• 14-03-2020, 00:13:14
    #37
    elyesaayse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam iyisiniz kağıt tavan yaptı. Sattınız mı yoksa
    Yokya satmadım yaza kadar bekleyeceğim ama açıkcası kafam karışık satayım mı satmayayım mı diye
  • 14-03-2020, 23:23:45
    #38
    Hocam kendi ağzınızla söylemişsiniz paranın değeri düşüyor ilk onu ödeyelim diye. Mantıken paranın değeri düştüğü için onu sona bırakmanız gerekirdi.
  • 14-03-2020, 23:35:17
    #39
    scrol adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam kendi ağzınızla söylemişsiniz paranın değeri düşüyor ilk onu ödeyelim diye. Mantıken paranın değeri düştüğü için onu sona bırakmanız gerekirdi.
    Evet, karşı tarafı mağdur etmemek için.
  • 15-03-2020, 00:02:54
    #40
    Üyeliği durduruldu
    Bu arada kim altın olarak borç verdi merak ediyorum. Acaba 3 yıl beklerken ne düşündü? bankadan alsaydınız durum ne olacaktı? Borç parayla kazanç ümidi içinde borsaya oynayıp kaybı izlemek...
    Kendi derdime tüküreyim...
  • 15-03-2020, 00:06:27
    #41
    elyesaayse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar,
    3 yıl önce gramı:144den 200 gr altın borcu aldık. (28.000tl idi o zaman, şimdi 65 000tl civarı)
    40.000 tl de nakit borç aldık. Ev için.
    Önce nakiti ödeyelim paranın değeri düşüyor dedik. Ödedik. Altına başlarken altın fırtına gibi uçtu. 80 gr yaptım o arada hesapta birikti.
    1 ay önce borsa düşük diye altınları satarak borsaya girdik. Borsada aldığımız kağıtlar(tüpraş ve thyao) her geçen gün dip yapıyor. Sonra kenarda ek 11000 tl vardı, artık düşmez dedik orta yapalım diye yine aldık. Biizm 32000 tl paramızdan 8.000 tl zarar borsadan şuan.
    80 gr altını 301 gr olarak bozduk. Buradan da 80 gr geri yaparken 1600 tl zarar.
    Toplam 9600 tl şuan.
    Her ay 4000 tl altın yapma durumum var. Artık bu ayki maaşım ile altın yapamaya devam edeceğim. Kalan 120 gr tamamnlamak için. Bu arada belki borsa kağıtlarım çıkar yine 80 gr yaparak borcumuzu yıl sonu gibi kapatırız diye ümit ediyorum.
    Bu güne kadar yaptığım en büyük hata oldu. Allah beterinden saklasın. Bunun adına ne dersiniz bilmem. Belki aç gözlülük belki vb.
    Benim tavsiyem bu hikaye başkalarına ders olsun.
    Okuduğunuz için teşekkür ederim. Sizi seviyorum hocalarım.
    elinizdeki kağıtları + ya geçmeden asla ve asla satmayın.
    sadece sabredin mutlaka kar edip satacaksınız.



    elyesaayse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet, karşı tarafı mağdur etmemek için.
    ek olarak böyle ince düşünce sahibi olduğunuz için Allahü teala işinizi rast getirir, şer görünenleri hayra tebdil eder inşallah 👍🏻
  • 15-03-2020, 01:39:50
    #42
    looktr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu arada kim altın olarak borç verdi merak ediyorum. Acaba 3 yıl beklerken ne düşündü? bankadan alsaydınız durum ne olacaktı? Borç parayla kazanç ümidi içinde borsaya oynayıp kaybı izlemek...
    Kendi derdime tüküreyim...
    Hocam, borç aldığımız kişi kayınpederim. Nakit 40000 i de. 28000 tl tutarındaki 200 gr altınıda ondan aldık. 28 000 tutan altın, 65000 tl şuanda.



    Madjal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    elinizdeki kağıtları + ya geçmeden asla ve asla satmayın.
    sadece sabredin mutlaka kar edip satacaksınız.


    Hocam bizde bunun için bekleyeceğiz. İnş. İyi olacaktır.


    ek olarak böyle ince düşünce sahibi olduğunuz için Allahü teala işinizi rast getirir, şer görünenleri hayra tebdil eder inşallah 👍🏻
    Amin hocam inş.
  • 15-03-2020, 10:01:46
    #43
    Üyeliği durduruldu
    elyesaayse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam, borç aldığımız kişi kayınpederim. Nakit 40000 i de. 28000 tl tutarındaki 200 gr altınıda ondan aldık. 28 000 tutan altın, 65000 tl şuanda.
    Yaşadığımız zaman maalesef çok sıkıntılı. Toplumda ciddi sıkıntılar var. Borç almak borç vermek vs ayrı dert. Allah yardımcınız olsun.
  • 15-03-2020, 10:57:53
    #44
    Normal şey bunlar. Yaşaya yaşaya öğrenirsiniz dert etmeyin.
  • 15-03-2020, 12:19:18
    #45
    KOLCU adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Normal şey bunlar. Yaşaya yaşaya öğrenirsiniz dert etmeyin.
    Aynen hocam.