• 26-01-2020, 01:22:36
    #19
    Risque adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle verdiğiniz vaaz için teşekkür ederim.

    Din nefreti taşıdığım kanısına nasıl vardınız bilmiyorum ama yanlış. Birkaç ay önceki şu mesajımla da ispat ederim: https://www.r10.net/cozumlenmis-sika...post1075796130

    Herkesin kaderci olmasını beklemeyin. Kaderci olmayanlara da din düşmanı yaftası yapıştırma cehaletinden bir an önce kurtulmanızı öneriyorum.

    Verdiğiniz örnek doğru evet ancak ben bireysel alınabilecek tedbirlerden değil, devletin alması gereken önlemlerden bahsettim. Takdir-i ilahi denilerek sorumluluktan kaçılıp, işin içinden çıkılmasını kastettim.

    Bir daha anayasal bir suç olan din ve vicdan hürriyetini zedeleyici ithamlarda bulunmayın."Şu dine karşı öfkenizi saplantılı kininizi bir kenara bırakın." derken imanın kimde olduğunu bilecek olan yalnızca Tanrı'dır.

    Bana göre hala saçmalıyorsunuz farkında mısınız? Vaaz veren kim? Vaaz nedir bilginiz var mı? Neyle alay ediyorsunuz?
    ''Kadere inanıp inanmamak bir inanç seçimidir ancak kaderci olup gereken tedbirleri almamış olmak sorgulanmalıdır. Tanrı'nın verdiği aklı kullanmamaktır.'' Bu yorum ile ''Verdiğiniz örnek doğru evet ancak ben bireysel alınabilecek tedbirlerden değil, devletin alması gereken önlemlerden bahsettim.'' arasında ki bağlantı nedir? İlk post ile 2. post arasında ki açıklama tezatlığının farkında mısınız? Eğer Din ve vicdan hürriyetini zedelemenin anayasal bir suç olduğunun farkındaysanız, kadere inanan bir insanın altına bu yorumu yapmanız garip değil mi sizce de? Sizin görüşlerinize düşüncelerinize saygı duyulmasını istiyorsanız, sizde insanların düşüncelerine ve inançlarına saygılı olmak zorundasınız. Dini inançlara düşüncelere katılıp katılmadığınızı ifade ederseniz bu minimal saldırıya girer .Bu düşünceye katılmadığınızı ifade ederek bir başka boyuta dini inançlara giriş yapıyorsunuz .Arkadaş kendi inancına göre takdir-i ilahi demiş siz gelmiş ''Kadere inanıp inanmamak bir inanç seçimidir'' demişsiniz. Bu arkadaş zaten cahil Ateist olan birinin Takdir-i ilahi durumlarına inanıp inanmadığını bilmiyor öyle mi? Bu duruma inanmıyorsan üzerinde durmaz yorumlamaz geçer gidersin.

    Din nefreti taşıdığım kanısına nasıl vardınız bilmiyorum ama yanlış. demişsiniz. Sonuna kadar lafımın arkasındayım çünkü İslamiyete karşı olmasanız gelip de hassas bir konu hakkında ilk posta şu yorumu yapmazsınız. Biz cehalet içerisindeyiz sizden Bilgelik akıyor. HAKLISINIZ...



    Seul adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tanrı diye bir şey olmasaydı yazdığın bu senaryo olmayacakmıydı? 99 depreminden beri 20 yıl geçti 20 yılda çok şey yapılırdı, malesef yapılmadı.

    Edit: Bence de en güveniliri en üst kat ama üst katların dezavantajı kaçma imaknınınz alt katlara göre daha zayıf.
    Belki olacaktı. Benim inancıma göre ALLAH var. Senin düşüncene göre TANRI yok Ben Allah'ın var olmadığını düşünemiyorum. Düşünemediğimiz için Takdir-i ilahi diyoruz. Burada olay bu değil. Bir insanın dini düşüncelerine inançlarına kimse karışamaz. Ben varlığına inanıyorsam varlığına inandığım bir düşünceye katılıp katılmadığını ifade etmek olay. Bu arkadaş Elazığ depreminde 2 masum çocuk yaşamını yitirdi Takdir-i ilahi olsaydı, muhtemelen bu masum 2 çocuk yaşardı dese, bir Ateist kardeşimiz böyle bir yorum yapsa ben bu düşünceye inanmasam da katılmasam da bu düşüncene katılmıyorum demezdim. Neden? Bu çünkü o arkadaşın inancı ve düşüncelerini paylaşmış saygı duyar geçerim. İnsanların düşüncelerine saygılı olmayı öğrenmeli insanlar.
  • 26-01-2020, 03:28:08
    #20
    Bunu yıllardır her deprem olduğunda düşünüyorum bir video vardı yarım yamalak hatırlıyorum bulamam şimdi büyük ihtimalle ama bina yan dönüyordu yan tarafa yıkılıyordu en üst kat en altta kalıyordu orta katlar en üstte kalıyordu yani binanın yanındaki binalar sizin binaya yakınsa en üst katta olmak en iyisi olabilir ama çok fazla şans unsuru var sanırım en üst kata taşınırsın ben böyle dedim diye sonra deprem esnasında camdan fırlarsın onun vebalini alamam hocam Bu arada hakikaten ölüm çok kötü bir şey yav keşke teknolojimiz çok ileride olsa da depremi biz tetikleyebilsek İstanbuldaki herkesi dışarı çıkartsak ardından depremi yapsak... Çok üzücü bir durum şu anda kendi başıma geldiğini hayal ediyorum 2 senedir İstanbulda bir üniversite için gece gündüz çabalıyorum düşünsenize bir gün üniversite tutuyor ama depremde canımı kaybediyorum bütün uğraşlarım boşa gidiyor... Gerçekten çok garip duygular içerisindeyim
  • 26-01-2020, 03:49:30
    #21
    Üyeliği durduruldu
    Makalex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Belki olacaktı. Benim inancıma göre ALLAH var. Senin düşüncene göre TANRI yok Ben Allah'ın var olmadığını düşünemiyorum. Düşünemediğimiz için Takdir-i ilahi diyoruz. Burada olay bu değil. Bir insanın dini düşüncelerine inançlarına kimse karışamaz. Ben varlığına inanıyorsam varlığına inandığım bir düşünceye katılıp katılmadığını ifade etmek olay. Bu arkadaş Elazığ depreminde 2 masum çocuk yaşamını yitirdi Takdir-i ilahi olsaydı, muhtemelen bu masum 2 çocuk yaşardı dese, bir Ateist kardeşimiz böyle bir yorum yapsa ben bu düşünceye inanmasam da katılmasam da bu düşüncene katılmıyorum demezdim. Neden? Bu çünkü o arkadaşın inancı ve düşüncelerini paylaşmış saygı duyar geçerim. İnsanların düşüncelerine saygılı olmayı öğrenmeli insanlar.
    Hocam demek istediğim şu deprem öldürmez ihmal öldürür.

