hale gelicek. Her geçen gün teknoloji geliştiğinden dolayıdır bu düşüncem.
- 05-05-2021, 23:10:34şu forumda ücretli logo tasarımı yapan, alaylı yetişmiş (bu alanda bir lisans veya ön lisans eğitimi olmayan) pek çok kişi dahi, piyasadaki lisans mezunu yüksek mi yüksek mimarların yarısından, iç mimarların ise %90 'ından fazla kazanıyordur, bundan kuşkunuz olmasın. (0-5 yıl tecrübeliler için)
İnşaat sektöründe inanılmaz arz-istihdam problemi var, işsizlik ülkede zaten çığrından çıkmışken inşaat sektöründe x2
ayrıca, iş bulanlar da çok kötü muamele görüyor fırsatçı işverenlerce, ben saygın bir üniversiteyi erken ve derece ile bitirdim, inşaat mühendisiiyim, ancak şansımı çok zorlamama rağmen sektörde bir halt olmayacağından ve zaman kaybettiğimden emin olarak, bilişim alanında kendi işime yöneldim, üstelik milletin kapısında kuyruk olacağı çok kurumsal bir şirketten, kendi isteğim ile pandeminin ortasında istifa ederek
Ayrıca bu sektörde Avrupa'ya açılma olasılıgı da çok düşük, mezun oldugunuz ülkeden gitmek istiyorsunuz diyelim, Paris'iniz Dubai'dir en iyi ihtimalle. Onun dışında Kazakistan'ı, -40 derece Sibiryamsı Rusya kentlerini öpüp başınıza koyarsınız.
Naçizane önerim, önü açık ve global mesleklere (yani 5yıl sonra dünyanın heryerinde yapabileceğiniz, yazlım, yapay zeka vb. gibi) yöneliniz. Bahsettiğiniz meslekler şuan alımı durdursa, 10 yıl sektörü idare edecek mezunu var.
Özelden yazmayınız lütfen, bu konularda herkese açık bilgi paylaşımından yanayım
İyi günler