• 11-08-2020, 21:23:10
    #10
    Üyeliği durduruldu
    t0t0 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Voltaj değeri seri bağlarsanız değişir paralel bağlantıda 12V sabit kalır sadece çekilebilecek akım faktörünü artırmış olursunuz bir zararı olmaz tabi voltaj değerleri aynıysa
    Aynı aynı, bende tam olarak bu şekilde düşünüyordum.
  • 11-08-2020, 21:23:47
    #11
    Profesor112 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İlginiz için teşekkür ederim, elektrik ile ilgili az çok bilgim var arkadaşın yanlış yönlendirdiğinin farkındayım. Yeni ups'ler 24'ü destekliyor. Güvenlik sistemlerinde kullanılanların çoğu 24v ile çalışıyor zaten.
    cihaza yük bineceğini zannetmiyorum aküyü 1 saatte dolduruyorsa sadece bu zamanı artar hocam, ama akü ölüyse değmez bu sever yeni aküyüde erken bitirirsin.
  • 11-08-2020, 21:26:57
    #12
    kasirga098 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    seri bağlarsa 24v olur cihazı yakar arkadaşı yanlış yönlendirmeyin paralel bağlaması gereklidir.
    Tamam
  • 11-08-2020, 21:27:12
    #13
    Üyeliği durduruldu
    kasirga098 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    cihaza yük bineceğini zannetmiyorum aküyü 1 saatte dolduruyorsa sadece bu zamanı artar hocam, ama akü ölüyse değmez bu sever yeni aküyüde erken bitirirsin.
    Heh işte tek korkum bu. Kullanım süresini arttıracaz derken 1 aküden aldığımız performansı 2 aküde bulmayalım. Sanırım eski aküyü storage voltajına kadar şarj edip ara ara kontrollerle 6 ay saklayıp sonra bu işlemi yapacağım.
  • 11-08-2020, 21:30:09
    #14
    Paralel baglayabilirsin şarj süren artar sadece başka negatif bir yönü olmaz.
  • 11-08-2020, 21:38:38
    #15
    Üyeliği durduruldu
    Valx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Paralel baglayabilirsin şarj süren artar sadece başka negatif bir yönü olmaz.
    Eyvallah
  • 11-08-2020, 22:04:04
    #16
    Profesor112 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayırlı akşamlar.

    ATABA 12v 9 ah aküm(eski)
    Yiğit 12v 9ah aküm(yeni) var. Bu iki aküyüde ups'de kullanıyorum. Ataba akü eski olduğu için yeterince uzun süre kullanamıyorum. Bu nedenle yeni akü aldım ve ups'ye taktım. Bu sırada aklıma birşey geldi:

    - İki aküyü paralel olarak bağlasam ve ups'ye bu şekilde bağlasam herhangi bir sorun oluşturur mu?
    - Eski akünün tam şarj tutup tutmadığını bilmiyorum. Şarj esnasında gerekli voltaja ulaşmak için fazla güç veripte yeni aküye zarar verir mi ?

    Ayrıca eklemek istediklerinizle birlikte fikirlerinizi rica ediyorum.
    Merhaba, seri bağla diyen arkadaşın muhtemelen küçük ama önemli bir bilgi eksikliği var, ezbere iş yapıyor sakın bağlama sisteme zarar verirsin. Eski akünün şarj tutup tutmadığını bilmediğini söylemişsin. Onu kontrol et şarj tutmazsa diğer aküyü sürekli boşaltır. Sağlamsada 1- Şarj süresi uzar. 2- Fazla akım çekeceği için sistemde koruma varsa arızaya düşürebilir. 3- Eski akünün kapasitesinde düşme olacağı ileri zamanlarda sağlam akünün ömrünüde etkileyebilir.
  • 11-08-2020, 22:21:33
    #17
    Üyeliği durduruldu
    dgnttnc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, seri bağla diyen arkadaşın muhtemelen küçük ama önemli bir bilgi eksikliği var, ezbere iş yapıyor sakın bağlama sisteme zarar verirsin. Eski akünün şarj tutup tutmadığını bilmediğini söylemişsin. Onu kontrol et şarj tutmazsa diğer aküyü sürekli boşaltır. Sağlamsada 1- Şarj süresi uzar. 2- Fazla akım çekeceği için sistemde koruma varsa arızaya düşürebilir. 3- Eski akünün kapasitesinde düşme olacağı ileri zamanlarda sağlam akünün ömrünüde etkileyebilir.
    Hocam sanırım şarj tutuyor. 3 aydır akü boşta ve kullanılmadı şuan 12.3 volt göteriyor. Bu durumu sizde yorumlar mısınız
  • 11-08-2020, 22:25:28
    #18
    Profesor112 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam sanırım şarj tutuyor. 3 aydır akü boşta ve kullanılmadı şuan 12.3 volt göteriyor. Bu durumu sizde yorumlar mısınız
    O akü muhtemelen sağlam. Arızalı olsa 3 ayda 8 voltun altına çökerdi standart şarjlada kurtarmazdın.