• 09-08-2020, 10:48:41
    #19
    Sistemi paylaşıyorlar sizinle siz irsaliye fatura kesiyorsunuz
    Benim tavsiyem e-ticaret satıcıları yerine palet bazlı depolama yapın tek tek ürün elleçleme vs sıkıntı
  • 09-08-2020, 11:08:09
    #20
    ibrhmatysn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende şu anda bahsettiğiniz deponun 4 katı büyük bir depoda çalışıyorum, şimdi öncelikle XML İle yapmak istiyorsanız eğer sağlam bir altyapı lazım ki, XML pek fayda etmez hocam.
    mesela biz SAP programını kulllanıyoruz, yani ürün giriş çıkışları olsun, stok kontrolleri,ondan sonra raf numaralandırma sırası ve sistemi, ve daha bir sürü uğraş gerektiren kurulum işleri
    çalıştığım şirketin isim gizliliği dolayısı ile veremiyorum ama, istanbul gebze tarafında olursanız sizi misafir edelim gelin yerinde nasıl işlendiğini görün derim. yani farklı bir boyuta taşınıyor E-ticaret sonrası.
    fikirdanis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    depolama olayını yapabilirsin.
    kargolama olayı yine yapabilirsin.

    antrepoculuk veya taşımacılık yapmayacağın için belge mevzularına takılmana gerek yok.

    önemli olan kasko ve sigorta hususlarını detaylıca yapman.
    kayıp kırık iade vs hepsi senden çıkar.

    ben şahsen %5 ile bu riski sana açıkçası itelemek isterdim.
    malı sağlam şekilde sana verdim ve sende yada kargoda kırıldı.

    onu sen kırık şekilde benden satın almak zorundasın.
    diğer türlü ben uğraşacaktım.

    amortisman olaylarını iyi analiz edersen belli başlı grup ürünler için yapabilirsin.

    tabi maliyet 50 100 bin falan değil milyonlara çıkman gerekir bu tarz bir iş modelinde
    kırık veya bozuk gibi sıkıntılarçıkmaması için giyim üzerine müşterilerle çalışmayı düşünüyorum. Düşünüyordum da benim milyon verecek param yok :/ basit küçük bir depo düşündüm taşıma da yapmayacağım. Sadece kargolarını vereceğim onları anlaşması üzerinden.
  • 09-08-2020, 11:17:35
    #21
    Olmaz değil yani. Herkes olayı çok büyütmüş. Adam basit bir şey düşünüyor. Kalkıp'da televizyon buzdolabı kargolayacak hali yok.

    Bence yapılabilir. Örnek veriyorum. 300 M2 bir depo kiralarsınız. 100 tane firma ile anlaşma yaparsınız. Bunlar kırılmayacak basit şeyler satanlar olur. Tekstik başta olmak üzere bu sayede olası kırılma vs sorunları minimum'da olur.
    Cuzi rakamlar ile çalışma yapılır.
    İşin prosedürünü tam bilemiyorum.

    Depo Kirası : 10.000 TL olsa
    100 adet firmadan 100 TL / Ay Depo ücreti + Kargolama Başı %3 komisyon alsanız.
    Her firma günde 10 kargo çıkarsa günde 1000 Kargolama yapacaksınız arka kasası geniş 1-2 minibüs ve 1-2 tanede eleman ile sürekli kargolamalar yapılır düzenli takip edilir.

    Tabi işin yazılım kısmı ve başlanğıç için'de bir bütçe lazım başlar başlamaz müşteri bulamayabilirsiniz haliyle elinizde 6 ay para kazanmadan sizi götürecek bir bütçe olmalı.
  • 09-08-2020, 12:30:18
    #22
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Olmaz değil yani. Herkes olayı çok büyütmüş. Adam basit bir şey düşünüyor. Kalkıp'da televizyon buzdolabı kargolayacak hali yok.

    Bence yapılabilir. Örnek veriyorum. 300 M2 bir depo kiralarsınız. 100 tane firma ile anlaşma yaparsınız. Bunlar kırılmayacak basit şeyler satanlar olur. Tekstik başta olmak üzere bu sayede olası kırılma vs sorunları minimum'da olur.
    Cuzi rakamlar ile çalışma yapılır.
    İşin prosedürünü tam bilemiyorum.

    Depo Kirası : 10.000 TL olsa
    100 adet firmadan 100 TL / Ay Depo ücreti + Kargolama Başı %3 komisyon alsanız.
    Her firma günde 10 kargo çıkarsa günde 1000 Kargolama yapacaksınız arka kasası geniş 1-2 minibüs ve 1-2 tanede eleman ile sürekli kargolamalar yapılır düzenli takip edilir.

    Tabi işin yazılım kısmı ve başlanğıç için'de bir bütçe lazım başlar başlamaz müşteri bulamayabilirsiniz haliyle elinizde 6 ay para kazanmadan sizi götürecek bir bütçe olmalı.
    kesinlikle demek istediğim buydu aslında. Fakat yasal prosedürleri de öğrenmek gerekli. Anlatmak istediğimi net anlayan birisi olarak teşekkür ediyorum. 3 kişilik bir ekiple bile başlyabileceğimiz bir proje olarak düşündüm aslında. 100-150 metre2 küçük bir depo. Yerel tekstil veya butiklerle anlaşılır vb. günlük kargolarını onlar için çıkarız. Esnaflar hem kira ödediği için E-ticaret kısmına teşvik edilmiş olur hem de hızlı bir ivme kazanılır. Diye düşünüyorum.
    Ürünleri kendi aracımla bile günlük kargoya götürürüm yani günde 50 tane tshirt veya herhangi bir giyim ürünü çıksak bile stoktan ne kadar yer kaplayabilir ki. İlerleyen süreçte tabi ki araç alınır ve ekip kurulur. Lojistik kısmı ile ilgilenmeyeceğiz. Lojistik olarak tek ilgileneceğimiz bölüm bahsettiğimgibi kargoyu depodan şubeye götürmek.
  • 09-08-2020, 13:26:19
    #23
    Bahsettiğiniz iş modelini gebzede arvato şirketi yapıyor hb gibi büyük şirketlerin depoları burada yer alıyor diye biliyorum.

    Bu iş modelini yapabilmeniz için operasyonu yürütecek güçlü bir ekip kurmanız gerekiyor batarsanız büyük batarsınız riske atabileceğiniz paranız varsa girin derim yoksa borçla harçla yapılabilecek bir iş olmadığını düşünüyorum.

    Başarılar
  • 09-08-2020, 16:16:22
    #24
    G⭐L⭐T⭐S⭐R⭐Y
    HoffnungTR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bahsettiğiniz iş modelini gebzede arvato şirketi yapıyor hb gibi büyük şirketlerin depoları burada yer alıyor diye biliyorum.

    Bu iş modelini yapabilmeniz için operasyonu yürütecek güçlü bir ekip kurmanız gerekiyor batarsanız büyük batarsınız riske atabileceğiniz paranız varsa girin derim yoksa borçla harçla yapılabilecek bir iş olmadığını düşünüyorum.

    Başarılar
    hb nin kendi deposu var hocam, arvato bildiğim kadarıyla bu tarz yerlere kendi bölümünü açmak için kiralıyor.
  • 09-08-2020, 16:23:17
    #25
    Bunu türkiyede aşkım ateş diye bir adam yapıyor
  • 09-08-2020, 21:31:47
    #26
    Kurumsal tanınmış bir e ticaret deposunda çalışıyorum bir cok bilgiye sahibim bilginiz yok ise kafanızdaki sorulari sorabilirsiniz