bkz. bileşik faiz...
yani bana elini ver, gerisini zaten ben alırım olayı...
Burada dikkat çekmek istediğim nokta şuydu aslında;
Parayı faize yatırırken örneğin 100.000tl aylık 15 bin tl faiz alacağını sanıyor çoğu insan ama %15i 12 ayda veriyor size yani bir senede.
Kredi çekerken %2 diyor ve insanlar 100.000 çekerken 102.000tl ödeyeceğini sanıyor ama her ay 2.000tl faiz ödüyor.
Asıl sorun şu banka insanlara bunları söylemiyor. Fakat imzalattıkları onlarca sayfalık kağıtlarda bunların hepsi tek tek yazıyor. Yani "mükemmel" bir algı yönetimi var.