Selamlar
Geçen aylarda böyle bir konu açmıştım fakat kurlumu ile ilgili bilgiler almak adınaydı. Aklımda belirlediğim bir kaç makine var. Toplam parça parça 10 adet ardından seneye yine parça parça 10'ar adet alacağım. Toplam 50 adetlik bir 3d printer farm kurmayı planlıyorum. Endüstriyel anlamda üretim yapmayı amaçlıyoruz. Bunun yanında bir kaç detay daha var, parça üretimi vs gibi.
Ayırdığımız bütçe 10 adetlik için 100 bin fakat marka yazıcılar değil. Tamamen kendi ekibimizin üreteceği yazıcılar olacak. Homemade yazıcılar anlayacağınız. (Sene içerisinde 10 ar adetlik alınacak yazıcılar başka)
Türkiye'de 3d printer farm olayına bakış açınız nedir ?
3D Printer Farm Kurulumu ile ilgili
4
●64
- 18-11-2020, 22:49:18
- 18-11-2020, 22:59:20Üyeliği durdurulduBu konuyla iligli her konu açıldığında dile getiririm: Türkiyede ilk 3d printer sahiplerindenim ve sektöre çok erken atıldım. Şuan genellikle antika araçlara ve güncel araçlara oto yedek parçaları yapıyorum. Ayrıca kullanılabilir ürünler ve yedek parçaları sattığım bir e ticaret sitem var. Söylediğiniz meblağda bir yatırım ölü yatırımdan başka birşey değil. Tam zamanlı iş için uygun bir sektör değil. Dost tavsiyesi almak isterseniz bu ifadelerimi kullanabilirsiniz.Env4rPasha adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ek gelir olarak düşünüyorsanız 1-2 cihaz alın koyun kenara 1 yıl, önce kaliteli baskı almaya çalışın çünkü bu kolay değil(uzun uzadıya baskı sürelerinden dolayı sık denemeler yapamıyorsunuz) ve müşteri kaybetmenize neden olur. Sonrasında ufak ufak satış yaparsınız. - 18-11-2020, 23:15:15Profesor112 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Savunma alanında bir planım var hocam, çalışmalar yapıyorum. Sistemlerin tamamını 3d printer ile üreteceğim. Planım şuan için bu. O yüzden bu tarzda printerlara ihtiyacım çok olabilir. Ama 1 yada 2 adet dediğiniz gibi iş görebilir, küçük ve orta büyüklükteki sistemlerin üretimi için önemli. Baskıların temiz ve düzgün alınması için 3 kişilik mühendis ekibimiz var, onlar bu konuda iyiler. Onlara güvenim var açıkçası hocam
O yüzden bunun üzerine gidiyorum bu sıralar
- 18-11-2020, 23:20:56Üyeliği durdurulduSavunma alanında kullanacaksanız işin baştan yaş olduğunu kesin dille söyleyebilirim. Bunun sebebi savunma sanayinde 1000'de 1 hassasiyetle çalışan cihazlar kullanıyorlar, tel erezyon gibi. 3d printer kesinlikle bu kadar hassas bir baskı yapamaz, doğası gereği...Env4rPasha adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bu biraz tecrübe işi. Yazılımla vs halledilmiyor malesef. Kullanacağınız ürün, sertlik, sağlamlıkları tamamen tecrübeniz yönlendiriyor. Karalayıcı gibi göründüm ama olanı söylüyorum. Başarılar dilerim.
O yüzden bunun üzerine gidiyorum bu sıralar