• 21-03-2021, 00:15:27
    #1
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Merhaba arkadaşlar

    Geçen hafta göz muayenesi olmak için özel bir hastaneye gittim.

    Gözümü Muayene eden doktor bana malulen emekli olmam hakkında birkaç şey söyledi?

    Çocukluktan bu yaşa kadar gelmiş bir hastalık sebebiyle malulen emekli olma hakkının var dedi!

    Istersen Devlet hastanesine başvuru yapabilirsin oradaki Doktorlar inceleyip sana hızlı bir şekilde Rapor verebilirler bu şekilde malulen emekliye çıkarsın dedi

    Malulen emekli hakkında yeterli bilgiye sahip olan arkadaşlar var mı yani akrabasında tanıdıklarım da eşi dostunda böyle malulen emekli olan insanlar var mı?

    Neye göre derecelendir yiyorlar aylık ne kadar Ödeme yapıyorlar?

    Sosyal hakları nelerdir ya nelerden faydalanıyor Bunları merak ediyorum!

    Teşekkür ederim arkadaşlar
  • Kabul Edilen Cevap
    • Gözdeki hastalığın adı Keratakonus mu? Öncelikle geçmiş olsun.

      Engelli raporu verebilme yetkisine sahip bir sağlık kuruluşu olan devlet hastanesine başvuru yapacaksınız, buradan 6-7 ayrı bölüme muayene olacaksınız ve en son heyete girip engelli raporu verecekler.

      Engelli raporu almanız durumunda %40'a kadar hiçbir işe yaramaz. %40 ile %69 arasında bir rapor alırsanız eğer SGK bazında 3500 ya da 3600 gününüz varsa malulen emekliliğe hak kazanırsınız. %70 üzeri durumlarda raporda yazılan açıklamaya bakılıyor bu konuda peşin bir şey söyleyemem.

      Engelli durumda diğer sosyal haklarınız ise;
      Bulunduğunuz evde kişi başına düşen gelir 500-800 arası bir rakamın altında olursa engelli maaşı almaya hak kazanırsınız. %40 ile 69 arasında olursa rapor 600-700 arası, %70 üstü olursa 1000 TL engelli maaşı alırsınız. (Son 3,5 ay sigortanız yoksa ve çalışmayacaksanız tabi)

      %40 üzeri raporlarda çalışmadan bile genel sağlık sigortanız olur, her ay gss ödemek yükümlülünüz yok, ücretsiz faydalanırsınız.

      Belediye otobüs kartları ücretsiz olur, trenler ücretsiz olur. (Tüm belediyelerde aynı durum olmayabilir)

      Su faturasına %40 ile %50 arasında indirim hakkı olur. (Tüm belediyelerde aynı durum olmayabilir)

      Engelli kadrolarından yerleşmek ve iş bulmak her zaman daha kolaydır. Şirketler işçi sayılarına göre belli bir engelli çalıştırmak zorunda ve cezaları büyük. Bu nedenle her şirket engelli alıyor hatta bazıları bulamıyor.

      Peki hangi alanlarda işe yaramaz?

      AKSA'ya bağlı doğalgaz servisi bulunan illerde doğalgaz ve elektrik indirimi alamazsınız. Diğer firmaları bilmiyorum.
      Herhangi bir hükümden dolayı hapis yatacaklar bu durumda yırtamıyor, verilen karar engelliler içinde geçerli.
  • 21-03-2021, 00:18:33
    #2
    Var tanıdık doktora gitti 2 gözünde görmemesi gerekiyor demiş heyete çıkamadı..
  • 21-03-2021, 00:23:25
    #3
    Bu cevap, moderatörlerimiz tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    Gözdeki hastalığın adı Keratakonus mu? Öncelikle geçmiş olsun.

    Engelli raporu verebilme yetkisine sahip bir sağlık kuruluşu olan devlet hastanesine başvuru yapacaksınız, buradan 6-7 ayrı bölüme muayene olacaksınız ve en son heyete girip engelli raporu verecekler.

    Engelli raporu almanız durumunda %40'a kadar hiçbir işe yaramaz. %40 ile %69 arasında bir rapor alırsanız eğer SGK bazında 3500 ya da 3600 gününüz varsa malulen emekliliğe hak kazanırsınız. %70 üzeri durumlarda raporda yazılan açıklamaya bakılıyor bu konuda peşin bir şey söyleyemem.

    Engelli durumda diğer sosyal haklarınız ise;
    Bulunduğunuz evde kişi başına düşen gelir 500-800 arası bir rakamın altında olursa engelli maaşı almaya hak kazanırsınız. %40 ile 69 arasında olursa rapor 600-700 arası, %70 üstü olursa 1000 TL engelli maaşı alırsınız. (Son 3,5 ay sigortanız yoksa ve çalışmayacaksanız tabi)

    %40 üzeri raporlarda çalışmadan bile genel sağlık sigortanız olur, her ay gss ödemek yükümlülünüz yok, ücretsiz faydalanırsınız.

    Belediye otobüs kartları ücretsiz olur, trenler ücretsiz olur. (Tüm belediyelerde aynı durum olmayabilir)

    Su faturasına %40 ile %50 arasında indirim hakkı olur. (Tüm belediyelerde aynı durum olmayabilir)

    Engelli kadrolarından yerleşmek ve iş bulmak her zaman daha kolaydır. Şirketler işçi sayılarına göre belli bir engelli çalıştırmak zorunda ve cezaları büyük. Bu nedenle her şirket engelli alıyor hatta bazıları bulamıyor.

    Peki hangi alanlarda işe yaramaz?