    Önlem alınsaydı sonuç farklı olurdu, bu deprem japonyada olsaydı büyük ihtimal tek kişi bile zarar görmeyecekti. Neye inandığın kimseyi ilgilendirmez ama Tanrı yaptı oldu dersen japonyada neden olmuyo diye sorarlar.
  • 26-01-2020, 11:20:51
    #22
    Seul adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam demek istediğim şu deprem öldürmez ihmal öldürür.

    Önlem alınsaydı sonuç farklı olurdu, bu deprem japonyada olsaydı büyük ihtimal tek kişi bile zarar görmeyecekti. Neye inandığın kimseyi ilgilendirmez ama Tanrı yaptı oldu dersen japonyada neden olmuyo diye sorarlar.
    Hocam bunun aksini iddia etmiyorum ki ben Bana göre her şey Allah'dan ancak tabi ki önlemini almaz isen olmaz. Sen gidip de yeşil ışıkta yaya olarak işlek bir caddeden geçersen ve kaza olur ölürsen ya da yaralanırsan bu takdir-i ilahi değildir. Bu senin kurallara uymadığın ve kendi hatan ile ölüme kendini davet etmendir. Benim anlatmak istediğim olay şu ki,bu konuyu açan arkadaş hangi katın güvenli olduğunu sormuş. Bende 2 post önce bazı durumlar vardır ki, beyninizi kullanmanıza fırsat kalmadan çözüm üretemeden ölebilirsiniz. Yukarıda 2 post önce sizinde alıntıladığınız konuda ki gibi yeni bir binaya taşındınız. Büyük bir deprem ile tavan çöktü. Küçük bir beton taş kafanıza çarptı ölmediniz ama felç kaldınız. Sizi enkaz altından sağ olarak çıkardılar. Ama felç kaldınız. Bunun bir takdiri yok mudur? Sevdikleriniz anneniz babanız Müslüman olan arkadaşlarınız ''Allah seni bize bağışladı'' demeyecek mi? ''Şükürler olsun, Allah seni bize bağışladı'' ne demek? Onlar bu şekilde Yaradana şükrederken Ateist bir insan gelip inanmadığını dile getirmemeli. 50 kişinin yaşam sürdüğü sağlam bir binada 49 kişinin ölüp 1 kişinin hayatta kalması biz Müslümanlara göre Takdir-i ilahidir. Lütfen... Toplum nezninde bu tarz konulara katılıp katılınmadığını, inanıp inanılmadığını, inanan bir insana inanmayanın, inanmayan bir insana da inanan bir insanın müdahale etmemesi kanısındayım.

    Birazda aynı noktaya geliyoruz. Çürümüş bir binanın yıkılması, bu binada yaşayan insanların olası depremde kurtulma ihtimali yok gibi görülmesi, olağan bir deprem sonucu o binanın çökmesi ve ölen 50 kişinin ihmal sonucu, sağ kurtulan 1 kişinin ise Takdir-i ilahi ile kurtulmasıdır. Bunların dışında devletin yapması gereken ama yapmadığı, bu konuda bir çok işlem var. Bunda sonuna kadar katılıyorum.
  • 26-01-2020, 11:26:57
    #23
    Mantıksal olarak en üst katlarda yaşanların daha avantajlı olması lazım. Düşünsenize kot 1-2-3'te oturan kişileri üzerlerine 5-6 kat beton yığını çöküyor.
  • 26-01-2020, 12:14:55
    #24
    Üst kat genel olarak daha avantajlıdır.
    Ancak 4 katlı bir binanın en üst katı mı yoksa 10 katlı bir binanın en üst katı mı daha güvenli derseniz orası muamma? Aşağıdaki videoyu izleyince anlayacaksınız.
    https://www.youtube.com/watch?v=uscdi7OCrFk
  • 26-01-2020, 13:38:36
    #25
    Takdir-i ilahi.
  • 26-01-2020, 13:40:42
    #26
    Mantık olarak diğer etkenleri çıkarırsak tabi ki en üst kattır.
  • 26-01-2020, 17:07:14
    #27
    En üst kat tabiki