• 08-09-2019, 12:56:04
    #1
    Arkadaşlar her ay olduğu gibi codecanyon bu ayda ücretsiz içerikler paylaşıyor. Gusto isimli yemek tarifi sitesi scriptini ücretsiz şekilde indirip kendi kullanım amacıma göre değişiklikler yapsam ilerde bir sorunla karşılaşır mıyım acaba.
    Not: Değişiklikten kastım kodlarda ekleme çıkarma yada düzenleme yapma ve siteyi farklı amaçlarla kullanma (Haber, blog sitesi vb.).

    Ücretsiz script URL : Tıkla
  • 08-09-2019, 13:03:52
    #2
    kendin kullanırsan bi sorun olmaz ama kodlarda düzenleme yapıp satarsan etik olmaz.

    bu mesele bazen benim kafamı karıştırıyor. açık kaynak bir yazılımı al sağını solunu değiştirip kapalı şekilde sat. bu etik bir davranış değil ama önlenmesi de mümkün olmadığı için yapılması halinde manevi olarak bir sorun çıkartır mı diye düşünürüm bazen. sonra aklıma şu gelir. birisi senin yazılımına böyle yapsa hoşuna gider miydi? gitmezdi. o zaman yapma. felsefem budur.
  • 08-09-2019, 13:05:45
    #3
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kendin kullanırsan bi sorun olmaz ama kodlarda düzenleme yapıp satarsan etik olmaz.

    bu mesele bazen benim kafamı karıştırıyor. açık kaynak bir yazılımı al sağını solunu değiştirip kapalı şekilde sat. bu etik bir davranış değil ama önlenmesi de mümkün olmadığı için yapılması halinde manevi olarak bir sorun çıkartır mı diye düşünürüm bazen. sonra aklıma şu gelir. birisi senin yazılımına böyle yapsa hoşuna gider miydi? gitmezdi. o zaman yapma. felsefem budur.
    Teşekkürler hocam ben kendim kullanmak için değişiklikler yapacağım satma niyetim yok.
  • 08-09-2019, 13:09:34
    #4
    Gusto scripti değil mi hocam? Bende öyle düşünüyordum fakat modifiye edilebilir tarzı bir yazı görmedim sırf bu yapilabilirlik için codecanyon mail attım dönüşe göre buraya yazarım hocam.
  • 08-09-2019, 13:34:53
    #5
    Teknomanager adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar her ay olduğu gibi codecanyon bu ayda ücretsiz içerikler paylaşıyor. Gusto isimli yemek tarifi sitesi scriptini ücretsiz şekilde indirip kendi kullanım amacıma göre değişiklikler yapsam ilerde bir sorunla karşılaşır mıyım acaba.
    Not: Değişiklikten kastım kodlarda ekleme çıkarma yada düzenleme yapma ve siteyi farklı amaçlarla kullanma (Haber, blog sitesi vb.).

    Ücretsiz script URL : Tıkla
    Lisans şartlarına göre tema üzerinde istediğiniz değişikliği yapmak, kopyasını oluşturmak, üzerinde ürünler satmak, başka bir kod veya tema ile birleştirmek serbesttir ve lisans şartları yeni görünüm için de geçerlidir.Fakat içeriği ne kadar değiştirirseniz değiştirin değişmeyecek lisans şartları Ürünü satmak, içersindeki öğeleri başkalarına ücretsiz bile olsa vermek, ürünü logoda, ticari markada kullanmak yasaktır.

    Yani kısacası kendin istediğin gibi değiştir kullan satmadığın sürece sıkıntı yok. Satmak istersen full lisans haklarını da satın alabilirsin.Onun fiyatları da ayrı bir şekilde belirlenmiştir.

    Tabi bence bu kurallar saçma. Codeigniter ile yazılmış bir scriptin hakları kimseye ait olamaz zaten open source framework login register CRUD gibi bir çok işlem hazır bunları alıp kullanman da sıkıntı olamaz.Yada ücretsiz bir resmi kullanmakta aynı mantık.
  • 08-09-2019, 22:34:51
    #6
    YusufGokduman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gusto scripti değil mi hocam? Bende öyle düşünüyordum fakat modifiye edilebilir tarzı bir yazı görmedim sırf bu yapilabilirlik için codecanyon mail attım dönüşe göre buraya yazarım hocam.
    mail'e dönüş olursa sonuçları paylaşırsanız sevinirim hocam. şimdiden teşekkürler



    Alkoz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Lisans şartlarına göre tema üzerinde istediğiniz değişikliği yapmak, kopyasını oluşturmak, üzerinde ürünler satmak, başka bir kod veya tema ile birleştirmek serbesttir ve lisans şartları yeni görünüm için de geçerlidir.Fakat içeriği ne kadar değiştirirseniz değiştirin değişmeyecek lisans şartları Ürünü satmak, içersindeki öğeleri başkalarına ücretsiz bile olsa vermek, ürünü logoda, ticari markada kullanmak yasaktır.

    Yani kısacası kendin istediğin gibi değiştir kullan satmadığın sürece sıkıntı yok. Satmak istersen full lisans haklarını da satın alabilirsin.Onun fiyatları da ayrı bir şekilde belirlenmiştir.

    Tabi bence bu kurallar saçma. Codeigniter ile yazılmış bir scriptin hakları kimseye ait olamaz zaten open source framework login register CRUD gibi bir çok işlem hazır bunları alıp kullanman da sıkıntı olamaz.Yada ücretsiz bir resmi kullanmakta aynı mantık.
    sağolun hocam bende bu şekilde düşündüm ama yine de bir sorayım dedim. sonuçta emek verip bir şeyler yapacağım boşa gitsin istemem.
  • 12-09-2019, 15:23:22
    #7
    YusufGokduman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gusto scripti değil mi hocam? Bende öyle düşünüyordum fakat modifiye edilebilir tarzı bir yazı görmedim sırf bu yapilabilirlik için codecanyon mail attım dönüşe göre buraya yazarım hocam.
    hocam geldimi cvb?