• 01-02-2021, 22:24:40
    #1
    Merhaba,

    İnternette çoğu yerde baktığımda tam net bilgi yok kimi sitede sınır x yazarken kimi sitede y yazıyor.
    1.80 boyum 113 kiloyum - askere gidebiliyor muyum gidemiyor muyum? bunun hakkında bilgisi olan varsa yanıtlarsa sevinirim
    lütfen internetteki bilgilere göre yazmayın daha önce yaşamış yada bir tanıdığında bu tarz bir durum olan biri yazsın
  • Kabul Edilen Cevap
    • 0 Beğeni
      Boyun + 27 yani 1.80'sen 107 kilo.

      Ben de kilodan muafiyet aldım. Önce askerlik şubesinde bir rahatslzık beyan etmek istiyorum diyosun onlar önce aile hekimine ordan da hastaneye gönderiyolar. Heyete giriyorsun sonra kurula çıkıyosun kurulda seneye tekrar gel diyolar. Ertesi sene yine aynı şey. Muhtemelen 1 sene daha çağırıyolar sonra da muafiyet veriyorlar.
  • 01-02-2021, 22:26:26
    #2

    Askerlik boy kilo cetveline göre 180 boyundaki bir kişinin kilo üst sınırı 107kg dır. Hekim sizi askeri hastaneye sevk eder. Oradaki heyet kararına göre muaf olursunuz. Ben 5 sene önce fazla kilodan muaf oldum ama nasıl oldu ne şartlarla oldum hatırlamıyorum. Bana 1 sene zayıflamam için süre verdiler. İkinci gittiğimde muafiyet belgemi verdiler.
  • 01-02-2021, 22:28:50
    #3
    sağlık ocağına muayneye gittğinde muhtemelen seni direk hastaneye yönlendirecek.

    oradan ilk kardiyolojiye daha sonrada efor testine sokacaklar o işlemlerde istekli olduğunu göstermen biraz önemli
    kardiyo testi 4 aşamadan oluşuyor tempo git gide artıyor sana koşu bandı üstündeyken kalbine herhangi bir iğne gibi batma olup olmadığını soracaklar.
    daha sonrasında alınırsın testi geçemezsen erteleme verirler ilk 2 yada 3 erteleme sonrası muaf alırsın.
    bedelli olarak 1.83 110 kilo gittim 21 günde 101 kiloya düşmüştüm.
    şimdiden hayırlı teskereler
  • 01-02-2021, 22:29:33
    #4
    Askerdeyken 1,50 boyunda 120 130kg civarı bir arkadaş vardı normal şartlarda askere gelmemesi gerekiyorken muayene de 80kg yazmışlar
  • 01-02-2021, 22:30:20
    #5
    107 kilo olman gerekiyor.
  • 01-02-2021, 22:31:27
    #6
    2 senedir kurul kararıyla erteleme alıyorum. size de aynısı olur 3 sene gider gelir sonra çürük alırsınız
  • 01-02-2021, 22:32:52
    #7
    selamlar askeriyede kilo problemli sayılabilmeniz için Morbit obez sınıfında olmanız gerekmekte.
    o da vücut kitle indeksinizin 35 üstü olması gerek.
    Eğer 30-35 arasında olursa size 1 yıl daha süre tanınır.
  • 01-02-2021, 22:33:23
    #8
    😂😂😂 @GunaydinMedya;😂😂😂
  • 01-02-2021, 22:37:08
    #9
    dowerpower adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2 senedir kurul kararıyla erteleme alıyorum. size de aynısı olur 3 sene gider gelir sonra çürük alırsınız
    10 haziranda tecilim bitiyor , 31 aralığa kadar yoklamaya girmesi gerekiyor diyor. Benim bakaya olmama , para cezası ödememem için ne zaman muayene işlerine başlamalıyım . benim de kilo sorunum var normal üst sınırdan 20 kg fazlayım.