• 15-09-2020, 06:09:52
    #10
    Winman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet haklısınız hemen olsun birden yükselelim istiyoruz ama sabır şart. Ben biraz hareket görmeyince hevesim kaçıyor. En son doğal ürün satışı yapmıştım bir kere reklam verdim instagram da, yorumlarda fiyat bilgisi isteyen vs oldu biraz ama yazdığımda fazla dönüş alamadım. 1 kişiye 3 ürün sattım. Buradan 5 ürün sattım fakat kargo kaynaklı kırılma olayı yaşadım iade oldu. Bu durum üzdü tabi hevesimi kırdı. Kargoyla anlaşmadan da fiyatlar çok yüksek çıkıyor. O yüzden olmadı tabi. Büyük oynamak gerekiyor.
    Senle aynı durumdaymışız. Bende tam olarak böyle hatalar yapıyorum Dediğin gibi kargo için firma olmak şart yoksa sıkıntı büyük.
  • 15-09-2020, 06:12:11
    #11
    akafo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu işlerden anlamayıp çok fena eticaret yapanlar var özeniyorum 😃
    Ürünkonusuna gelecek olursak el yapımı şeyler tercih edilebilir. Örgü üzerine vs. Ya da yöresel gıda üzerine yaprak, tarhana vb
    Biraz da şans işi diye düşünüyorum ben. Biraz şans biraz para aslında biraz daha para.
  • 15-09-2020, 07:39:15
    #12
    Yıllardır hayıflandığım mesele. Un var, yağ var, şeker var fakat biz kendi helvamızı yapamıyoruz. Hele bir de İstanbul'daysan bulamayacağın ürün yok. Ürünü bulabiliyorsan, sitenin ve reklamın âlâsını yapabiliyorsan neden ürün satamıyorsun? İnanın işin sırrı parada değil. Biz acelecilikten ve istikrarsızlıktan kaybediyoruz..

    4-5 yıl önce Tahtakale'den hızlı şarj alıp sahibinden'e koydum. Abi her gün bir yada iki tane satıyorum. Sonra işyerinden bir arkadaşa sattım. O sattığım kişiden başka bir iş arkadaşım da görmüş, ondan da başkası görmüş derken sadece işyerinde belki 20 tane şarj sattım. İnternetten her geçen gün müşteri artıyordu. Fakat bazı müşterilerin teknik sorularından çok sıkılmıştım. Şarjlar kaç amper, bilmem ne çıkışı var mı, kablonun şu özelliği mevcut mu v.s v.s.. ​Satıcı mıyım ben elektrik mühendisi mi diyerek bıraktım o işi..

    Sonra nasıl olduğunu hatırlamıyorum cep telefonu kutusu satmaya başladım Hani şu cep telefonunu sıfır aldığınızda telefon içinde oluyor ya; onlardan satıyordum. Hatırladığım kadarıyla 3-5₺'ye alıp yine sahibinden'de 20₺ gibi bir rakama satıyordum. Perakende olarak başlayan hikaye zamanla toptana dönmeye başladı. Özellikle anadoludaki cep telefonu tamir ve satışını yapan firmalardan güzel bir talep vardı. ​On tane Samsung Galaxy, yirmi tane İphone3 v.s vs.. ​Bi göndermede 100-150 tane gönderiyordum. Özel hayatımdaki bazı problemlerden dolayı o işi de bırakmak zorunda kaldım..

    Bunlar gibi daha bir sürü hikaye var. Sadece bu ikisinden birinde istikrarı yakalasaydım şuan e-ticaret noktasında çok farklı bir konumda olabilirdim..

    Sonuç olarak..
    Pazarınızı iyi seçin. Sattığınız ürünü iyi tanıyın. Hedef kitlenizin frekansını yakalayın. Şeffaf olun. İstikrarlı olun. Para değil müşteri memnuniyeti önceliğiniz olsun. Jef Bezos abinin de dediği gibi Reel hayatta sizden memnun olmayan bir müşteri altı müşteri kaybettirir, internette memnun olmayan ise altıbin..
  • 15-09-2020, 16:41:28
    #13
    elfiza adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yıllardır hayıflandığım mesele. Un var, yağ var, şeker var fakat biz kendi helvamızı yapamıyoruz. Hele bir de İstanbul'daysan bulamayacağın ürün yok. Ürünü bulabiliyorsan, sitenin ve reklamın âlâsını yapabiliyorsan neden ürün satamıyorsun? İnanın işin sırrı parada değil. Biz acelecilikten ve istikrarsızlıktan kaybediyoruz..

    4-5 yıl önce Tahtakale'den hızlı şarj alıp sahibinden'e koydum. Abi her gün bir yada iki tane satıyorum. Sonra işyerinden bir arkadaşa sattım. O sattığım kişiden başka bir iş arkadaşım da görmüş, ondan da başkası görmüş derken sadece işyerinde belki 20 tane şarj sattım. İnternetten her geçen gün müşteri artıyordu. Fakat bazı müşterilerin teknik sorularından çok sıkılmıştım. Şarjlar kaç amper, bilmem ne çıkışı var mı, kablonun şu özelliği mevcut mu v.s v.s.. Satıcı mıyım ben elektrik mühendisi mi diyerek bıraktım o işi..

