• 03-08-2019, 02:25:36
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Bugün İstanbul'a taşındım geçici de olsa.Toplu taşıma araçlarını sık kullanıyorum.Sürekli sırtımda laptop sırt çantam ve 2 bilgisayarım bulunuyor.Ve mali değeri 25 bin civarı yapıyor.Ben cihazlarıma yurt dışından sipariş verdiğim GPS sistemi entegre ettim çalınma ihtimaline karşın.Ve anlık olarak konumları görülüp Radore de ki sunucumuza kayıt işlemi yapılıyor log olarak.Aksi durumda ben bu kayıtlarımı emniyete iletmem suç teşkil eder mi ?

    Psikopat mısın ne gps vs diyenler olabilir fakat arkadaşım cihazını çaldırdı ve bulamadı.İstanbul çok gitmediğim bir yer ve dalgınlıkla unutabilirim vs diye ekledim.
  • 03-08-2019, 02:28:28
    #2
    Emniyete iletmekten kastınız nedir?
    Bir hırsızlık olduğunda mı?
  • 03-08-2019, 02:29:09
    #3
    Ben konuyu anlamadım tam ama size ait ekipmanın son konumunu çalınması durumunda emniyete vermeniz neden suç olsun ki?
    Bildiğim kadarıyla bunun ios'da cihazımı bul vs. tarzı uygulamaları da yok mu? aynı kapıya çıkıyor.
    Doğru anladıysam bence suç değildir.
  • 03-08-2019, 02:29:44
    #4
    Üyeliği durduruldu
    caylakgirisimci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben konuyu anlamadım tam ama size ait ekipmanın son konumunu çalınması durumunda emniyete vermeniz neden suç olsun ki?
    Bildiğim kadarıyla bunun ios'da cihazımı bul vs. tarzı uygulamaları da yok mu? aynı kapıya çıkıyor.
    Doğru anladıysam bence suç değildir.
    Doğru anlamışsınız hocam.
  • 03-08-2019, 02:30:48
    #5
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    suç olacağını sanmam.
  • 03-08-2019, 02:30:51
    #6
    Üyeliği durduruldu
    WEBYON adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Emniyete iletmekten kastınız nedir?
    Bir hırsızlık olduğunda mı?
    Aynen hocam.Yani izinsiz ses kaydı almak suç ya hani, bazı arkadaşlar izinsiz böcek gps vs suç olabilir diyor o yüzden sordum.
  • 03-08-2019, 02:34:02
    #7
    Solutions adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynen hocam.Yani izinsiz ses kaydı almak suç ya hani, bazı arkadaşlar izinsiz böcek gps vs suç olabilir diyor o yüzden sordum.
    Yok hocam suç değil kendinize ait ürünlerin takibini yapıyorsunuz. Hatta bir çok teknolojik üründe bu özellik kendiliğinden var.

    Başkasına ait izni veya haberi olmadan böyle bir şey yaparsanız suç olur.
  • 03-08-2019, 02:38:46
    #8
    Hangi gps ürünü kullanıyorsunuz acaba. Bi kaç sene evvel laptopum çalınmıştı bayağı canım yandı.
  • 03-08-2019, 02:40:38
    #9
    Üyeliği durduruldu
    İzinsiz kayıt almak suç demişsiniz de hocam 😊 kendi cihazınıza her hangi bir şey eklerken kimden izin alacaksınız.

    Mesela başkasının facebook hesabının şifresini değiştirmek suçtur. Kendi hesabınızın şifresini değiştirirken izin alıyor musunuz 😊 Ne alakası var diyebilirsiniz ama aynı kapıya çıkıyor. Ses kaydının yasak olması karşıdakiden izin alınmadığı sürece geçerlidir. Kendi malınıza gps eklemek sizi suçlu yapmaz. Çünkü başkasının değil 😊