    AKSA'ya bağlı doğalgaz servisi bulunan illerde doğalgaz ve elektrik indirimi alamazsınız. Diğer firmaları bilmiyorum.
    Herhangi bir hükümden dolayı hapis yatacaklar bu durumda yırtamıyor, verilen karar engelliler içinde geçerli.
    • TeK_Cizgi
    TeK_Cizgi bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 21-03-2021, 00:31:03
    #4
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gözdeki hastalığın adı Keratakonus mu? Öncelikle geçmiş olsun.

    Engelli raporu verebilme yetkisine sahip bir sağlık kuruluşu olan devlet hastanesine başvuru yapacaksınız, buradan 6-7 ayrı bölüme muayene olacaksınız ve en son heyete girip engelli raporu verecekler.

    Engelli raporu almanız durumunda %40'a kadar hiçbir işe yaramaz. %40 ile %69 arasında bir rapor alırsanız eğer SGK bazında 3500 ya da 3600 gününüz varsa malulen emekliliğe hak kazanırsınız. %70 üzeri durumlarda raporda yazılan açıklamaya bakılıyor bu konuda peşin bir şey söyleyemem.

    Engelli durumda diğer sosyal haklarınız ise;
    Bulunduğunuz evde kişi başına düşen gelir 500-800 arası bir rakamın altında olursa engelli maaşı almaya hak kazanırsınız. %40 ile 69 arasında olursa rapor 600-700 arası, %70 üstü olursa 1000 TL engelli maaşı alırsınız. (Son 3,5 ay sigortanız yoksa ve çalışmayacaksanız tabi)

    %40 üzeri raporlarda çalışmadan bile genel sağlık sigortanız olur, her ay gss ödemek yükümlülünüz yok, ücretsiz faydalanırsınız.

    Belediye otobüs kartları ücretsiz olur, trenler ücretsiz olur. (Tüm belediyelerde aynı durum olmayabilir)

    Su faturasına %40 ile %50 arasında indirim hakkı olur. (Tüm belediyelerde aynı durum olmayabilir)

    Engelli kadrolarından yerleşmek ve iş bulmak her zaman daha kolaydır. Şirketler işçi sayılarına göre belli bir engelli çalıştırmak zorunda ve cezaları büyük. Bu nedenle her şirket engelli alıyor hatta bazıları bulamıyor.

    Peki hangi alanlarda işe yaramaz?

    AKSA'ya bağlı doğalgaz servisi bulunan illerde doğalgaz ve elektrik indirimi alamazsınız. Diğer firmaları bilmiyorum.
    Herhangi bir hükümden dolayı hapis yatacaklar bu durumda yırtamıyor, verilen karar engelliler içinde geçerli.
    Hocam Öncelikle teşekkür

    Özel hastanedeki doktor bana şunu söyledi yüzde 80-90 arası sağ gözde rahatsızlık var dedi. Sol göz de 50 60 arası dedi

    SSK prim 4000

    Şu an benden başka çalışan yok ve ben 30 gündür de işsizim.

    Hocam gerçekten çok teşekkür ederim
  • 21-03-2021, 00:37:49
    #5
    TeK_Cizgi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam Öncelikle teşekkür

    Özel hastanedeki doktor bana şunu söyledi yüzde 80-90 arası sağ gözde rahatsızlık var dedi. Sol göz de 50 60 arası dedi

    SSK prim 4000

    Şu an benden başka çalışan yok ve ben 30 gündür de işsizim.

    Hocam gerçekten çok teşekkür ederim
    Sizde ki durumla alacağınız rapor sadece gözden en az %45 hocam, rahatlıkla malulen emekli de olabilirsiniz tüm sosyal yardımlaşma hizmetlerinden de yararlanabilirsiniz. Pazartesi ertelemeden gidin, tekrardan geçmiş olsun.
    • TeK_Cizgi
    TeK_Cizgi bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 21-03-2021, 00:41:51
    #6
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sizde ki durumla alacağınız rapor sadece gözden en az %45 hocam, rahatlıkla malulen emekli de olabilirsiniz tüm sosyal yardımlaşma hizmetlerinden de yararlanabilirsiniz. Pazartesi ertelemeden gidin, tekrardan geçmiş olsun.

    Peki hocam şöyle bir soru daha sormak istiyorum Gerçekten de çok ince detaylı cevap veriyorsunuz teşekkür ediyorum

    Şu an halihazırda kredi kartı borcum var peki öyle bir şey olduğunda bunu devlet yapılandırma ya da herhangi bir şey yapıyor mu bana bir kolaylık sağlıyor mu ufak bir borç değil yüksek bir miktar.
  • 21-03-2021, 00:45:10
    #7
    Growth Manager
    yaş kaç hocam
  • 21-03-2021, 00:46:14
    #8
    Jorphy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yaş kaç hocam
    34 iki ay sonra 35 olacağım hocam
  • 21-03-2021, 01:52:52
    #9
    TeK_Cizgi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki hocam şöyle bir soru daha sormak istiyorum Gerçekten de çok ince detaylı cevap veriyorsunuz teşekkür ediyorum

    Şu an halihazırda kredi kartı borcum var peki öyle bir şey olduğunda bunu devlet yapılandırma ya da herhangi bir şey yapıyor mu bana bir kolaylık sağlıyor mu ufak bir borç değil yüksek bir miktar.
    Devlet borcu olmadığı sürece özel mülkiyet borçlarının tamamında halen ödemekle yükümlüsünüz hocam. Ödemediğiniz taktirde icra takibi, üzerinize kayıtlı bir şey varsa haciz, devamında mal bildiriminde bulunmazsanız disiplin hapsi cezaları bile çıkıyor. O konuyu ihmal etmemenizi öneririm, dünya hali bir şekilde icraya giderse de ilk kağıt geldiği anda mal bildiriminde bulunursanız hiçbir hüküm durumu olmaz.
    • TeK_Cizgi
    TeK_Cizgi bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.