• 07-05-2020, 13:17:56
    #1
    Disney tarzında 2D animasyon yapmak istiyorum hangi programa ve ekipmanlara ihtiyacim var.
    Sadece gercekten bilenler yazarsa sevinirim
  • 07-05-2020, 13:21:21
    #2
    Merhaba, profesyonel bir eğitimle Adobe İllustrator ve Adobe After Effects öğrenmeniz gerekiyor. İllustrator ile karakter tasarlayıp, After Effect ile karaktere 2D animasyonlar yaptırabilirsiniz. Bunlara ek olarak Anime Studio PRO vb. belli başlı birkaç program daha bulunmaktadır.
  • 07-05-2020, 13:28:33
    #3
    BurakAlmaci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, profesyonel bir eğitimle Adobe İllustrator ve Adobe After Effects öğrenmeniz gerekiyor. İllustrator ile karakter tasarlayıp, After Effect ile karaktere 2D animasyonlar yaptırabilirsiniz. Bunlara ek olarak Anime Studio PRO vb. belli başlı birkaç program daha bulunmaktadır.
    Hocam karakter tasarlamak icin grafik tasarım tabletine ihtiyacim varmi yoksa direkt mouse ile yapabilirmiyim
    Ve after effects le animasyon yapılıyorsa Adobe animate ne işe yariyor
  • 07-05-2020, 13:39:15
    #4
    iHakan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam karakter tasarlamak icin grafik tasarım tabletine ihtiyacim varmi yoksa direkt mouse ile yapabilirmiyim
    Ve after effects le animasyon yapılıyorsa Adobe animate ne işe yariyor
    Adobe Animate mantığı karakter riglemedir. Örneğin; İllustrator programında hazırlamış olduğunuz karaktere, Adobe Animate programı ile kemik sistemi giydirip animasyon yaptırabilirsiniz.
    Benim nacizane önerim Animate programını; rig mantığının kolaylığı için kullanmaktır.
    Adobe After Effect ile daha önceden Adobe Animate ile hazırlamış olduğunuz karakterin arkaplanını tasarlayabilirsiniz. Güneşin doğuşu, gökyüzünde bulutlar vb. animasyonlar daha pratik sahneler yapabilme imkanı sağlayacaktır.
    Özellikle de 3D Virtual Camera çok işinize yarayacaktır.

    Çizim yeteneğiniz varsa elbette tablet ile çizmek her zaman daha pratik olabilir. Unutmayın ki basit bir animasyon için bile bir karakterin veya bir objenin en az 4 farklı açıdan görünen versiyonlarını çizmelisiniz.
  • 07-05-2020, 13:40:12
    #5
    iHakan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam karakter tasarlamak icin grafik tasarım tabletine ihtiyacim varmi yoksa direkt mouse ile yapabilirmiyim
    Ve after effects le animasyon yapılıyorsa Adobe animate ne işe yariyor
    after effect adı üstünde efekt programı. Animate ise animasyon, ama after effect de de animasyon yapabiliyorsun yani kişiden kişiye değişir kimi effect kullanır kimi animate.
  • 07-05-2020, 13:42:52
    #6
    iHakan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam karakter tasarlamak icin grafik tasarım tabletine ihtiyacim varmi yoksa direkt mouse ile yapabilirmiyim
    Ve after effects le animasyon yapılıyorsa Adobe animate ne işe yariyor
    Hocam bu mantığa göre camtasia varken premier'e veya Sony vegas'a ne gerek var
    Her ikisinden de istediğini yapabilirsin. Programdan çok hayal gücü önemli çizgi filmlerde.

    Animate'de yapıp da After effects'de yapamayacağın çok büyük bir şey yok. Bu durum her iki program için de geçerli. Kesin bir çizgi ile şunu şurada yaparsın şurada yapamazsın demek saçmalık olur. Sadece birinde daha kolaydır.
  • 07-05-2020, 13:42:53
    #7
    BurakAlmaci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Adobe Animate mantığı karakter riglemedir. Örneğin; İllustrator programında hazırlamış olduğunuz karaktere, Adobe Animate programı ile kemik sistemi giydirip animasyon yaptırabilirsiniz.
    Benim nacizane önerim Animate programını; rig mantığının kolaylığı için kullanmaktır.
    Adobe After Effect ile daha önceden Adobe Animate ile hazırlamış olduğunuz karakterin arkaplanını tasarlayabilirsiniz. Güneşin doğuşu, gökyüzünde bulutlar vb. animasyonlar daha pratik sahneler yapabilme imkanı sağlayacaktır.
    Özellikle de 3D Virtual Camera çok işinize yarayacaktır.

    Çizim yeteneğiniz varsa elbette tablet ile çizmek her zaman daha pratik olabilir. Unutmayın ki basit bir animasyon için bile bir karakterin veya bir objenin en az 4 farklı açıdan görünen versiyonlarını çizmelisiniz.
    Çok teşekkürler çok yardimci oldunuz herhangi bir çizim tableti öneriniz varmi yada bunu alma dediginiz



    Bizon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bu mantığa göre camtasia varken premier'e veya Sony vegas'a ne gerek var
    Her ikisinden de istediğini yapabilirsin. Programdan çok hayal gücü önemli çizgi filmlerde.
    Daha pratik olsun diye hocam