• 24-05-2020, 11:49:21
    #1
    Merhaba arkadaşlar, ben yaklaşık her hafta 210₺ reklam çıkıyorum google adwords e

    ayda 840₺ reklam desek
    1500₺ ciro desek

    şimdi bu reklamı ben gider olarak gösterirsem kalan 660 ₺ nin vergisini ödeyeceğim çünki kazanç bu olarak görünüyor

    google fatura kesmiyor bize bizim fatura kesmemiz gerekiyor reklam çıkardığımız için o konuda sorun yok %18 i napar 840₺ nin

    151₺ falan yapar

    660₺ nin %18 i ne yapar

    118₺ falan o da yapar

    toplasan 270₺ %18 vergiye gidiyor kafadan

    1500₺ cironun da %18 i 270₺ yapıyor zaten ozaman benim gider olarak göstermemin bi artısı kalmıyor mu? yoksa gelir vergisi olaya girdiği için %15 660₺ nin mi %15 ini ödeyeceğim

    anlıyacağınız şu reklama fatura kesip gider göstermem faydalı mı olur yoksa bi fark etmez mi
    1500₺ den gelir vergisi düşmek var bir de 660 ₺ net kazanç tan vergi vermek var
    gider göstermek dediğim gibi bize fayda sağlar mı bana

    umarım anlatabildim kendimi.
    cevap veren herkese teşekkürler
  • 24-05-2020, 11:59:02
    #2
    Gelirleriniz için vergi ödüyor musunuz şu an?
  • 24-05-2020, 12:02:38
    #3
    Mhmt_Clskn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gelirleriniz için vergi ödüyor musunuz şu an?
    şirketi açalı 19 gün oldu 75.000 tl ye kadar vergi ödemicem ama bu da biticek şimdiden öğrenmem lazım her şeyi )
  • 24-05-2020, 12:05:03
    #4
    muraatydn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    şirketi açalı 19 gün oldu 75.000 tl ye kadar vergi ödemicem ama bu da biticek şimdiden öğrenmem lazım her şeyi )
    Fatura olması önemli değil, hesap ekstresi ile reklam harcamalarını gider olarak gösterebilirsiniz. O ekstre için ne kadar vergi ödemişseniz o miktarda vergi indirimi alırsınız. Muhasebecinizden detaylı bilgi alabilirsiniz.
  • 24-05-2020, 12:05:52
    #5
    Mhmt_Clskn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Fatura olması önemli değil, hesap ekstresi ile reklam harcamalarını gider olarak gösterebilirsiniz. O ekstre için ne kadar vergi ödemişseniz o miktarda vergi indirimi alırsınız. Muhasebecinizden detaylı bilgi alabilirsiniz.
    yok gösterme konusunu sormadım zaten gider gösterirsem faydası olurmu yani onu sordum
  • 24-05-2020, 12:10:14
    #6
    muraatydn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yok gösterme konusunu sormadım zaten gider gösterirsem faydası olurmu yani onu sordum
    Yazdım zaten hocam, gider gösterirseniz ödediğiniz vergi kadar indirim alırsınız
    840 TL gider için devlet size 151 TL vergi indirimi sağlar, 1500 TL gelir için 270 TL vergi ödersiniz. Yani gider gösterirseniz 75.000 TL lik vergi indirimi kotanızdan 270 TL değil de 119 TL düşer.
  • 24-05-2020, 12:11:44
    #7
    Mhmt_Clskn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yazdım zaten hocam, gider gösterirseniz ödediğiniz vergi kadar indirim alırsınız
    840 TL gider için devlet size 151 TL vergi indirimi sağlar, 1500 TL gelir için 270 TL vergi ödersiniz. Yani gider gösterirseniz 75.000 TL lik vergi indirimi kotanızdan 270 TL değil de 119 TL düşer.
    ama sorun şu 1500₺ gelir değil ciro

    gelir 660₺

    gider göstermez isem 1500₺ gelir gibi görücek devlet
  • 24-05-2020, 12:17:42
    #8
    muraatydn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ama sorun şu 1500₺ gelir değil ciro

    gelir 660₺

    gider göstermez isem 1500₺ gelir gibi görücek devlet
    1500 TL cironuz var ve bunun 660 TL sine fatura kesiyorsunuz anladığım kadarı ile, muhasebecinizin sisteme girdiği faturalar kadar gelir görür devlet.
  • 24-05-2020, 12:21:26
    #9
    Mhmt_Clskn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1500 TL cironuz var ve bunun 660 TL sine fatura kesiyorsunuz anladığım kadarı ile, muhasebecinizin sisteme girdiği faturalar kadar gelir görür devlet.
    demek istediğim aslında çok farklıydıda teşekkür ederim değerli yanıtın için