• 03-02-2020, 16:21:32
    #1
    https://tr.aliexpress.com/item/32963...67a44c4dr7rWv2

    Böyle bir ürün satın aldık. Ürün 10,50 TL ( site üzerinden ödendi.) falan tutuyor. PTT benden 15 TL vergi ücrreti aldı. Ürün bana 25,50 TL Tuttu.

    https://tr.aliexpress.com/item/32848...67a44c4drfq3FD

    Böyle bir ürün satın aldık. Ürün 7 TL (site üzerinden ödendi.) falan tutuyor. PTT benden 15 TL vergi ücrreti aldı. Ürün bana 22 TL Tuttu

    Ben bu işi anlamadım? Bunda bir yanlışlık yok mu?
  • 03-02-2020, 16:23:36
    #2
    en ucuz ürünü alsan 14 küsür vergi tutuyor toplam.
  • 03-02-2020, 16:29:37
    #3
    1 liralık ürün bile alsan en düşük vergi 14.90 , gayet normal.
  • 03-02-2020, 16:31:55
    #4
    Hocam bu vergiyi almadan önce görebiliyor muyuz ?
  • 03-02-2020, 16:38:12
    #5
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Eğer 5-10 liralık ürünler alınmaya devam ederse gümrük sunum ücreti daha da artar. Çünkü asıl amaç küçük alışverişlerin yapılmasına engel olmak. Bir bakıma "beni 5-10 liralık ürünlerle meşgul etmeyin" deniyor.
  • 03-02-2020, 16:42:07
    #6
    Boggie adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğer 5-10 liralık ürünler alınmaya devam ederse gümrük sunum ücreti daha da artar. Çünkü asıl amaç küçük alışverişlerin yapılmasına engel olmak. Bir bakıma "beni 5-10 liralık ürünlerle meşgul etmeyin" deniyor.
    Tek ürün almadım hocam toplu ürün aldım 2 tanesi geldi. 2 tanesi daha gelmedi. Hepsi farklı satıcıdan ama
  • 03-02-2020, 16:43:49
    #7
    Vergi, kdv, görüldü ücretleri vs. uyguluyorlar gümrükte takılmazsa.
  • 03-02-2020, 16:45:02
    #8
    AlperDemircan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Vergi, kdv, görüldü ücretleri vs. uyguluyorlar gümrükte takılmazsa.
    Bundan sonra ürün alınmaz.
  • 03-02-2020, 16:51:46
    #9
    YellowTiger adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bundan sonra ürün alınmaz.
    Şansıma son aldığım yalan olmasın 10 üründen 3 tanesi peşpeşe geldi. 1 liralık yapışkan süslerdi yeğenime. Tek tek 15 tl civarı ödeme geldi.
    Dedim son 7 ürün de gelirse 150-200 tl zararım olacak. Şansa hiçbiri gelmedi sonra. Uzun zamandır her hafta birşeyler gelirdi ama, uzun zamandır almıyorum.
    Haliyle dışarıya para çıkamayınca ve insanlar alırsa da bol bol KDV gümrük vs. ödediği için ekonomi birkaç ay daha idare ediyor.