    Sonra nasıl olduğunu hatırlamıyorum cep telefonu kutusu satmaya başladım Hani şu cep telefonunu sıfır aldığınızda telefon içinde oluyor ya; onlardan satıyordum. Hatırladığım kadarıyla 3-5₺'ye alıp yine sahibinden'de 20₺ gibi bir rakama satıyordum. Perakende olarak başlayan hikaye zamanla toptana dönmeye başladı. Özellikle anadoludaki cep telefonu tamir ve satışını yapan firmalardan güzel bir talep vardı. On tane Samsung Galaxy, yirmi tane İphone3 v.s vs.. Bi göndermede 100-150 tane gönderiyordum. Özel hayatımdaki bazı problemlerden dolayı o işi de bırakmak zorunda kaldım..

    Bunlar gibi daha bir sürü hikaye var. Sadece bu ikisinden birinde istikrarı yakalasaydım şuan e-ticaret noktasında çok farklı bir konumda olabilirdim..

    Sonuç olarak..
    Pazarınızı iyi seçin. Sattığınız ürünü iyi tanıyın. Hedef kitlenizin frekansını yakalayın. Şeffaf olun. İstikrarlı olun. Para değil müşteri memnuniyeti önceliğiniz olsun. Jef Bezos abinin de dediği gibi Reel hayatta sizden memnun olmayan bir müşteri altı müşteri kaybettirir, internette memnun olmayan ise altıbin..
    Çok güzel söylemişsin. Her şey var ama helva yapamıyoruz ) Yapanlara yardımcı olmaktan bıktım ve işin kötü yanı başarılı olmalarını sağlıyorum. Ama benim çalıştığım adamlarda büyük giriyor ben öyle büyük giremiyorum. Doğru ürün konusu göreceli bi kavram aslında bende doğru ürün diyorum ama adam kokulu sabun satarak ev geçindiriyor ya internetten. Bakıyorsun *** ben bunu almam diyorsun ama siparişe yetişemiyor adam. Yani neyin nereden çıkacağı hiç belli olmuyor. Reklamın dibine kadar anlıyoruz aslında biz yapsak babasını yaparız diyoruz fakat anası gelip dövüyor bizi finalde. Olay sadece ürün satmakta değil, bunun kargosu var, iadeleri var, firma olmanda gerekiyor çoğu alanda bulunabilmen için. Bunlar ilk etapta para demek. Para önemli değil diyorsun ama para her şey. Adwords veriyorsun 250 TL yiyor sipariş yok? Ertesi gün yine veriyorsun 400 tl zarardasın 2 sipariş geliyor mesela. Dayanma gücü için bütçenin biraz fazla olması şart.
  • 15-09-2020, 17:08:23
    #14
    NaTioNaL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok güzel söylemişsin. Her şey var ama helva yapamıyoruz ) Yapanlara yardımcı olmaktan bıktım ve işin kötü yanı başarılı olmalarını sağlıyorum. Ama benim çalıştığım adamlarda büyük giriyor ben öyle büyük giremiyorum. Doğru ürün konusu göreceli bi kavram aslında bende doğru ürün diyorum ama adam kokulu sabun satarak ev geçindiriyor ya internetten. Bakıyorsun *** ben bunu almam diyorsun ama siparişe yetişemiyor adam. Yani neyin nereden çıkacağı hiç belli olmuyor. Reklamın dibine kadar anlıyoruz aslında biz yapsak babasını yaparız diyoruz fakat anası gelip dövüyor bizi finalde. Olay sadece ürün satmakta değil, bunun kargosu var, iadeleri var, firma olmanda gerekiyor çoğu alanda bulunabilmen için. Bunlar ilk etapta para demek. Para önemli değil diyorsun ama para her şey. Adwords veriyorsun 250 TL yiyor sipariş yok? Ertesi gün yine veriyorsun 400 tl zarardasın 2 sipariş geliyor mesela. Dayanma gücü için bütçenin biraz fazla olması şart.
    Reis para tabii ki önemli ama işin kırılma noktasında paradan daha önemli şeyler var diye düşünüyorum. Yada başka bir deyişle her parası olan başarılı olamıyor. Parayı Ali Koç harcıyor, şampiyon Başakşehir oluyor Ben bunu anlatmak istiyorum. Sektör bilgisi, istikrar, iletişim becerisi, satış teknikleri vb şeyleri biraraya getirebilirsen takım oyunu oynamış oluyorsun ve o zaman şampiyon olabiliyorsun..
  • 16-09-2020, 00:47:55
    #15
    elfiza adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Reis para tabii ki önemli ama işin kırılma noktasında paradan daha önemli şeyler var diye düşünüyorum. Yada başka bir deyişle her parası olan başarılı olamıyor. Parayı Ali Koç harcıyor, şampiyon Başakşehir oluyor Ben bunu anlatmak istiyorum. Sektör bilgisi, istikrar, iletişim becerisi, satış teknikleri vb şeyleri biraraya getirebilirsen takım oyunu oynamış oluyorsun ve o zaman şampiyon olabiliyorsun..
    O konuda da sen haklısın. Stratejiyi doğru bir şekilde kurmak gerek. Ama o stratejiyi kurarken de para harcıyorsun Önce müşterinin gelmesini sağlayacaksın ki satış tekniklerini ortaya koyabilesin. Müşterinin gelmesi içinde belli bir süre full reklam vermen lazım kendini göstermen için. Müşteri olmadıktan sonra neyin stratejisini neyin takımını kurabilirsin. Ha takım kurarsın ama seyircin yok. Kendi kendine gol at saha senin )