Triger degisimi kaç bin km de yapılır?
18
●257
- 23-06-2020, 11:43:56Merhaba arkadaşlar. Peugeot 206+ aracımda 71bin km de ve 2012 model. Son 3 yıldır Peugeot servisinde bakımlarını yaptırıyorum. Gecenlerde otoyolda seyir halinde olduğum sırada triger kayısı koptu. Çekiciyle aracı götürmek zorunda kaldım ve 2bintl ye yakın masrafın oldu. Bilgisi olan arkadaşım varmı bu konuda, servisin bu konuda kusuru varmı? Yani trigerin bakımlarda değişmesi gerekir miydi? Peugeot genel merkezini aradım , bugün bana verdikleri cevap triger kayısının 10 yılda bir değişmesi gerektiği, servisin bu konuda kusuru olmadığı şeklinde bilgi verdi. Ancak ben yaptığım araştırmada 4 yılda bir değişmesi gerektiğini görüyorum. Uzman arkadaşım varsa bilgi verebilir mi?
- 23-06-2020, 11:45:02maksimum 5 yıl veya 120.000km diye biliyorum. Ustanın kauçuk özelliğini kaybedip kaybetmediğini kontrol etmesi gerekir, zaten çatlamaya veya sertleşmeye başlıyor.
Büyük Geçmiş olsun. motor zarar görmemiştir umarım.
Ben kendi aracımda triger zinciri uzaması yüzünden ses yaptığı için değiştirmiştim. Zincir için dedikleri 120.000 kmdi, kauçuk için tam emin değilim yanıltıcı olmasın - 23-06-2020, 11:49:36hocam benim araç passat 1.6 comfortline benimde senin bahsettiğin şekilde yolda kaldı triger kayışından dolayı. Götürdüğüm usta en fazla 7 yıl yada 80k KM de değişmesi gerektiğini söyledi.
Değişim için vakti gelmemişti ama bir anda yolda bıraktı, 2k masraf çıkarttı, triger seti, devir daim v.s. onlar değişti. şükür şuan sıkıntısız ilerliyor. - 23-06-2020, 12:04:152012 model 71bin km de ,trigeri kayış, zincir değil. Benzinli. 46bin, 56bin,66bin ve daha öncede çoğu bakımlarını Peugeot yetkili servisinde yaptirdim.Baykan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Kitapçığı duruyor hocam. Ama şuan şehir dışındayım. Zaten şehir dışında oldygum sırada oldu konuda. Ama internetten araştırdığımda göre 4yil yada 60bin de değişmeli diyor. Tamir yaptirdigim usta da 60bin yada 4 yıl dedi. Ama Peugeot servisi a önce aradı 10yilda yada 120bin km de değişmeli diyor. Arada uçurum var resmen.Kaygusuz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Arayan bayana bende o şekilde dedim. 10yil nedir diye. Zincir değil biliyorsunuz degilmi triger dedim. Bir sn dedi, sonrasında aracınızın bilgilerine bakıyorum 10yil yada 120bin km yazıyor ,yipratmissiniz muhtemelen sizden kaynaklı demeye getirdi. Ben zaten bir şey beklemiyordum servisten. Ama bu yanıtta sorma tüketici haklarına gitmeye karar verdim. Bişey çıkar çıkmaz ,ama ugrasicam.Myk61 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Motorda bir sıkıntı görünmüyor şuan hocam. Eskisi gibi çalışıyor şükür. Arızayı verince hemen sağa çekip çekici çağırdım. Yormadim motoru. Yoksa daha kötü sonuçlar olabiliyormuş.RebelFa1con adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle - 23-06-2020, 12:56:23Sizin serviste yaptırdığınız periyodik bakımsa (her 10bin KM) trigere bakmazlar.onlinewolf adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle