• 12-01-2021, 20:45:33
    #1
    Merhabalar, yaklaşık 1 aydır Turkcell ile fatura konusunda tartışıyoruz. Vergi mükellefiyim ve aynı zamanda e-fatura/e-arşiv mükellefiyim. Sorum şu e-fatura mükellefi olmama rağmen Turkcell bana e-arşiv fatura kesiyor muhasebeci bunu düzelttirsen iyi olur dedi. Bana kesilen bu e-arşiv faturayı gider olarak gösterebiliyor muyum? Ayrıca Turkcell bana yanlış fatura keserek hukuksuz hareket etmiyor mu? Ne zaman arasam " e-fatura sana gelen mail fatura e-arşiv ise bu faturanın arşivlenmesine deniyor lütfen bunları öğrenin" dediler. Ben E-fatura mükellefine e-arşiv kesemiyorum kesersem cezası olduğunu söyledi muhasebecim.
  • 12-01-2021, 20:49:47
    #2
    @benimmuhasebecim;
  • 12-01-2021, 20:51:16
    #3
    E-fatura mükellefine, e-arşiv fatura nasıl kesebiliyorlar, bende merak ettim.

    https://turmob.org.tr/e-donusum/eArsivfatura/farklar
  • 12-01-2021, 20:53:00
    #4
    Mali Müşavir
    MrAudax adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar, yaklaşık 1 aydır Turkcell ile fatura konusunda tartışıyoruz. Vergi mükellefiyim ve aynı zamanda e-fatura/e-arşiv mükellefiyim. Sorum şu e-fatura mükellefi olmama rağmen Turkcell bana e-arşiv fatura kesiyor muhasebeci bunu düzelttirsen iyi olur dedi. Bana kesilen bu e-arşiv faturayı gider olarak gösterebiliyor muyum? Ayrıca Turkcell bana yanlış fatura keserek hukuksuz hareket etmiyor mu? Ne zaman arasam " e-fatura sana gelen mail fatura e-arşiv ise bu faturanın arşivlenmesine deniyor lütfen bunları öğrenin" dediler. Ben E-fatura mükellefine e-arşiv kesemiyorum kesersem cezası olduğunu söyledi muhasebecim.
    cdermnx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayir canim ne alakası var gider olarak gösterebilirsiniz mali müşaviriniz guldurdu açıkçası
  • 12-01-2021, 20:58:45
    #5
    Gider olarak gösterin, göstermemek garip olur.

    Normalde e fatura sistemine dusmeniz gerekiyor. E fatura kesenler birbirini otomatik görüyor (entegre sistemlerden dolayi)

    Onların muhasebeye mail atın.

    Ceza ile ilgili söylem bende duydum ama en iyisini muhasebeciler bilir
  • 12-01-2021, 21:01:50
    #6
    lancewood adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    E-fatura mükellefine, e-arşiv fatura nasıl kesebiliyorlar, bende merak ettim.

    https://turmob.org.tr/e-donusum/eArsivfatura/farklar
    Hocam bende anlamadım adamlara anlatamıyorum.

    benimmuhasebecim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayir canim ne alakası var gider olarak gösterebilirsiniz mali müşaviriniz guldurdu açıkçası
    Hocam cevabınız için teşekkürler muhasebecinin hakkını yemeyeyim gider gösterilir ama düzelttirsen iyi olur dedi. Ama anlamadığım bana Turkcell'in e-arşiv kesmesi yasal mı? Bana e-arşiv ve e-fatura hakkında dedikleri doğru mu ben mi yanlış biliyormusum 😅 Adamlar o kadar emin konuşuyorlar ki. Turkcell'i bu fatura dolayısı ile ihbar edebilir miyim?
  • 12-01-2021, 21:04:50
    #7
    Fatoshisme adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gider olarak gösterin, göstermemek garip olur.

    Normalde e fatura sistemine dusmeniz gerekiyor. E fatura kesenler birbirini otomatik görüyor (entegre sistemlerden dolayi)

    Onların muhasebeye mail atın.

    Ceza ile ilgili söylem bende duydum ama en iyisini muhasebeciler bilir
    Evet bana faturalarım hep e-fatura entegratörüme düşüyor. Hatta e-fatura mükellefine e-arşiv kesmek istediğim zaman entegrator beni uyarıyor. Arkadaşım da e-fatura kullanan birisine e-arşiv kestiği için ceza yemişti.
  • 12-01-2021, 21:18:57
    #8
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Mali müşaviriniz doğru söylemiş. E-fatura mükellefiyeti ve e-arşiv fatura mükellefiyeti farklı konular. Siz eğer e-arşiv fatura mükellefi olsaydınız, Turkcell'in size kestiği e-Arşiv faturayı kayda alabilirdiniz. Ancak e-Fatura mükellefiyseniz e-Arşiv faturayı kayda alamazsınız. Özetle; iki taraf da e-Fatura mükellefi ise e-arşiv fatura kayda alınamaz.

    Ancak şöyle bir durumda var, siz e-Fatura olduğunuz için Turkcell de size e-Arşiv fatura kesemez. Buna sistem izin vermiyor. Farklı bir durum olsa gerek.
  • 12-01-2021, 21:28:43
    #9
    finansmuhendisi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mali müşaviriniz doğru söylemiş. E-fatura mükellefiyeti ve e-arşiv fatura mükellefiyeti farklı konular. Siz eğer e-arşiv fatura mükellefi olsaydınız, Turkcell'in size kestiği e-Arşiv faturayı kayda alabilirdiniz. Ancak e-Fatura mükellefiyseniz e-Arşiv faturayı kayda alamazsınız. Özetle; iki taraf da e-Fatura mükellefi ise e-arşiv fatura kayda alınamaz.

    Ancak şöyle bir durumda var, siz e-Fatura olduğunuz için Turkcell de size e-Arşiv fatura kesemez. Buna sistem izin vermiyor. Farklı bir durum olsa gerek.
    Cevabınız için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi E-fatura mükellefine e-arşiv kesmeyi denedim sistem hemen beni uyardı kestirmedi ama gib portalda e-arsivlerim dediğinde karşıma çıkıyor e-arşiv fatura ve üstelik gönderdikleri faturanın da üstünde e-arşiv yazıyor. Durumu bende anlamadım ilk defa karşıma böyle birşey çıktı.