• 24-08-2020, 19:58:27
    #10
    Axiacar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    belirtileri yüksek seviyede göstermediğiniz sürece kimse elle tutulur yada resmi bir işlem uygulamıyor... tamam kişiye bırıkılmış durumda çoğu yerde bu yüzden önüne geçilemiyor zaten
    resmiyette pozitif çıkan bireyin beraber yaşadığı ailesi dışında çevresindekilerede aman aman bir işlem yada prosedür uygulanmıyor

    komik tarafı işlemler ve prosedürler şehirden şehire ilçeden ilçeye farklılık gösteriyor... öyle olmadığı idda edilse bile
    Bu sıkıntılı bir durum açıkçası. Bu durumu kişiye bırakmak kolay ama kişilerin elinden bir şey gelmiyor ki... Resmi olarak bir karar çıkmadığı sürece insanlar risk unsuru olsa da işine gitmek zorunda. Zaten bir çok kişi evden çıkma yasağı döneminde büyük yara aldı maddi olarak. Alt ve orta gelirli ailelerin benim kararım işe gitmem deme lüksü maalesef yok
  • 24-08-2020, 20:21:59
    #11
    BasakT adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu sıkıntılı bir durum açıkçası. Bu durumu kişiye bırakmak kolay ama kişilerin elinden bir şey gelmiyor ki... Resmi olarak bir karar çıkmadığı sürece insanlar risk unsuru olsa da işine gitmek zorunda. Zaten bir çok kişi evden çıkma yasağı döneminde büyük yara aldı maddi olarak. Alt ve orta gelirli ailelerin benim kararım işe gitmem deme lüksü maalesef yok
    kesinlikle haklısınız... ama ne hasta olma ihtimaliniz nede geçinip geçinemeyeceğiniz kimsenin umrunda değil (5 ay işsiz kalıp, hiç bir kurum yada kuruluştan destek alamamış biri olarak söylüyorum) durum acınası
  • 02-09-2020, 00:15:42
    #12
    Konuya şöyle bir göz gezdirince bilgilendirme yapmam gerektiğini düşündüm. Böylece bundan sonra cevap arayan insanlar için faydalı olabilir. İlan açtığım tarihten beri karantinadayız. Yakın temaslı kişiler için prosedürler sandığımdan daha sıkı şekilde uygulanıyor. Pozitif bireylere ve onlarla yakın temaslı kişilere ilaçlar verildi. Hasta için tedavi, riskli bireyler için koruyucu nitelikte ilaçlar, kutu kutu vitaminler verildi. Her türlü talep ve kontrol işlemlerinize titizlikle cevap veriyorlar sadece test için belirti göstermeniz gerekiyor zaten başlangıç aşamasında yapılan test doğru sonuç vermeyebiliyor. Paniğe kapılmayıp önlem alarak beklemek gerekiyor. Bizde 2 kişide ilk test negatif çıkmasına rağmen bu gün pozitife döndü. Bu süreçte hastaneye gitmemiz gerektiğinde oldukça yakından ilgilendiler. Evimizin 1 sokak ilerisinde olduğu için ve hastamız ağır olmadığı için hastaneye koruyucu önlemleri alarak kendimiz gittik. Eve bir kaç kez kontrole geldiler. Karantinada olması gerekirken dışarı çıkanlara ciddi cezalar uygulanıyor. İş yeri resmi belge isteyenlerin süreç sonunda sağlık ocağından 15 günlük rapor alabileceğini belirttiler. Ama sadece temaslı yani yakın temaslı olan kişi ile temas halinde olan kişiler için bir uygulama yok. Kişisel olarak önlemlerimizi alsak da kayıt altına alınmıyor bu kişiler. Bu durum ilk başladığında ciddi belirsizliğe düşmüştüm sağ olsun forumda yaşayan arkadaşlar tecrübelerini aktardı. Bu yazılanlarında aynı duruma düşen arkadaşlar için bilgilendirici olacağını umuyorum. Lütfen herkes maskelerini doğru şekilde taksın. Vakalar ciddi miktarda artıyor. En iyi ihtimalle çok ağır bir grip gibi geçiyor. Bu hastalığa ilk yakalanan tanıdığımın kimden aldığını bulamadılar hasta hiç kimse ile teması yoktu. Bu sebeple her ortamda önlem almak şart.