• 10-09-2020, 19:17:13
    #19
    Instructor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kendinizi o adamın yerine koyun.
    Hukuk genelde mağdurun tarafında oluyor.
    İş mahkemeye yansırsa kaybetme ihtimaliniz yüksek. Gerçekten kredi çıkmadıysa adamın suçu yok ki.
    Kendimi o adamın yerine koyarak cevapladığımdan emin olabilirsiniz, fakat hayatta 3 alanda duygusal davranamazsınız askeri-politik ve hukuki. Eğer davranırsanız zaten baştan kaybedersiniz. Gerçekten kredi çıkmadıysa benim ne suçum var kardeşim farklı bir ilden gelip gidiyorum 300-400 lira para kaybim oluyor? Hem kendisini banka uygun gormemis kredi vermediyse benim ne gunahım var? Benim yakinim zamanda basvurdugunda alicinin 5/4 u daha fazla kredi alabildi zamaninda?
  • 10-09-2020, 19:18:39
    #20
    dizidepom adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam peki Türkiye'de hangi emlakçı cidden kapora anlaşmasını noterde yapıyor? %90ı yapmıyor o zaman alıcılar baştan zararda oluyor?
    Maalesef bu emlakcilarin, satisi yapanlarin ve alicilarin kanuni hukumlere tam olarak hakim olmamasindan kaynakli.

    Sizin satis sureciniz ile ilgili net olarak soylebilecegim tek sey;emlakci, siz ve alici arasinda noter onayli yapilmamis sozlesme gecersiz niteliktedir. Dolayisiyla kapora hukumu de gecersizdir. Aliciya kapora iade edilmeli. Vazgecen alicinin yukumlulugu ise ;emlakci talep ediyorsa komisyonu odemek.

    Konuya kapora alici vazgecerse saticinin zararini karsilasin diye alinir, iade etmeyin diyen arkadaslara guvenerek oyle davranmamanizi tavsiye ederim. Oyle dusunen arkadaslar once gayrimenkul satislari ile ilgili mevzuata; iade etmemeye karar verdikten sonra da sebepsiz zengislesme ile ilgili mevzuata goz atabilir


    Ufak bir ekleme: Aliciya kredi cikmis olsaydi bile; vazgectigi takdirde yaptiginiz sozlesmenin gecersiz olmasi sebebiyle iade etmek zorundaydiniz hocam.

    Tavsiyem: Iadeyi yapin. Ardindan yeni alici buldugunuzda on satis sozlesmesini ya noterde yapin ya da sozlesmeye bir "cayma parasi" (Kapora degil) hukmu ekleyin.
  • 10-09-2020, 19:25:58
    #21
    d3nnis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Maalesef bu emlakcilarin, satisi yapanlarin ve alicilarin kanuni hukumlere tam olarak hakim olmamasindan kaynakli.

    Sizin satis sureciniz ile ilgili net olarak soylebilecegim tek sey;emlakci, siz ve alici arasinda noter onayli yapilmamis sozlesme gecersiz niteliktedir. Dolayisiyla kapora hukumu de gecersizdir. Aliciya kapora iade edilmeli. Vazgecen alicinin yukumlulugu ise ;emlakci talep ediyorsa komisyonu odemek.

    Konuya kapora alici vazgecerse saticinin zararini karsilasin diye alinir, iade etmeyin diyen arkadaslara guvenerek oyle davranmamanizi tavsiye ederim. Oyle dusunen arkadaslar once gayrimenkul satislari ile ilgili mevzuata; iade etmemeye karar verdikten sonra da sebepsiz zengislesme ile ilgili mevzuata goz atabilir
    Yorumunuz icin cok tesekkur ederim hocam, göz ardı etmeyeceğim dediklerinizi.
  • 10-09-2020, 19:30:10
    #22
    @fozdd; hocam en son sordugum soruya rica etsem bakabilir misiniz?