• 31-12-2019, 01:12:18
    #1
    Merhaba,

    Odama aydınlatma sistemi yapmak istiyorum. Kafamdaki düşünce şöyle;

    Masam siyah bir duvarın önünde ve oturan kişi masa ile duvar arasında kalıyor. Odamda video vs. çekmeyi düşünüyorum. Aynı zamanda hoş bir ambians oluşturmak istiyorum. Tavandan masada oturana kişiye 45 derece sağ ve sol açıdan vuracak spot yapmak istiyorum. Ayrıca bu spotların ayarlanabilir olmasını istiyorum. Yani istediğim zaman istediğimi tek tek düğmeler ile ayarlayabilmek istiyorum. ( Sanırım bunun için dimmer denen düğmeye ihtiyacım varmış.) Spot ışıklarda her rayda 3 er tane olacak şekilde 2 tane rayım olacak. Şekiller aşağıda;

    Amacım bu ışıkları dimmer ile bir panele bağlayıp elektriğide prizden çekmek. Bunu yapabilir miyim?

    Not: Tavandaki avizenin hattından çekmek istemiyorum. Çünkü sanırım ayarlanabilir olmayacak tek düğme var odada. eklemek için çok fazla kırma alçı vs işi çıkar diye düşünüyorum.
  • 31-12-2019, 01:25:22
    #2
    Kaç tane spot ayrı ayrı açılsın istiyorsanız o kadar anahtar + ayrı hat çekilmeli.

    Eviniz eski ise büyük ihtimalle tek bir buattan alınan kablo ile tüm spotlara elektrik vermeyi düşünmeyiniz.

    NOT: Dimmer olayı farklıdır. Yanlış anlamışsınız. Bir lambanın gücünü azaltıp çoğaltmak için dimmer kullanabilirsiniz. 3-5 spotu farklı farklı açıp kapamak için kullanamazsınız.
  • 31-12-2019, 01:29:28
    #3
    Aydinlatma çekeceksen prizden bağlayabilirsiniz, sadece aydinlatma tiplerinde eski tarz halk dilinde armut lamba 100 watt kullanmayiniz. Spot ve led ampul kullanırsaniz sorun olmaz, aydinlatma fazla akım çekmez. Ama kullandığınız odada baglayacaginiz priz mutfağın sigortasiyla bir çalışmasın. Evinizin elektrigi 15 yılın altındaysa sorun yasamazsiniz. Dimmer olayı spot ve led ampullerde olmayabilir, eski tarz armut lambalarda yapılıyordu.
  • 31-12-2019, 01:30:43
    #4
    Öncelikle yorumunuz için çok teşekkür ederim. Ev baya eski bende zaten tavandaki normal ampül hattını kullanmak istemiyorum. bu yüzden ray spotlarından pencereye doğru gelen bir kablo hattı çekip ordan bir şekilde dimmer a bağlamak istiyorum dimmerlarında elektriğini prizden çekmek istiyorum. Bu arada her spot için ayrı ayrı dimmer kullanmak istiyorum yani 6 spotum var 6 tane dimmer almak istiyorum ki hepsinin parlaklık ayarını yapabileyim diye. Yani aslında sorum şu sanırım led spotu dimmer ile parlaklığını ayarlayabilir miyim ve dimmerın elektriğini prizden çekebilirmiyim problem olur mu? @BiELOF; saygılarımla teşekkürler



    Sercan52 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aydinlatma çekeceksen prizden bağlayabilirsiniz, sadece aydinlatma tiplerinde eski tarz halk dilinde armut lamba 100 watt kullanmayiniz. Spot ve led ampul kullanırsaniz sorun olmaz, aydinlatma fazla akım çekmez. Ama kullandığınız odada baglayacaginiz priz mutfağın sigortasiyla bir çalışmasın. Evinizin elektrigi 15 yılın altındaysa sorun yasamazsiniz.
    Açıkcası kaç yıllık olduğunu bilmiyorum bina yaşı 60a yakın ancak i llaki elektrik hattı bu zaman zarfı içinde yenilenmiştir. Şunu eklemek istiyorum led veya spot kullandığımda çok elektrik harcar mı ? kullanmak istediklerim 30 Watt ray spot diye bir ürün var bundan toplam 6 tane ( tabii dimmerlar ile ayrı ayrı ışık ayarlarını yapabileceksem)
  • 31-12-2019, 01:37:22
    #5
    Lambalar seri baglayip bir dene hocam hiç denemedim ben ama olur bence .
  • 31-12-2019, 01:48:32
    #6
    Prizi sökünüz kablo kalınlığını kontrol ediniz 2,5 mm ise hala kalinliği 1.5 mm degilse kullanın aydınlatmada sorun olmaz, ama o prize kettle, elektrikli soba, ütü kullanmayınız. Aydınlatma dediginiz fazla akim ceken değiller. Spotlarin elektrik akımı azdir. Sari armut lamba kullanmayiniz. Led ampul, spot ampuller sorun yaratmaz.

