• 20-02-2020, 00:56:13
    #1
    Internette karşılaştığı videolar üzerine evdeki suyun ph değerini ölçtüm. Ben suyu ormandan alıyorum iyi su olduğu söyleniyordu. Fakat 10 tane teste baktım hiç biri mor değil. Çeşme suyu ph cetveline göre 6 gibi ama benim içtiğim su mor 10_11 belkide 12 ph. Bu ph çok yüksek olunca kotü mü iyi mi bilemedim. Bilen varsa bilgi verebilir mi? Resmini alta koydum.

    Mor olan içtiğimiz su öbürü çeşme suyu
  • 20-02-2020, 00:59:16
    #2
    Su 7 ph olur. Ama 7 ph bulmak zor. 7 yakini olan saglikli diye geciyor diye biliyorum. 6,14ler 8ler falan..
  • 20-02-2020, 00:59:33
    #3
    Saka nın değerleri iyi diye biliyorum bizlerde kullanmaktayız. https://www.sakasu.com.tr/analiz-raporlari
  • 20-02-2020, 01:00:26
    #4
    pH= 7 nötr. pH değeri yükseldikçe bazlık artar, pH değeri azaldıkça asitlik artar hocam.

    Pek bilgim yok fakat pH 12 normal değil gibi. Benim bildiğim; nötre yakın olmalı.
  • 20-02-2020, 01:01:02
    #5
    Benim bildiğim kadarıyla yüksek olması iyi bir çok su firması yüksel ph vurgusu yapıyor mesela sakanın 8.22.
  • 20-02-2020, 01:01:59
    #6
    Gerrard adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Su 7 ph olur. Ama 7 ph bulmak zor. 7 yakini olan saglikli diye geciyor diye biliyorum. 6,14ler 8ler falan..
    Hocam o kısmını videolardan çözdüm munzur su 8.9 mavi çıkıyor. Test yapanlar içinde hepsi sarı ile koyu mavi arasında 5.5_ 8.9 oluyor yav bizim su mor çıktı bu iyi mi kötümü onu anlamadım.
  • 20-02-2020, 01:02:49
    #7
    Migrostan Kipa marka 19 lt kullan at damacanalar var ondan 1 kere alin ve kullanin lezzeti tadı doyurganligini fark edeceksiniz su siralamasinda ilk 10da , butun büyük markalar patlamis buna pinar vs dahil
  • 20-02-2020, 01:03:22
    #8
    cleiner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam o kısmını videolardan çözdüm munzur su 8.9 mavi çıkıyor. Test yapanlar içinde hepsi sarı ile koyu mavi arasında 5.5_ 8.9 oluyor yav bizim su mor çıktı bu iyi mi kötümü onu anlamadım.
    kullandığınız indikatör (belirteç) videolarda izlediğinizle aynı mı hocam?
  • 20-02-2020, 01:04:18
    #9
    Arkadaşlar netteki sular en fazla 8.9 videolarda ben yanlış sordum o halde şöyle sorayım. 11-12 ph kötü mü



    Fsolitary adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Migrostan Kipa marka 19 lt kullan at damacanalar var ondan 1 kere alin ve kullanin lezzeti tadı doyurganligini fark edeceksiniz su siralamasinda ilk 10da , butun büyük markalar patlamis buna pinar vs dahil
    Yıllardır çekmeköy ormanından alıyorum, ( tüm satılan sulardan daha pahalıya geliyor fakat diğerlerini içemiyorum) teste göre mor çıkınca işkillendim.