Arkadaşlar her ay olduğu gibi codecanyon bu ayda ücretsiz içerikler paylaşıyor. Gusto isimli yemek tarifi sitesi scriptini ücretsiz şekilde indirip kendi kullanım amacıma göre değişiklikler yapsam ilerde bir sorunla karşılaşır mıyım acaba.
Not: Değişiklikten kastım kodlarda ekleme çıkarma yada düzenleme yapma ve siteyi farklı amaçlarla kullanma (Haber, blog sitesi vb.).
Ücretsiz script URL : Tıkla
Codecanyon bu ay ki ücretsiz scripte özelleştirme yapmak.
6
●600
- 08-09-2019, 12:56:04
- 08-09-2019, 13:03:52kendin kullanırsan bi sorun olmaz ama kodlarda düzenleme yapıp satarsan etik olmaz.
bu mesele bazen benim kafamı karıştırıyor. açık kaynak bir yazılımı al sağını solunu değiştirip kapalı şekilde sat. bu etik bir davranış değil ama önlenmesi de mümkün olmadığı için yapılması halinde manevi olarak bir sorun çıkartır mı diye düşünürüm bazen. sonra aklıma şu gelir. birisi senin yazılımına böyle yapsa hoşuna gider miydi? gitmezdi. o zaman yapma. felsefem budur. - 08-09-2019, 13:05:45Teşekkürler hocam ben kendim kullanmak için değişiklikler yapacağım satma niyetim yok.Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 08-09-2019, 13:09:34Gusto scripti değil mi hocam? Bende öyle düşünüyordum fakat modifiye edilebilir tarzı bir yazı görmedim sırf bu yapilabilirlik için codecanyon mail attım dönüşe göre buraya yazarım hocam.
- 08-09-2019, 13:34:53Lisans şartlarına göre tema üzerinde istediğiniz değişikliği yapmak, kopyasını oluşturmak, üzerinde ürünler satmak, başka bir kod veya tema ile birleştirmek serbesttir ve lisans şartları yeni görünüm için de geçerlidir.Fakat içeriği ne kadar değiştirirseniz değiştirin değişmeyecek lisans şartları Ürünü satmak, içersindeki öğeleri başkalarına ücretsiz bile olsa vermek, ürünü logoda, ticari markada kullanmak yasaktır.Teknomanager adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yani kısacası kendin istediğin gibi değiştir kullan satmadığın sürece sıkıntı yok.
Satmak istersen full lisans haklarını da satın alabilirsin.Onun fiyatları da ayrı bir şekilde belirlenmiştir.
Tabi bence bu kurallar saçma. Codeigniter ile yazılmış bir scriptin hakları kimseye ait olamaz zaten open source framework login register CRUD gibi bir çok işlem hazır bunları alıp kullanman da sıkıntı olamaz.Yada ücretsiz bir resmi kullanmakta aynı mantık. - 08-09-2019, 22:34:51mail'e dönüş olursa sonuçları paylaşırsanız sevinirim hocam. şimdiden teşekkürlerYusufGokduman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
sağolun hocam bende bu şekilde düşündüm ama yine de bir sorayım dedim. sonuçta emek verip bir şeyler yapacağım boşa gitsin istemem.Alkoz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle - 12-09-2019, 15:23:22hocam geldimi cvb?YusufGokduman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Satmak istersen full lisans haklarını da satın alabilirsin.Onun fiyatları da ayrı bir şekilde belirlenmiştir.