Maalesef bu emlakcilarin, satisi yapanlarin ve alicilarin kanuni hukumlere tam olarak hakim olmamasindan kaynakli.
Sizin satis sureciniz ile ilgili net olarak soylebilecegim tek sey;emlakci, siz ve alici arasinda noter onayli yapilmamis sozlesme gecersiz niteliktedir. Dolayisiyla kapora hukumu de gecersizdir. Aliciya kapora iade edilmeli. Vazgecen alicinin yukumlulugu ise ;emlakci talep ediyorsa komisyonu odemek.
Konuya kapora alici vazgecerse saticinin zararini karsilasin diye alinir, iade etmeyin diyen arkadaslara guvenerek oyle davranmamanizi tavsiye ederim. Oyle dusunen arkadaslar once gayrimenkul satislari ile ilgili mevzuata; iade etmemeye karar verdikten sonra da sebepsiz zengislesme ile ilgili mevzuata goz atabilir
Yorumunuz icin cok tesekkur ederim hocam, göz ardı etmeyeceğim dediklerinizi.