• 05-01-2020, 11:22:59
    #1
    Selam arkadaşlar. Sanal pos hizmeti veren firmaları araştırdığımda kargo anlaşması da olması nedeniyle Shopier bana avantajlı geldi.

    Ama bazı arkadaşlar Shopier ve benzeri sistemlerde her ne kadar vergi mükellefi olmadan ödeme alsak da kendileri bu ürünleri faturalandırdığı ve bu faturanın bizde karşılığı olmadığı için bir süre sonra vergi konusunda sıkıntı yaşayacağımızı yazmışlar.

    Satılacak olan ürün 50 TL'lik bir ürün ve haftada en fazla 5-10 satış yaparız diye düşünüyorum. Bu fiyat ve satış sıklığı ile sattığımız ürün bize vergi konusunda ne zaman sıkıntı çıkarır bir tecrübesi olan var mı?
  • 05-01-2020, 11:24:46
    #2
    Vergi konusunun size sıkıntı yaratmasının Shopier ile bir ilgisi yok, kazanç varsa vergi de var...
    Banka hesabı veya shopier farketmez yani.
    Sevgiler.
  • 05-01-2020, 11:31:23
    #3
    9000 tl küsür odeme aldık kaç yıl oldu gelen giden yok ya ticaret yapıyorsanız risk alacaksınız yada vergi l. alacaksınız bunun ürünle alakası yok banka hesaplarına gelen tutar ne zaman dikkat çekerse o zaman sıkıntı olur sizin için
  • 05-01-2020, 11:32:32
    #4
    sunucuoptimizasyon.com
    Düzenli satış yaptığınız her an risk altındasınız.

    En basitinden müşterilerden birkaçı ürün satın aldım fatura göndermediler diye şikayet etse inceleme için zemin oluşmuş olur.

    Ayrıca 5 yıla kadar da geriye dönük inceleme başlatılabilir, yani 5 yıl faturasız ticaretinizi yaparsınız tam 5 yılın bitiminde inceleme başlatılabilir. Ki genelde incelemeler bu şekilde yapılıyor amaç geriye dönük daha çok vergi ziyaı oluşmasını beklemek, verilmemiş vergi beyanlarının ceza ve faizlerini almak.

    Vergi daireleri son yıllarda bu taktiği uyguluyor.
  • 05-01-2020, 11:44:30
    #5
    Bir dönem bu konuyla ilgili bilgi edinme hattını birkaç kez arayarak bilgi almıştım. Bende gittigidiyor üzerinden satış yapmayı düşünüyordum. Satışın sürekliliği varsa vergi mükellefi olmanız geriyor şeklinde cevaplar aldım. Bahsettiğinize göre sizin satşınızın da sürekliliği var. Vergi memurları internet alışverişleri hakkındaki düzenlemelerden genelde bi haberler. Hala karadüzen çalışıyorlar. Yanlış bilmiyorsam eğer 1 yıl içerisinde ki net kâr 8.000 ₺'nin altında ise gelir vergisi ödenmiyor diye biliyorum. Bilgi edinme hattından bilgi alabilirsiniz. Ya da yeni kanun ve düzenlemelere hakim bir muhasebeciden bilgi alabilirsiniz.

    Biz uzun süredir satış yapıyoruz ne arayan var ne soran diyenler olabilir. Bu tarz durumlara pek özenmemek lazım. Zaten yıllar sonra gelip geriye dönük ödenmememiş vergileri faiz ve cezaları ile sizden talep ediyorlar. Şimdiye kadar kapınızın çalınmamış olması bundan sonra çalınmayacağı anlamına gelmez. Bunun onlarca örneği var.
  • 05-01-2020, 11:47:14
    #6
    bunu şöyle düşün, pos hizmeti veren kurumun günlük fatura kesmesi zorunlu, o pos cihazindan giren tutar kadar fatura kesecek firma. ancak firma kesmiyorsa ve banka dökümünü inceleyen maliye bunu görürse ki biliyordur muhtemel, o zaman o firmaya gider aç dökümü faturaların nerede der, işte o an firma ile kullanıcılar arasında bir durum oluşur
  • 05-01-2020, 12:03:27
    #7
    Carillos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Vergi konusunun size sıkıntı yaratmasının Shopier ile bir ilgisi yok, kazanç varsa vergi de var...
    Banka hesabı veya shopier farketmez yani.
    Sevgiler.
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    9000 tl küsür odeme aldık kaç yıl oldu gelen giden yok ya ticaret yapıyorsanız risk alacaksınız yada vergi l. alacaksınız bunun ürünle alakası yok banka hesaplarına gelen tutar ne zaman dikkat çekerse o zaman sıkıntı olur sizin için
    Elazığlı168 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Düzenli satış yaptığınız her an risk altındasınız.

    En basitinden müşterilerden birkaçı ürün satın aldım fatura göndermediler diye şikayet etse inceleme için zemin oluşmuş olur.

    Ayrıca 5 yıla kadar da geriye dönük inceleme başlatılabilir, yani 5 yıl faturasız ticaretinizi yaparsınız tam 5 yılın bitiminde inceleme başlatılabilir. Ki genelde incelemeler bu şekilde yapılıyor amaç geriye dönük daha çok vergi ziyaı oluşmasını beklemek, verilmemiş vergi beyanlarının ceza ve faizlerini almak.

    Vergi daireleri son yıllarda bu taktiği uyguluyor.

    Konu sahibinin müsadesiyle ben de bi soru soracağım. Bankadaki ufak da olsa hesap hareketlerinin şikayet olması halinde incelenebileceğini söylemişti bankacı bi tanıdığım. İninal kartta aynı sorun olur mu? kayıt yok kuyut yok ? teşekkürler
    • TEK1
    TEK1 bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 05-01-2020, 12:14:31
    #8
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konu sahibinin müsadesiyle ben de bi soru soracağım. Bankadaki ufak da olsa hesap hareketlerinin şikayet olması halinde incelenebileceğini söylemişti bankacı bi tanıdığım. İninal kartta aynı sorun olur mu? kayıt yok kuyut yok ? teşekkürler
    Kayıt var kuyut var hocam, neden olmasın
    Türkiyede bankacılık alternatifi hizmet vereceksin ve devlet senin hareket dökümlerini bilmeyecek, mümkün değil.
    İninal da devlete muhakkak bilgi veriyordur.
    Sevgiler.
  • 05-01-2020, 12:18:25
    #9
    sunucuoptimizasyon.com
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konu sahibinin müsadesiyle ben de bi soru soracağım. Bankadaki ufak da olsa hesap hareketlerinin şikayet olması halinde incelenebileceğini söylemişti bankacı bi tanıdığım. İninal kartta aynı sorun olur mu? kayıt yok kuyut yok ? teşekkürler
    Yılda para çekim limiti 300 tl, aylık harcama limiti 750 tl olduğundan zaten sürekli ödeme alıp normal bir banka kartı gibi kullanmak mümkün değil ininal'ı. Mevzuat sonradan değişmez ise yada ininal kartın ticari amaçlarla kullanıldığını tespit edip kartı kapatmaz ise en risksiz yöntem ininal'a ödeme almaktır. Ama söylediğimiz gibi işlevsel değildir, normal banka hesabı banka kartı gibi kullanmak eziyet olabilir.