Selamlar,
Aksesuar sektöründe satış yapıyorum. Çoğunlukla saat. Yeni olduğum için daha fatura kdv vs olaylarına tam hakim değilim. Muhasebecime sordum anlattı ama tam anlayamadım.
Åžimdi şöyle ben saat alıyorum toptan fatura keserken birebir fatura ve normal fatura deniyor bunların farkı ne. Saatin tanesi 40₺ birebir fatura keserse 47₺ civarı oluyor bu ikisinin farkı nedir açıklayabikecek var mı ?
İkisinin bana ne gibi + sı - si oluyor.
DiÄŸer merak ettiÄŸim,
Saatlerin tanesi 40₺ normal faturaya göre 13₺ civarı kargo ücreti 2₺ kutu ücreti 3₺ de benim kestigim fatura sticker ıvır zıvır vs diyelim. Saati 99₺ ye satıyorum.
40+13+2+3= 58₺
99₺ ürünün devlete ödediÄŸim kdv si sanırım 15₺ civarı
58+15= 73₺
99-73= 26₺ mi oluyor benim kârım ortalama genç giriÅŸimciyim gelir vergisini katmiyorum simdilik içine.
Hesabım doÄŸrumu kaç tl kdv gider gösterilebilir bu 99₺ nin içinden devlete ödediÄŸim kdv düşer mi ?
Birebir fatura veya normal fatura ile alsam saatleri kdv de bana bir avantajı dezavantajı oluyormu ?
Forumda bir çok kişi e-ticaret veya ticaret bu gibi işler yapıyor bilenler cevaplayabilirse çok sevinirim.
Teşekkürler
Kâr - Zarar Hesaplayabilecekler İçeri (E-ticaret)
6
●154
- 26-08-2020, 16:42:39Merhaba, öncelikle bol kazançlar dilerim.
Ürün Maliyeti: 40 TL (7,2 TL KDV ödüyorsun burada.)
Kargo Ücreti: 13 TL
Kutu Ambalaj Ücreti: 5 TL
Satış Tutarı: 99 TL (KDV Dahil.)
Gider: 58 TL
KDV: 17,82 TL
Toplam kâr: 30 TL civarı.
Ürün alırken ödediğin kdv düşüyor. - 26-08-2020, 16:44:45Bire bir fatura demek 40 tl + kdv 18 = 47 Tl yapar.
Yani saat 40 tl ye satıyorsan bana 40 tl + kdv oranında fatura kes demektir.
İkincisi
"99-73= 26₺ mi oluyor benim kârım" evet aynen
Şöyle düşün saate yaptığın masraflar + devlete verdiğin vergi + saat ücreti + vs topla örn 5 tl ve saati 10 tlye sattıysan 5tl karın var demektir. - 26-08-2020, 17:11:09Maliyete ay içinde yaptığınız diğer giderleride eklemeniz gerekiyor örneğin reklam harcaması, kira , iade ödeme tutarları , gönderiyor iseniz sms maliyetlerivb kalemleride ekleyip net kar marjınıza ulaşabilirsiniz.hakobaba adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
bunların biz hesabını yaparken aylık toplam ek giderleri toplayıp toplam sipariÅŸ sayısına bölüyoruz ve giderlere buda ekleniyor. - 26-08-2020, 17:14:01TeÅŸekkürler hocam mesajınız için öncelikle. Peki birebir olunca 47₺ oluyor saat fiyatı alırken onun ne farkı var hocamdijitalartiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Peki hocam birebir fatura ile veya normal alırkenin farkı nedir yani daha az veya daha fazla mı para çıkıyor benden veya devlete kdv öderken fazla az mı ödüyorum bir fark oluyormu sonuçta birisinde daha fazlaya alıyorum adet başı saatibySonsuzluk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle - 26-08-2020, 17:15:11Tabiki onları biliyorum ben sadece bu şekilde kdv gider fatura ve olaylarını çözemedim tam onu öğrenmek istiyorumInternetabi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 26-08-2020, 17:16:34Tam olarak sorunuzu anlamadım ama galiba şunu diyorsunuz. Fatura kestirmeden almam ile fatura kestirerek almam arasında ki fark ne?hakobaba adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Eğer sorunuz bu ise siz 75.000 TL'ye kadar olan gelir vergisinden muafsınız. Bunu aşarsanız eğer tüm kazancınızdan giderler çıkar kârınız üzerinden %20 vergilendirilirsiniz.