Winman adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
Dediğin gibi kargo için firma olmak şart yoksa sıkıntı büyük.
14
●515
Dediğin gibi kargo için firma olmak şart yoksa sıkıntı büyük.
Hani şu cep telefonunu sıfır aldığınızda telefon içinde oluyor ya; onlardan satıyordum. Hatırladığım kadarıyla 3-5₺'ye alıp yine sahibinden'de 20₺ gibi bir rakama satıyordum. Perakende olarak başlayan hikaye zamanla toptana dönmeye başladı. Özellikle anadoludaki cep telefonu tamir ve satışını yapan firmalardan güzel bir talep vardı. On tane Samsung Galaxy, yirmi tane İphone3 v.s vs.. Bi göndermede 100-150 tane gönderiyordum. Özel hayatımdaki bazı problemlerden dolayı o işi de bırakmak zorunda kaldım..
) Yapanlara yardımcı olmaktan bıktım ve işin kötü yanı başarılı olmalarını sağlıyorum. Ama benim çalıştığım adamlarda büyük giriyor ben öyle büyük giremiyorum. Doğru ürün konusu göreceli bi kavram aslında bende doğru ürün diyorum ama adam kokulu sabun satarak ev geçindiriyor ya internetten. Bakıyorsun *** ben bunu almam diyorsun ama siparişe yetişemiyor adam. Yani neyin nereden çıkacağı hiç belli olmuyor. Reklamın dibine kadar anlıyoruz aslında biz yapsak babasını yaparız diyoruz fakat anası gelip dövüyor bizi finalde. Olay sadece ürün satmakta değil, bunun kargosu var, iadeleri var, firma olmanda gerekiyor çoğu alanda bulunabilmen için. Bunlar ilk etapta para demek. Para önemli değil diyorsun ama para her şey. Adwords veriyorsun 250 TL yiyor sipariş yok? Ertesi gün yine veriyorsun 400 tl zarardasın 2 sipariş geliyor mesela. Dayanma gücü için bütçenin biraz fazla olması şart.
Ben bunu anlatmak istiyorum. Sektör bilgisi, istikrar, iletişim becerisi, satış teknikleri vb şeyleri biraraya getirebilirsen takım oyunu oynamış oluyorsun ve o zaman şampiyon olabiliyorsun..
Önce müşterinin gelmesini sağlayacaksın ki satış tekniklerini ortaya koyabilesin. Müşterinin gelmesi içinde belli bir süre full reklam vermen lazım kendini göstermen için. Müşteri olmadıktan sonra neyin stratejisini neyin takımını kurabilirsin. Ha takım kurarsın ama seyircin yok. Kendi kendine gol at saha senin
)