• 12-10-2020, 16:33:17
    #1
    Bankaların yaptığı *********** mı ? Yoksa ben mi yanlış anlıyorum.

    Örneğin Faiz verirken atıyorum %15 faiz diyor fakat yıllık üzerinden hesaplıyor ve bunu söylemiyor.
    Kredi çekerken ise %2 faizle ihtiyaç kredisi diyor fakat %2 faizin tüm anaparadan aylık %2 şeklinde alacağını söylemiyor.

    Örneğin ben faize parayı koyarken aylık %15 geleceğini kredi çekerken tüm kredinin %2 si olarak düşünüyordum bankayla işim olmadığı zamanlarda.

    Yıllardır aklımda olan ve arada sırada kafama takılan bu saçma sapan konuyu şimdi tartışmaya açmak istedim
    • Zalimjojo
    Zalimjojo bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 12-10-2020, 16:34:48
    #2
    şu kredideki yüzdelik olayını bende anlamıyordum açıkçası hiç sormamıştım da şimdi öğrendim
  • 12-10-2020, 16:35:50
    #3
    Dünyadaki en kurumsal ve en yasal nitelikli dolandırıcıIığı bankaların yaptığını düşünüyorum.
  • 12-10-2020, 16:36:59
    #4
    bkz. bileşik faiz...

    yani bana elini ver, gerisini zaten ben alırım olayı...
  • 12-10-2020, 16:37:39
    #5
    olmayan bir parayı size verip sonra 2 katına yakın faiziyle geri almak, evet d*landırıcı
  • 12-10-2020, 16:41:36
    #6
    F12 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bkz. bileşik faiz...

    yani bana elini ver, gerisini zaten ben alırım olayı...
    Burada dikkat çekmek istediğim nokta şuydu aslında;

    Parayı faize yatırırken örneğin 100.000tl aylık 15 bin tl faiz alacağını sanıyor çoğu insan ama %15i 12 ayda veriyor size yani bir senede.
    Kredi çekerken %2 diyor ve insanlar 100.000 çekerken 102.000tl ödeyeceğini sanıyor ama her ay 2.000tl faiz ödüyor.

    Asıl sorun şu banka insanlara bunları söylemiyor. Fakat imzalattıkları onlarca sayfalık kağıtlarda bunların hepsi tek tek yazıyor. Yani "mükemmel" bir algı yönetimi var.
  • 12-10-2020, 16:41:50
    #7
    Ben ************** olduğunu düşünmüyorum. Bankacı değilim yanlış anlamayın. İhtiyacımız olduğunda borç alacak kimsemiz yoksa(kesinlikle borç almam) ilk başvurduğumuz yer banka. Genelde kredi başvurularında onaylandığı anda o defter gibi verilen sözleşmeleri okumuyoruz. Sorgulamıyoruz. İmzalayıp parayı alıp çıkıyoruz. Yüzlerce şubede binlerce çalışanına ekmek yediren banka da bir işletme. Benim gözümde halden 2 kuruşa alıp 10 kuruşa vatandaşa sebze satan adamlardan farkı yok ama kullanıyoruz.
  • 12-10-2020, 16:42:37
    #8
    Çok daha uygun tefeci olduğuna eminim.
    Araç alacağım diyorum hipotek edeceğim. 50 ben veriyorum 50de sen ver diyorum tamam diyor 80 olarak geri verirsin diyor.
  • 12-10-2020, 16:42:54
    #9
    AhmetBOZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben ************** olduğunu düşünmüyorum. Bankacı değilim yanlış anlamayın. İhtiyacımız olduğunda borç alacak kimsemiz yoksa(kesinlikle borç almam) ilk başvurduğumuz yer banka. Genelde kredi başvurularında onaylandığı anda o defter gibi verilen sözleşmeleri okumuyoruz. Sorgulamıyoruz. İmzalayıp parayı alıp çıkıyoruz. Yüzlerce şubede binlerce çalışanına ekmek yediren banka da bir işletme. Benim gözümde halden 2 kuruşa alıp 10 kuruşa vatandaşa sebze satan adamlardan farkı yok ama kullanıyoruz.
    bir üstteki mesajı okuyun hocam demek istediğim tam olarak bu değil