• 17-06-2020, 15:50:08
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Tatil için bir çekme karavan almayı düşünüyorum. Aracım başlıkta belirttiğim araçtır. İnternette araştırdığımda çektim diyen de var çekilmez diyen de var. Kararsız kaldım. Lütfen minimum 2000 motor ve dizel araba önermeyin. Sadece aracımla çekebilir miyim onu araştırıyorum.

    Arabanın kitapçığında 800 kg frenli karavan, 450 kg frensiz karavan çekebilir yazıyor. Daha önce bu tip bir araçla karavan çeken oldu mu?

    Karavan ile İstanbul'dan Marmaris ya da Antalya'ya gideceğim.

    Araç özellikleri:
    1.4 CVVT (100 HP) Otomatik
    2009-2012
    Silindir; Inline 4
    Silindir Hacmi; 1397cm3
    Valf Sayısı; 16
    Beygir Gücü; 100 HP / 5500 rpm
    Maksimum Tork; 140 Nm / 4200 rpm
    Maksimum Hız; 172 Km
    0-100 Km Hızlanma; 12.9 s
    Şanzıman Tipi; Otomatik
    Vites Sayısı; 5 ileri
    Çekiş Tipi; Önden çekişli
    Yakıt Sistemi; Çok noktalı enjeksiyon
    Motor Türü; Benzinli
    Yakıt deposu hacmi; 45 lt
    Şehir içi yakıt tüketimi; 8 lt/100 km
    Şehir dışı yakıt tüketimi; 5.1 lt/100 km
    Ortalama Yakıt tüketimi; 6.2 lt/100 km
    Emisyon Standardı; EURO IV
    Co2 Emisyonu; 152 gr
    Boş Ağırlık; 1138 kg
  • 17-06-2020, 15:51:32
    #2
    çeker ama yakıt sarfiyatın dehşet artar.
  • 17-06-2020, 15:53:28
    #3
    Üyeliği durduruldu
    agresifsef adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    çeker ama yakıt sarfiyatın dehşet artar.
    Araç LPG'li. Tatil için otellere dökeceğim parayı karavana ve yakıta vermek daha mantıklı geliyor. Daha eğlenceli bir tatil olur hem de.
  • 17-06-2020, 15:53:38
    #4
    Çekse bile bayırda zorlanır gibi hocam , ama bana soracak olursanız düz yolda sorun yaşatmaz. ( i20 de 2 kişi olursanız tabi 5 kişi full dolu olursa yine sorun yaşatabilir diye tahmin ediyorum)
  • 17-06-2020, 15:54:53
    #5
    LPG + Klima ile olduğunda işler değişecektir, en iyi ihtimalle yol boyu rampa tırmanışı olmaması için dua ettirir.
  • 17-06-2020, 15:55:15
    #6
    i30 ile çektim ortalama mazot 22 - 30 arası gidiyordu. Lakin dizel benim araç benzinli ve 1.4 biraz daha zor olur gibime geliyor. Karavan çekme de önemli olan 1 ve 2 deki tork diye biliyorum. Dizel daha iyi o konuda. Ama yakıt çok artacaktır. Tabi sabit hızda gidersen orltama 7.5 leri görürsün.
  • 17-06-2020, 15:55:37
    #7
    Üyeliği durduruldu
    miracuzunlar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çekse bile bayırda zorlanır gibi hocam , ama bana soracak olursanız düz yolda sorun yaşatmaz. ( i20 de 2 kişi olursanız tabi 5 kişi full dolu olursa yine sorun yaşatabilir diye tahmin ediyorum)
    Arabada 3 kişi olacağız. Antalya yolunda çok eğimli rampalar yok aslında. Rampayı da 50 ile çıkarız sorun değil, yeterki rampada bırakmasın
  • 17-06-2020, 15:56:03
    #8
    2013 i20 var, çeker hocam rahat çeker
  • 17-06-2020, 15:56:07
    #9
    Hocam o zevk eziyete döner.