• 21-10-2020, 23:45:38
    #10
    hsaat06 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğer aklınızda bir fikir varsa ve gerçekten kullanacaksanız, ocak ayının ortasına kadar süresi olan e-ticaret sistemimi ücretsiz devredebilirim. En azından bu sürede kendinizi denemiş olursunuz.
    Hocam fikrimi sundum çok teşekkür ederim sıkılmadan okuduğunuz için. Açıkçası Türkiye üzerinde bir girişimde bulunmaktı hedefim ama değişmese de önceliğimi yurtdışına satış olarak belirledim hocam. Denemekten zarar gelmez fazla, bir şansımı denemek istiyorum. Sizinde teklifiniz için inanın çok mutlu oldum fakat hedefimi kaydırdığım için sizide bu konuda mağdur etmemek adına sadece teşekkürlerimi sunuyorum. Desteğiniz için Allah sizden bin kere razı olsun. Hayırlı akşamlar dilerim.
  • 21-10-2020, 23:48:57
    #11
    OsmanAltintas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam fikrimi sundum çok teşekkür ederim sıkılmadan okuduğunuz için. Açıkçası Türkiye üzerinde bir girişimde bulunmaktı hedefim ama değişmese de önceliğimi yurtdışına satış olarak belirledim hocam. Denemekten zarar gelmez fazla, bir şansımı denemek istiyorum. Sizinde teklifiniz için inanın çok mutlu oldum fakat hedefimi kaydırdığım için sizide bu konuda mağdur etmemek adına sadece teşekkürlerimi sunuyorum. Desteğiniz için Allah sizden bin kere razı olsun. Hayırlı akşamlar dilerim.
    Rica ederim. Umarım başarırsınız
  • 22-10-2020, 00:01:28
    #12
    E ticarete bende girdim sayılır. Gördüğüm kadarıyla kendi internet siteni bir yere getirmek çok zor.

    Mesela bir arkadaşımın butiği var ve trendyol hakkında hiç bilgisi yok. Trendyol a tek tek ürün yüklemeye başladı bir iki gün içinde sipariş almaya başladı 20-30 adet ürün ekledikten sonra her gün 2-3 adet sipariş alıyor. Tabi ki bu siparişlerden çok düşük kar kalıyor. Trendyol sağlam komisyon kesiyor. Asıl kazancı onlar sağlıyor. Ama inanıyorum ki artık internetten satış pazaryerlerine emanet. Eticaret yapan arkadaşlar tek kişi ile bunun yapılamayacağına kanaatkarlar. Mesela züccaciye işi yapan bir arkadaş 5-6 kişiyle anca yetişiyoruz diyor siparişlere. Satışta 3000 adet ürünleri var bunlar tek ürünleri 2 li ve 3 lü şekilde varyasyonlayarak çoğalmış hali. Günlük 1.000 sipariş gördüklerini söyledi. Pet maması satan arkadaşımda pazaryerlerinde satış yapıyor o da 2 kişi almış yanına sürekli excel den ürün takibi yapıyor. Günlük 400 sipariş aldığından bahsediyor. Yine tesettür giyim de e ticaret kullanan bir arkadaşım 4-5 elemanla işlere yetişmeye çalışıyor.

    Demek istediğim e ticaret trendi sürekli yükseliyor. Daha çok kişi e ticarete giriyor. Ama rekabette daha çok oluyor. Kar oranı düşük işlem yüksek. Sürümden kazanma ve çok çalışma var. Ürünü zamanında yetiştiremediğinizde size ayrıca ceza yazıyorlar. Beraber çalıştığım bayan arkadaşın iade ettiği kargoları görünce benimde gözüm korkuyor ama bu işin cilveleri de yok değil.

    İnternet sektörü yeni gelişen bir sektör. Şuan hit çeken siteler pazar yerine dönmeye başladılar. Mesela Trendyol, hepsiburada, çiçek sepeti pazaryeri değildi. Baktılar elimizde müşteri potansiyeli var neden ürün tedariki müşteri memnun etme derdiyle uğraşalım dediler alıcıyla satıcıyı bir araya getirip kaymağını yiyelim demeye başladılar.
    Amerikada ki Altına Hücum da en çok kazma kürek satanlar zengin oldu diyorlar. İşte aklını kullanan trendyol ve diğerleri bizlere kazma kürek satıyorlar.
  • 22-10-2020, 05:45:53
    #13
    Hali hazırda Türkiye’de e-ticaret yapan biri olarak, e-ihracata girmeni öneririm. Şuanki aklımla 2 sene öncesine gitsem, yapacağım tek şey yurtdışına satacağım ürünleri araştırmak olurdu. Şimdi önümde koca bir yığın stokla Türkiye pazarlarında hapsolmuş durumdayım. Siparişe yetişemiyorsun ama öte yandan elde kalan hep sıfır oluyor. Tam 4-5bin yatacak perşembe günü diye bekliyorsun hop çarşamba günü bir kargo faturası... perşembe günün ki alacaktan kesiyorlar, e orda 2 hafta sonrakinden kesseydiniz bari? -yok.. bir sonraki haftanın geleceğini bekliyorsun hop bir komisyon faturası.. gelecek paranın yarısından fazlası gidiyor.. Demem o ki, alacağı bir gün sonra vereceklerini 40 gün sonra veriyorlar (Trendyol pandemi öncesi 40 gündü, şuan destek amaçlı 2 hafta sonraki perşembe). Şuanki piyasayla bir iade oldu mu sonraki 2 satışının karı oradaki zararına gidiyor. Velhasıl kelam gireceksen dolar kazanacağın e-ihracata gir kardeşim. Sonra burda müşteri kargoyu kabul etmediği için iade edildi, ölçüler orda yazarken küçük geldi şu geldi bu geldi diye çıldırıp 3-5 lira kazanırken saçlarını ağartacağına 3-5$ kazanıp ağart daha iyi herşeye rağmen ticaretin geleceği internette bir şekilde yerini tutmak gerek..
  • 22-10-2020, 14:08:38
    #14
    Net yurt dışına bakın derim. Bende e-ticaret danışmanlık firmasında çalışıyorum ve patrona bunu aşılayacağım yakın zamanda arkadaşların dediği gibi yurt dışına satışa bakın amerikadan alın atıyorum araplara satın v.s
  • 22-10-2020, 14:20:53
    #15
    cleaner80 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    E ticarete bende girdim sayılır. Gördüğüm kadarıyla kendi internet siteni bir yere getirmek çok zor.

