Ev elektriginden anlayanlar bakabilirler mi?
10
●225
- 08-06-2020, 21:40:33Merhabalar. Yaklaşık bir aydır ara ara da olsa lambanın pirpir ettiğini farkettim. Sebekeyle alakalıdır dedim ve umursamadım. Ama dün itibari ile farkettim ki durum komşudan kaynaklanıyor. Mahallede evler müstakil ve komşu elektrikli Patos tarİ birşey kullanıyor. Makina ne zaman çalışsa bizde akım düşüyor sanırım ki lambalar pırpır git gel yapıyor. Şimdi sorum şu ki uzun zamanda bundurum sebekemize zarar verir mi? Makinanın 220 volt olduğunu düşünmüyorum , büyük bir makina. E 380 volt prizleri de yoktur muhtemelen. Durum hakkında öngörü ve fikri olan arkadaşlarin yorumlarını almak isterim
- 08-06-2020, 21:42:20Komşunun makinesi 380volt olduğunu düşünelim sanayi tesisatı olmadan çalıştıramaz adam. Bulunduğunuz elektrik firmasına gidip hattınızı başka bir hatta aldırın . Muhtemelen verilen güç yetersiz geliyor .ertunc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 08-06-2020, 21:43:02Evlere giden elektirik sebekelerinin ayri olmasi gerekiyor normalde. Eger oyle deilse basvurun durumunuzu anlatin ayri sebeke isteyin evinize. cihazlariniza zararda verebilir dusuk voltaj. yangina bile sebep olabilir.
- 08-06-2020, 21:51:35Mahallede herkesin ki şebeke elektriği normalde. Bunlar bir katakulli ile yapıyor olabilirler. Peki hocam çalıştırdıkları makina 220 v olsa bu kadar hissedilir mi? Sizce tahminim doğru olabilir mi?Soundblast adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
İnverter ile dönüştürüyor olabilirler mi acaba yada kaçak çekme gibi. Çünkü sadece makina açılınca sorun yaşanıyor. On yıldır bu evdeyiz ve bu konuda başka sorun yasamadikOziyWeb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle - 08-06-2020, 23:32:56Bahsettiğin yer ev ise, komşu dediğin kişi de yan daireyse evlere tek faz 220v gerilim verilir.ertunc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Emin olmak için komşunun elektrik sayacına bak ordan anlaşılır.
Tek faz olduğunu farzedelim.. senin le aynı fazı kullanıyordur ki gerilim düşümüne sebep oluyor...
Çözüm basit. Binaya gelen elektrik 3 fazdır bi elektrikçi bul sizin daireyi diğer fazdan alsın.. - 08-06-2020, 23:42:34Evler müstakil ve çapraz karşımızda.IRACE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 08-06-2020, 23:45:083faz 380v la çalışan bir makina 1 faz 220v ile çalıştırılır.OziyWeb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hat başka hata alınmaz. Hat 1 tanedir. Kapalı sistemdir yapı olarak. Ama sen Fabrika olursun trafonu sen alırsın sana orta gerilimden hat verirler. O şekilde olur.
Güç verilmez. Verilen bişey değildir. Harcanan enerjiye GÜÇ denir.. Aktif , indüktif ve kapasitif olarak 3 çeşittir. - 08-06-2020, 23:48:52Çok sağolun bilmiyordum iyiki aydınlattınız sizin gibi engin bilgilere sahip insanlar olmasa cahil cühela gezecektik .IRACE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 09-06-2020, 00:00:38Estağfirullah o şekilde anlaşılmasın. Forum mantığı şudur. Herkes bilgisini paylaşır, paylaştıkça bilgi çoğalır...OziyWeb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle