ITmaster adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
(Acil) Yeni aldığım leptopu açamıyorum [linux]
14
●318
- 02-09-2019, 11:03:04Hocam peki ikinci sorunum çözdüm ilk sorunu nasıl çözeceğim mevcut linux halı ile nasıl açılım yapabilirim hangi komut ile
- 02-09-2019, 11:03:21Üyeliği durdurulduO zaman bilgisayarı yeniden başlat hocam ACER ekranı gelir gelmez şu tuşlara basarsan bios ekranı açılacaktır (F2 yada F12 olabilir seninki versiona göre değişiyor bazen)
Oradan boot ekranına girerek kurulum dvd/usb artık neyin varsa onu üste taşı F10 ile kaydedip çık direk windows kurulumuna geçersin. - 02-09-2019, 11:03:13Pc yeniden başlatın, başlarken laptop logosu geldiği zaman f9 f10 f11 f12 del gibi tuşlara bir kere basıp bırakın. ( her laptopta farklı olabilir, bios ekranı gelir )
Google görsel veya buraya eklerseniz gösterebiliriz. Laptop modelini vs. aratıp bios tuşunu öğrenebilirsiniz.
Boot lu yükleme cd niz varsa DVD sürücüsünü seçip kaydedin, sonra dvd yi koyup yeniden başlatın, bootlu olduğu için otomatik kurmaya başlar. - 02-09-2019, 11:05:54Linux'e neden ihtiyaç duyuyorsun ki? FreeDos olmalı içindeki. Aynı bilgisayar üreticileri lisans ödememek için işletim sistemli (Windowslu) satmıyorlar. Fiyatı düşük tutuyorlar bu sayede. Ama içinde Pardus vb. kullanıcı arayüzlü bir işletim sistemi (Linux) varsa öyle konuşmaya devam edelim =)meftuniberder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 02-09-2019, 11:16:52Öncelikle ben de Windows istiyorum fakat şuan elimde gerekli dosyalar olmadığı için öncelikle bir linux ile açılım yapmak istiyorumITmaster adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Tamamdır çok teşekkür ederim hocam - 02-09-2019, 18:57:39muhtemelen masaüstü uygulaması yüklü değildir. pcyi kablo üzerinden internete bağlayın sonrameftuniberder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
sudo add-apt-repository ppa:embrosyn/cinnamon
sudo apt update
sudo apt-get install cinnamon
sırası ile şu kodları deneyebilirsiniz
veya google a linux masaüstü ortamları yükleme yazarsanız bi sürü seçenek çıkar.
kodlar tamamlandıktan sonra reboot yazar sistemi yeniden başlatınca masaüstü ortam gelmeli
...ama windowsu usb ye yazmak için böyle zahmete girmeye değmez, bi arkaşdaşınızdan veya olmadı gidin bi internet cafede yazın gitsin