    Mesela bir arkadaşımın butiği var ve trendyol hakkında hiç bilgisi yok. Trendyol a tek tek ürün yüklemeye başladı bir iki gün içinde sipariş almaya başladı 20-30 adet ürün ekledikten sonra her gün 2-3 adet sipariş alıyor. Tabi ki bu siparişlerden çok düşük kar kalıyor. Trendyol sağlam komisyon kesiyor. Asıl kazancı onlar sağlıyor. Ama inanıyorum ki artık internetten satış pazaryerlerine emanet. Eticaret yapan arkadaşlar tek kişi ile bunun yapılamayacağına kanaatkarlar. Mesela züccaciye işi yapan bir arkadaş 5-6 kişiyle anca yetişiyoruz diyor siparişlere. Satışta 3000 adet ürünleri var bunlar tek ürünleri 2 li ve 3 lü şekilde varyasyonlayarak çoğalmış hali. Günlük 1.000 sipariş gördüklerini söyledi. Pet maması satan arkadaşımda pazaryerlerinde satış yapıyor o da 2 kişi almış yanına sürekli excel den ürün takibi yapıyor. Günlük 400 sipariş aldığından bahsediyor. Yine tesettür giyim de e ticaret kullanan bir arkadaşım 4-5 elemanla işlere yetişmeye çalışıyor.

    Demek istediğim e ticaret trendi sürekli yükseliyor. Daha çok kişi e ticarete giriyor. Ama rekabette daha çok oluyor. Kar oranı düşük işlem yüksek. Sürümden kazanma ve çok çalışma var. Ürünü zamanında yetiştiremediğinizde size ayrıca ceza yazıyorlar. Beraber çalıştığım bayan arkadaşın iade ettiği kargoları görünce benimde gözüm korkuyor ama bu işin cilveleri de yok değil.

    İnternet sektörü yeni gelişen bir sektör. Şuan hit çeken siteler pazar yerine dönmeye başladılar. Mesela Trendyol, hepsiburada, çiçek sepeti pazaryeri değildi. Baktılar elimizde müşteri potansiyeli var neden ürün tedariki müşteri memnun etme derdiyle uğraşalım dediler alıcıyla satıcıyı bir araya getirip kaymağını yiyelim demeye başladılar.
    Amerikada ki Altına Hücum da en çok kazma kürek satanlar zengin oldu diyorlar. İşte aklını kullanan trendyol ve diğerleri bizlere kazma kürek satıyorlar.
    Yazdıklarınız için çok teşekkür ederim hocam, Türkiye'de evet sistem daha yeni yeni oturuyor bende trendyol, hepsiburada gibi pazaryerlerine güvenerek girmeyi planladım bu işe ama bu komisyon kısmı işte trendyolun parayı geç yatırması, durduk yere çıkan vergiler falan bu aşamada gözümü baya bir korkuttu. Ürün için sermaye çıkaracağım fakat sistemin takır takır işlemesi lazım, ben ürünlerimi satarken parayı şu gün alacaksın dediklerinde o gün almalıyım. Türkiye üzerinde genelde böyle işliyor sistem, gününde ödeme konusunda baya bir sıkıntılıyız. Vergiler konusunda evet sıkıntılıyız, vergi vereceğim tabii ki de ama nasıl olacak bilmiyorum. Türkiye üzerinde bir oluşum gerçekleştirmekti hedefim açıkçası ama diğer hocalarımında yazdığı gibi işler sistem daha tam oturmadı. Öte yandan yorumları okumuşsunuzdur bu e-İhracat kafaya daha çok yatıyor ama bununla da ilgili hiçbir bilgim yok. Kulaktan doğma bilgiler hariç. Büyük yatırım istemiyor ama orası güzel, deneme yapabilirim belki olacak ilerleyecek kim bilebilir. Yani Türk Lirasınında hali ortada gün geçtikte değer kaybetmeye devam ediyor, döviz kazanmak kulağa daha hoş geliyor ama bilgim olmadığı için soru işaretleriyle dolu kafam. Burada deneyimli insanlar yorum yapınca hedefim değişiyor otomatik olarak, kendime bir iş yaratmak istiyorum. Kendime bir gelecek inşa etmek istiyorum, güzel bir hayat sürmek istiyorum tabii ki zorlukları olacak. Hangi iş çok kolay ki, çok zengin fabrika sahibi adamla da konuştum daha evvel, gece uyuyamıyorum işi takip etmekten diyor. Acayip bir mal varlığı var ama hayatı stresli, güvenecek insan çok az Türkiye'de haliyle işini takip etmek zorunda. Ya stresi, yatırımı göze alıp Türkiye pazarında bir oluşuma gireceğim yada e ihracata girip döviz kazanmaya çalışacağım inanın ortada kaldım gibi bir durumdayım. E-Ticaret sektöründe kendime bir yer oluşturmayı çok istiyorum, umarım başarılı olurum emeğimin karşılığını alırım. Allah isteyen çalışan herkesin emeğini boşa çıkarmaz inşallah.