    eyuptuylu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle yorumunuz için çok teşekkür ederim. Ev baya eski bende zaten tavandaki normal ampül hattını kullanmak istemiyorum. bu yüzden ray spotlarından pencereye doğru gelen bir kablo hattı çekip ordan bir şekilde dimmer a bağlamak istiyorum dimmerlarında elektriğini prizden çekmek istiyorum. Bu arada her spot için ayrı ayrı dimmer kullanmak istiyorum yani 6 spotum var 6 tane dimmer almak istiyorum ki hepsinin parlaklık ayarını yapabileyim diye. Yani aslında sorum şu sanırım led spotu dimmer ile parlaklığını ayarlayabilir miyim ve dimmerın elektriğini prizden çekebilirmiyim problem olur mu? @BiELOF; saygılarımla teşekkürler





    Açıkcası kaç yıllık olduğunu bilmiyorum bina yaşı 60a yakın ancak i llaki elektrik hattı bu zaman zarfı içinde yenilenmiştir. Şunu eklemek istiyorum led veya spot kullandığımda çok elektrik harcar mı ? kullanmak istediklerim 30 Watt ray spot diye bir ürün var bundan toplam 6 tane ( tabii dimmerlar ile ayrı ayrı ışık ayarlarını yapabileceksem)
  • 31-12-2019, 01:51:32
    #7
    Sercan52 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Prizi sökünüz kablo kalınlığını kontrol ediniz 2,5 mm ise hala kalinliği 1.5 mm degilse kullanın aydınlatmada sorun olmaz, ama o prize kettle, elektrikli soba, ütü kullanmayınız. Aydınlatma dediginiz fazla akim ceken değiller. Spotlarin elektrik akımı azdir. Sari armut lamba kullanmayiniz. Led ampul, spot ampuller sorun yaratmaz.
    tamamdır süper çok teşekkürler herkese
  • 31-12-2019, 01:58:46
    #8
    eyuptuylu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle yorumunuz için çok teşekkür ederim. Ev baya eski bende zaten tavandaki normal ampül hattını kullanmak istemiyorum. bu yüzden ray spotlarından pencereye doğru gelen bir kablo hattı çekip ordan bir şekilde dimmer a bağlamak istiyorum dimmerlarında elektriğini prizden çekmek istiyorum. Bu arada her spot için ayrı ayrı dimmer kullanmak istiyorum yani 6 spotum var 6 tane dimmer almak istiyorum ki hepsinin parlaklık ayarını yapabileyim diye. Yani aslında sorum şu sanırım led spotu dimmer ile parlaklığını ayarlayabilir miyim ve dimmerın elektriğini prizden çekebilirmiyim problem olur mu? @BiELOF; saygılarımla teşekkürler
    Ray spot diyorsunuz. Fikir olması açısından örnek 1 montaj.

    https://www.youtube.com/watch?v=1VyD3jOEz6Q


    Ray üzerinde 3 spot bağlayacak ve 3 spotuda ayrı ayrı ışıklarını kontrol etmek istiyorsanız ray spot kullanmanızın avantajı olmaz. (Boşuna masraf olur.)

    Elektrik konusunda çok takıntılıyım.

    Pencere duvar kısmında buat olduğunu varsayarak buat yanına Sağ ve sol tarafı ayırt etmek için sıva üstü 2'li sigorta (Legrand veya Siemens tarcih ediniz.) kutusu koyarsanız güvenlik açısından daha iyi. Kabloyu dekoratif olması açısından da (16x16 veya 25x25 v.b.) kablo kanalı kullanırsınız.

    Dimmer ile spotu ayarlayabilirsiniz. Fakat kaliteli spot değilse sık sık arıza çıkartma ihtimali olabilir.
  • 31-12-2019, 23:38:34
    #9
    BiELOF adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ray spot diyorsunuz. Fikir olması açısından örnek 1 montaj.

    https://www.youtube.com/watch?v=1VyD3jOEz6Q


    Ray üzerinde 3 spot bağlayacak ve 3 spotuda ayrı ayrı ışıklarını kontrol etmek istiyorsanız ray spot kullanmanızın avantajı olmaz. (Boşuna masraf olur.)

    Elektrik konusunda çok takıntılıyım.

    Pencere duvar kısmında buat olduğunu varsayarak buat yanına Sağ ve sol tarafı ayırt etmek için sıva üstü 2'li sigorta (Legrand veya Siemens tarcih ediniz.) kutusu koyarsanız güvenlik açısından daha iyi. Kabloyu dekoratif olması açısından da (16x16 veya 25x25 v.b.) kablo kanalı kullanırsınız.

    Dimmer ile spotu ayarlayabilirsiniz. Fakat kaliteli spot değilse sık sık arıza çıkartma ihtimali olabilir.
    Öncelikle çok teşekkürler. Spotları ayrı ayrı aydınlantmak istiyorum ancak bunları raylı yapmazsamda çok mantığı olmaz yönlendirme açısından(her ne kadar kendi ekseninde dönsede ray da hareket etmeside önemli). Muhtemelen 2 dimmer yaparım. Hepsini ayrı ayrı kontrol etmek yerine artık 3lü 3lü kontrol ederim