• 11-12-2020, 11:11:12
    #19
    Halk devlete devlet halka

    Tarihe baktığımız zaman ilk derebeyliklere nasıl çıktılar ortaya

    Toplanan insanlar güçlü silahlı kişilere kendilerini korumaları için para vermeye başladılar ===> krallar ve ilk vergi sistemleri.

    şimdi halk kimseye muhtaç değildir diye düşünen arkadaşlar halk her türlü devletine muhtaçtır. korunma ihtiyaçlarının sağlanması toprak hakkı ...

    mesela en yakın 2 devlet savaşı 2003 abd-ırak savaşı abd ordusu şehir işgallerine ilk olarak tapu kadastro (ıraktaki karşılığı ne ise) bölgelerini işgal etmişti sonra merkez bankası ve diğer devlet kurumları neden nerde ne var hangi topraklar kimin

    devletin halka olan muhtaçlığına

    devlet ne ile ayakta durur ordusu ile

    ordu için ne gerek para yemek barınma

    bunlar ne ile sağlanır vergi

    bu basitinde basitinin basiti

    içerde o kadar çok denge varki biz burda anca çenemizi yorarız
  • 11-12-2020, 11:11:45
    #20
    Halk Devlete Muhtaçtır Her Zaman.
  • 11-12-2020, 11:19:33
    #21
    Keske ne halk devlete ne devlet halka muhtac olsa, en iyisi bu bence.
  • 11-12-2020, 19:08:18
    #22
    Türkiye de devlet halka muhtaç tek gelir vergiler halkın cebinde ki para
  • 11-12-2020, 19:28:05
    #24
    Bizim devlet bize baya muhtaç. Tüm ülkeler esnafına destek çıkıyor. Bizimkiler halen bişeyler kitleme peşinde. Elbet tekrar seçim olacak o zaman görüşeceğiz.
  • 11-12-2020, 19:30:12
    #25
    Befo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bizim devlet bize baya muhtaç. Tüm ülkeler esnafına destek çıkıyor. Bizimkiler halen bişeyler kitleme peşinde. Elbet tekrar seçim olacak o zaman görüşeceğiz.
    Herkes öyle diyor ama ne hikmetse sonuçlar değişmiyor kaç yıldır
    • Bilisimworld
    Bilisimworld bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 11-12-2020, 19:35:22
    #26
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herkes öyle diyor ama ne hikmetse sonuçlar değişmiyor kaç yıldır
    Ben kendi üzerime düşeni yapacağım.
  • 11-12-2020, 19:56:30
    #27
    İlk önce devlet ile hükümet arasındaki farkı anlamak gerekiyor. Bazı hocalarımız direk vergiye çekmiş konuyu. Alınan vergiler hükümetle alakalıdır.
    Devleti insan olarak düşünürsek hükümet ise sadece beyin olur.
    Soruya gelecek olursak devlet olmadan halk, halk olmadan devlet olmaz.
    Hani diyoruz ya "Allah devletimize ve milletimize zeval vermesin"